E46 M52TUB20 swap na …

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
klaku007

#11

Post autor: klaku007 »

M52TUB28 - 193 PS (142 kW; 190 bhp) 280 N·m (207 ft·lbf) 7.0 s
M54B25 - 192 PS (141 kW; 189 bhp) 245 N·m (181 ft·lbf) 7.2 s

Ogólnie więcej + w tym przypadku ma M52 co innego jak byś porównywał z M54B30

M54B30 - 233 PS (171 kW; 230 bhp) 300 N·m (221 ft·lbf) 6.5 s

Zawsze do M52TUB28 możesz wstawić kolektor dolotowy od 3.0
dojdzie wtedy
+14 KM / +5 Nm
A jak pokombinujesz z jakimś lepszym filtrem powietrza i dolotem z kratki to można i jeszcze lepsze wyniki uzyskać
agora
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 26 sty 10, 9:06
BMW: E46 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze

#12

Post autor: agora »

No to szukam M52TUB28
agora
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 26 sty 10, 9:06
BMW: E46 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze

#13

Post autor: agora »

Serducho już znalezione M52TUB28 o przebiegu 106.000km. Teraz tylko czekać aż dojedzie i do roboty. :D
agora
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 26 sty 10, 9:06
BMW: E46 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze

#14

Post autor: agora »

Części już skompletowane myślę, że w weekend zaczniemy "operacje" :D. Mam jeszcze tylko jedną wątpliwość, okazuje się że wydech z M52TUB28 trochę się różni od mojego (a według realoem powinny być takie same) tzn. ma w innym miejscu katalizatory no i oczywiście sondy lambda. Jak myślicie mam zostawić swój wydech i przełożyć kolektor wydechowy czy adoptować z M52TUB28. Ten z kolei mimo tego samego wieku ma o połowę mniejszy przebieg tylko czy nie będzie komplikacji z wiązką pod sądy lambda ?
twardye46
Bywalec forum
Posty: 56
Rejestracja: 31 mar 12, 22:24
BMW: e46 320ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: pabianice

#15

Post autor: twardye46 »

witam, agora wydechy sie roznia bo pewnie tego z 2,8 kupiles z angola! w m52tu wydechy sa takie same.
agora
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 26 sty 10, 9:06
BMW: E46 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze

#16

Post autor: agora »

Znaczy się, że angliki mają inne wydechy ? bo ten faktycznie jest z anglika.
twardye46
Bywalec forum
Posty: 56
Rejestracja: 31 mar 12, 22:24
BMW: e46 320ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: pabianice

#17

Post autor: twardye46 »

tak angliki maja inne wydechy. angliki maja katy pod podloga i kolektor wydechowy taki aby zmiescic tam walek kolumny kierowniczej.
agora
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 26 sty 10, 9:06
BMW: E46 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze

#18

Post autor: agora »

Silnik, skrzynia i przednie zawieszenie już zamontowane. Jutro chłodnice, dyfer i tylne zawieszenie. Jak dam rade to po drodze jeszcze podłączę sondy bo z dawcy były inne długości przewodów. A tak przy okazji ma ktoś rozpiskę pinów z informacją pod jaki pin jaka sonda powinna być podpięta.
Myślę, że do czwartku swap powinien być zakończony (ciągnie się to strasznie bo mam tylko parę godzin dziennie na swój projekt a chce żeby było tak jak z fabryki :twisted: )
agora
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 26 sty 10, 9:06
BMW: E46 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze

#19

Post autor: agora »

Swap zakończony. Autko lata jak marzenie, pozostał tylko problem z sondami. Może mi ktoś podesłać informacje jakie kolory przewodów i rodzaj wtyczki (męska czy żeńska) są przy sondach przed katalizatorem i za katalizatorem. Coś pomieszałem z sondami i wypada mi zapłon.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#20

Post autor: MARC »

agora pisze:Swap zakończony. Autko lata jak marzenie, pozostał tylko problem z sondami. Może mi ktoś podesłać informacje jakie kolory przewodów i rodzaj wtyczki (męska czy żeńska) są przy sondach przed katalizatorem i za katalizatorem. Coś pomieszałem z sondami i wypada mi zapłon.
Zapłon nie wypada przez sondy.
Wszystkiego dowiesz się z realoem.pl
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”