[E46 M52B20TU] Swap na M54B30

Domin
Bywalec forum
Posty: 462
Rejestracja: 22 wrz 14, 19:59
BMW: E46 3xxCi
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: Domin »

Witam.
Na samym początku zaznaczę, iż proszę bez komentarzy typu: nie opłaca się albo poszukaj na forum, od razu mówię - nie znalazłem nigdzie wyprowadzonego do końca swapa.
Zaś nie wchodzi w grę opcja sprzedaży i kupna kolejnego "bezwypadkowego w stanie idealnym - igiełka samochodu " :shock:


Post ten będzie edytowany i dodawane będą poszczególne części które są konieczne do wymiany
Posiadam E46 z silnikiem M52B20 na podwójnym vanosie - sedan. Jest dość dobrze wyposażony - dokładałem wyposażenie i posiada praktycznie wszystko co w tym modelu może się znajdować. Z racji iż mój silnik nie jest już w najlepszym stanie, i brakuje trochę PS postanowiłem podjąć się swap'a na 3-litrową benzynkę.
Mechanika i elektronika jest mi bardzo dobrze znana a swoją Bawarkę znam już niemal na wylot. Swap będę wykonywał na zasadzie przyprowadzenia anglika i przekładki więc mogę przełożyć praktycznie wszystko. Prosiłbym o wypowiedzi jeśli ktoś wie jakieś konkretne informacje na temat owego zabiegu.
Z tego co zdążyłem się zorientować, będę potrzebował na pewno:
- Silnik
- Skrzynia + sprzęgło
- Kompletny wydech
- Pedał gazu
- Układ paliwowy (głównie chodzi tu o pompę paliwa, ponieważ w M54 jest mocniejsza/wydajniejsza)
- Dyfer (i tak ulegnie zmianie na coś dłuższego niż standardowy z 330i)
- Półośki
- Dolot (m54 jest większy)
- DME (sterownik silnika)
- EWS
- Zapewne też cała instalacja silnika aczkolwiek pewności nie mam.

Słyszałem że należy wymieni również zawieszenie na "mocniejsze" - jeśli ktoś by mógł jakoś uszczegółowić pojęcie mocniejszego zawieszenia byłbym wdzięczny.

To samo tyczy się hamulców. Wstawić rozdzielacz od 330i? Dodam że tarcze mam obecnie wstawione 300mm (oryginalnie był 286mm) i rozglądam się za jakimiś zaciskami minimum 2 tłoczkowymi.

Czekam na jakieś sugestie.
Swap planuje jakoś w lipcu 2015 roku więc do tego czasu zbieram informację, zaś jeśli wszystko wypali na forum trafi DIY z przekładki M52 na M54.
Pozdrawiam.
Domin
Ostatnio zmieniony 4 sty 15, 16:47 przez Domin, łącznie zmieniany 2 razy.
Taki mini projekcik --> E czterdziestki szóstki
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#2

Post autor: wandii »

Słabo szukałeś.
Tu jest DOKŁADNIE taki swap o jaki pytasz.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=141553
Oczywiście nie wszystko zostało poruszone ale jeśli pogadasz z autorem na PW to on Ci wszystko wyjaśni.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#3

Post autor: GUMMISS »

wandii pisze:Słabo szukałeś.
Tu jest DOKŁADNIE taki swap o jaki pytasz.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=141553
Oczywiście nie wszystko zostało poruszone ale jeśli pogadasz z autorem na PW to on Ci wszystko wyjaśni.
Od kiedy nasze forum to bmw-sport?? Jakieś zmiany od nowego roku mamy? ;)
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
darek12121
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 1 gru 12, 8:48
BMW: e46 320i sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Jastrzębie Zdrój

#4

Post autor: darek12121 »

Kolego jak byś miał jakieś pytania to pisz do mnie, miesiąc temu robiłem dokładnie taki sam swap. Dodatkowo musisz mieć ews i elektronikę z kluczyka z tamtego samochodu, inny układ paliwowy, dyfer, wał, skrzynia, wiązka silnika. Przed rozbieraniem czegokolwiek radził bym ci robić zdjęcia. Warto też zdjąć miskę olejową i zobaczyć czy nie masz urwanych dyszy wtrysku oleju, u mnie jedna była urwana. Dodam jeszcze, że wiązka z m52tu jest trochę inna musisz przerobić chyba 6 kabli od alternatora, rozrusznika, czujnika ciśnienia oleju. Dodatkowo pedał gazu jest inny ale to pewnie wiesz 6 kabli dokładasz do komputera silnika. :)
Domin
Bywalec forum
Posty: 462
Rejestracja: 22 wrz 14, 19:59
BMW: E46 3xxCi
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#5

Post autor: Domin »

GUMMISS pisze: Od kiedy nasze forum to bmw-sport?? Jakieś zmiany od nowego roku mamy? ;)


Dobrze gada ! Polać mu ! :good:

Nie wspierajmy innego forum, zresztą przejrzałem z grubsza ten temat i nie wiele z niego wynika..
Chciałbym aby temat rozwinął się i był na tyle szczegółowy, że kiedykolwiek komuś przyjdzie do głowy zmiana silnia z m52 na m54 będzie mógł wejść na to forum i z uśmiechem na buzi zabrać się do roboty :)


darek12121 tak, zapomniałem dopisać o pedale gazu, rzeczywiście wymagana jest jego wymiana :)
Jak byś mógł bliżej podać informacje odnośnie dokładania kabli. Czy nie wystarczy, że przełożę kompletną wiązkę z silnika M54?
Natomiast EWS zostaje ten który jest teraz. Jest to swojego rodzaju immo. Nie wystarczy że zostawie ten? Jedynie zmiany wymaga DME (sterownik silnika) ponieważ mapa zapłonu jest całkiem inna, chociaż na upartego ten sterownik też mógłby zostać :D
Taki mini projekcik --> E czterdziestki szóstki
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#6

Post autor: wandii »

Domin pisze:
GUMMISS pisze: Od kiedy nasze forum to bmw-sport?? Jakieś zmiany od nowego roku mamy? ;)


Dobrze gada ! Polać mu ! :good:

Nie wspierajmy innego forum, zresztą przejrzałem z grubsza ten temat i nie wiele z niego wynika..
Chciałbym aby temat rozwinął się i był na tyle szczegółowy, że kiedykolwiek komuś przyjdzie do głowy zmiana silnia z m52 na m54 będzie mógł wejść na to forum i z uśmiechem na buzi zabrać się do roboty :)


darek12121 tak, zapomniałem dopisać o pedale gazu, rzeczywiście wymagana jest jego wymiana :)
Jak byś mógł bliżej podać informacje odnośnie dokładania kabli. Czy nie wystarczy, że przełożę kompletną wiązkę z silnika M54?
Natomiast EWS zostaje ten który jest teraz. Jest to swojego rodzaju immo. Nie wystarczy że zostawie ten? Jedynie zmiany wymaga DME (sterownik silnika) ponieważ mapa zapłonu jest całkiem inna, chociaż na upartego ten sterownik też mógłby zostać :D
Jeśli chcecie to dublujcie tematy z innego forum.
Moim zdaniem szybciej jest znaleźć temat niż zakładać nowy i czekać na odpowiedzi no ale skoro robisz swap w lato to masz czas sobie podyskutować.
Immobilizer masz też w DME więc nie odpalisz auta z innym komputerem silnika.

Jestem bardzo Ciekaw czy zamieścisz gotowe DIY jak przeprowadzić taki swap czy jak większość userów zapomnisz o temacie jak już się uporasz z przekładką.
darek12121
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 1 gru 12, 8:48
BMW: e46 320i sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Jastrzębie Zdrój

#7

Post autor: darek12121 »

Sama wiązka silnika z m54 nie wystarczy, w m52tu wiązka od alternatora, czujnika ciśnienia oleju, rozrusznika była podpięta pod komputer silnika, w m54 idzie bezpośrednio do licznika, wystarczy mieć zdolności, chęci i multimetr to sobie poradzisz :) EWS musisz zmienić bo go nie odpalisz, ja na próbę włożyłem stary EWS silnik kręcił ale nie było iskry.
Domin
Bywalec forum
Posty: 462
Rejestracja: 22 wrz 14, 19:59
BMW: E46 3xxCi
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#8

Post autor: Domin »

Nie boję się dokładania kabli :) Jednak nie ma możliwości ominięcia tego? Bo zakładamy, że komputer silnika idzie na wymianę, a więc i wiązki będą z m54. Wówczas również trzeba dodawać szczątki instalacji ?
Taki mini projekcik --> E czterdziestki szóstki
przymo
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 7 lis 11, 15:38
BMW: e46 325i M54, e46 330Ci Cabrio
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: SWD

#9

Post autor: przymo »

Wiązka z M54 rózni sie troche od wiazki silnika M52 ale nieznacznie. W każdym bądź razie po lini elektrycznej wyrzucasz wiazke z M52, wkladasz z m54, nic do licznika sie jej nie podpina jak kolega wyzej pisze! Tylko do komputera. Dokładasz wiązke do elektrycznego pedału gazu, która wpina sie róznież do kompuera silnika, i to wszystko ;)

EWS i pestki nie musiałbys zmieniać, ale wtedy musisz miec umiejętności, a raczej sprzęt aby zsynchronizować EWS z DME, wtedy zostają twoje stare klucze.

Pozdro
Domin
Bywalec forum
Posty: 462
Rejestracja: 22 wrz 14, 19:59
BMW: E46 3xxCi
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#10

Post autor: Domin »

Okej :) Już wszystko jasne. W takim razie jeśli znalazłby ktoś trochę czasu, prosiłbym o schematu odnośnie wpinania podzespołów w poszczególne piny w kostce silnika. Który gdzie dokładnie idzie. Ewentualnie proszę o jakieś info na priv (mile widziane fotki kostki gdzie co wchodzi i fotek jakie kolory kabli wychodzą z poszczególnych podzespołów), ja to sklecę i opracuję coś a'la schemat i zamieszczę tutaj.

P.S.
Zastanawiam się, ponieważ nie znalazłem ani na tym forum ani na żadnym innym informacji o dokładaniu oryginalnego telefonu do E46 czy też systemu bluetooth (w trakcie), rolety elektrycznej, fotochromu i podobnych dupereli które dokładałem u siebie no i mam zdjęcia z montażu. Jest sens opracowywać to w formie DIY i wrzucać na forum? 8)
Taki mini projekcik --> E czterdziestki szóstki
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”