E46 M52Tu wymiana uszczelki pokrywy zaworów - Cover Gasket

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#1

Post autor: MARC »

DIY

Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów.

Instruktarz przedstawia 90% pracy. Gdzieś mi uciekły dwa zdjęcia ale myślę że problemu nie będzie ;)

Wiec lecimy...

Jeżeli mamy rozpórkę tak jak ja to musimy ją odkręcić. 3X 13mm na kielich.
Otwieramy spinki od filtra kabinowego, wyciągamy filtr oraz odkręcamy podstawę.

Obrazek

Teraz należy odpiąć maskownicę kabli idącą przy podstawie filtra - mocowana na zatrzaski - wystarczy podważyć.
Aby odkręcić podstawę będzie nam potrzebny TORX 30. 4 śruby wykręcamy i oto ukazuje się taki widok.

Obrazek

Następnie ściągamy zaślepki od plastikowych osłon silnika. 4 zaślepki pod nimi kryją się śruby 8mm bądź 10mm - nie pamiętam.

Obrazek

Teraz widzimy taki oto widok. Odpinamy kable idące do każdej z cewek, później odkręcamy cewki, każda z nich jest przykręcona dwiema śrubami.
Po odkręceniu warto ułożyć cewki w takiej samej kolejności w jakiej były przykręcone.
Nr 1,2,3,4 też należy odkręcić używając najpierw 8mm a następnie 10mm tam gdzie trzeba... Zależne to jest od tego czy do danej śruby jest dodatkowo przykręcone uziemienie bądź masa...

Wyciągamy również listwę z kablami od cewek w całości - jest przypięta na spinkach, odkładamy ja na drugą stronę auta, tak aby nam nie przeszkadzała.

Obrazek

Obrazek

Pozostaje nam odkręcić śrubki wokół pokrywy 10mm i po tym zabiegu ściągamy pokrywę zaworów...

Obrazek

Obrazek

Po zdjęciu pokrywy należy ją oczyścić z ewentualnych reszek starego oleju oraz przyschniętego oleju tak samo jak obudowę vanosa.
Miejsce gdzie uszczelka stykać się będzie z obudową silnika trzeba starannie oczyścić, może być nawet papierem tak aby powierzchnia była sucha, to samo się tyczy pokrywy, następnie odtłuścić.
W miejscach bardziej narażonych na przeciekanie można a nawet należy użyć silikonu odpornego na wysoką temp. przynajmniej 300 stopni.
Takimi miejscami są:
* Wnęki przy vanosie 2x
* Wnęki od tyłu silnika oraz wokół śrub wewnętrznych pokrywy zaworów (nr 1, 2, 3, 4)
* Wokół śrub przy ścianie grodziowej - czyli patrząc na wprost - najdalej oddalonych.

Montaż uszczelki jest bardzo prosty, należy pamiętać przy dokręcania aby nie robić tego na max bo można urwać gwint na śrubie.
Pokrywę dokręcamy tak samo jak głowicę, czyli po przekątnej i tak dookoła.

To chyba tyle w tym temacie, montujemy całość w odwrotnej kolejności.
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#2

Post autor: xlc »

Good job :good:
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#3

Post autor: MARC »

xlc pisze:Good job :good:
Panie...
Wszystko "pod Ciebie" :D
Awatar użytkownika
Robik-m
Bywalec forum
Posty: 645
Rejestracja: 1 sie 09, 8:58
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: E46 elite-group

#4

Post autor: Robik-m »

W razie czego dla uzupełnienia: http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=19&t=2947
Zablokowany
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”