E46 M52tuB20 Czasami słabo odpala, brak mocy

Michal610PL
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 27 cze 20, 17:04
BMW: E46 M47n 150
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Legionowo

#1

Post autor: Michal610PL »

Witam wszystkich serdecznie, problem dotyczy BMW mojej narzeczonej a dokładnie E46 M52tuB20 silnik bez LPG.

Samochód niedawno miał ustawiany rozrząd oraz vanosy ponieważ okazało się że wszystko jest źle ustawione. Towarzyszył temu błąd czujnika walka rozrządu od strony wydechowej oraz wypadanie zapłonu na 3 i 4 cylindrze, jak i bardzo duży brak mocy na niższych i średnich obrotach.

Po ustawieniu tego wszystkiego odebraliśmy samochód od mechanika wszystko wydawało się ok, auto odzyskało moc i elastyczność. Lecz jak się okazało nie do końca. Problem jest następujący:
BMW dobrze odpali - dobrze jeździ
BMW słabo odpali (długo trzeba kręcić) - brak mocy

Towarzyszą temu następujące błędy
-Czujnik walka rozrządu tyle że ten drugi z przewodem (około dwóch tygodni temu był wymieniany na nowy Helli, przed ustawieniem rozrządu i vanosa nie bylo tego błędu - był tylko błąd czujnika od strony wydechowej)
-wypadanie zapłonu 3 i 4 cylinder.
-sporadycznie pokazuje się błąd blad 103 "control vanos end position intake camshaft"

Szczerze powiedziawszy przeszukałem cały internet i nie mam pojęcia co może być, może ktoś z Was miał podobny problem? Prosiłbym o jakieś sugestie od czego zacząć. Najdziwniejsze jest to że jak odpali normalnie to wszystko jest ok. A jak dłużej odpala to jest brak mocy.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Vanos do poprawnego ustawienia (błąd 103), spróbuj odpalać z wciśniętym pedałem gazu i będzie potwierdzenie, wtedy vanos ruszy więc powinna być moc. Dodatkowo czujnik hella może źle działać i wtedy też vanos nie ruszy. Jeżeli chodzi o wypadanie zapłonów to klasycznie zacznij od przełożenia cewek z innych cylindrów.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Michal610PL
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 27 cze 20, 17:04
BMW: E46 M47n 150
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Legionowo

#3

Post autor: Michal610PL »

Dziękuję za odpowiedz.Tak jak pisałem, jak samochód odpali dobrze to jeździ dynamicznie i nic się z nim nie dzieje, a odpali raz na kilka razy gorzej (dłużej trzeba kręcić) i wtedy jest problem z mocą. To mnie właśnie zastanawia - jakby vanos był źle ustawiony to raczej problem z mocą występowałby ciagle? Jutro zamienię czujnik i zobaczę jak będzie wtedy się zachowywać.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

To pasuje do czujnika położenia wałka rozrządu, gdy nie działa to nie jedzie jak trzeba, ponieważ vanos nie chodzi. Błąd 103 świadczy o złym ustawieniu. Ogarnij pewny oryginalny czujnik na początek, wtedy sprawdź odpalanie z gazem, vanos powinien ruszyć po tym patencie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Michal610PL
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 27 cze 20, 17:04
BMW: E46 M47n 150
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Legionowo

#5

Post autor: Michal610PL »

Ok, dziś jak się uda to go podmienię, jak nie to w przyszlym tygodniu wtorek/środa, na pewno dam znać bo takiego przypadku na internecie nie znalazłem i może komuś pomoże ten temat :lol:

Edit:
Ok, czujnik wymieniony wczoraj, BMW gdy stało w jednym miejscu odpalała za każdym razem idealnie, na inpie wszystko wyglądało ok, błędy usunięte. Problem pojawił się gdy musiałem przestawić samochód do wyjazdu - E46 odpaliła idealnie ruszyłem, przejechałem może z 20m zgasiłem i po 5-10 minutach już miała problem z odpaleniem. Później znów zgasiłem i odpaliłem na nowo i chodziła idealnie. Na 06.07 jesteśmy umówieni do serwisu co ustawiał nam rozrząd i vanosy. Chyba że wcześniej ktoś podpowie tutaj co można jeszcze samemu sprawdzić.

Dodam jeszcze że po tym słabszym odpaleniu i przejechaniu z 30 metrów zgasła sama z siebie.
Michal610PL
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 27 cze 20, 17:04
BMW: E46 M47n 150
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Legionowo

#6

Post autor: Michal610PL »

Diagnoza padła na czujnik położenia wału korbowego.
W piątek będę go wymieniać i dam znać co i jak.
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#7

Post autor: Lashie »

Tylko ori, każdy zamiennik albo nie będzie działał albo podziała chwile i padnie
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Michal610PL pisze: 7 lip 20, 13:49 Diagnoza padła na czujnik położenia wału korbowego.
W piątek będę go wymieniać i dam znać co i jak.
Na podstawie czego? Co z błędem vanosa? Oj coś czuję, że będzie wymiana sprawnych części.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Michal610PL
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 27 cze 20, 17:04
BMW: E46 M47n 150
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Legionowo

#9

Post autor: Michal610PL »

Mechanik pokazywał foto pękniętego czujnika wału i odrazu postawił na tę część. Jak nie pomoże to trzeba będzie szukać dalej. Tak czy siak będzie zmiana mechanika bo panowie co naprawiali nam każde BMW od naprawdę długiego czasu ostatnio przeginają z cenami i czasem naprawy a i diagnozy ostatnio kiepsko im idą. Czujnik ma pęknięcie na tej główce co wchodzi do silnika, i w to jestem w stanie uwierzyć że na pewno jakiś związek ma z tym wszystkim, ale czy to pomoże na wszystkie problemy nie jestem pewny. Dam znać co będzie się działo z samochodem po wymianie tego.
Michal610PL
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 27 cze 20, 17:04
BMW: E46 M47n 150
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Legionowo

#10

Post autor: Michal610PL »

Czujnik położenia wału wymieniony i wszystko jest już okej, dziękuję za zainteresowanie tematem i odpowiedzi :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”