[E46 M52B20TU] Swap na M54B30

Bercik2602
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 23 kwie 15, 20:50
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Pacanow

#31

Post autor: Bercik2602 »

Na tym sterowniku jest PA6-GF30.

Na obudowie wentylatora znajduje się po lewej stronie, jak stoisz przodem do auta
Domin
Bywalec forum
Posty: 462
Rejestracja: 22 wrz 14, 19:59
BMW: E46 3xxCi
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#32

Post autor: Domin »

Aaa.. Nie, nie. To jest czujnik AUC - czujnik brzydkiego zapachu który współpracuje z panelem climatronic a nie ma nic wspólnego z wentylatorem. Jak będzie nie podpięty będziesz miał błędy ale w module IHKA - klimy a jak się domyślam masz błędy w module głównym silnika? Podaj kod błędu a nie pierwszą cyfrę numeru identyfikacji.
Taki mini projekcik --> E czterdziestki szóstki
morcine
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
BMW: e46 320d swap 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec

#33

Post autor: morcine »

Domin pisze:Nie trzeba zmieniać VIN w zegarach i module świateł. Z taką różnicą, że jak się nie zmieni to komp się nie połączy i będą wyskakiwać błędy..
Natomiast odnośnie ASC i DSC to pierwsze słyszę. Niby jak ma się to przekładać na pracę silnika, skoro jest to układ wspomagający trakcję ?
Prosiłbym o wytłumaczenie bo dla mnie wydaje się to dziwne, aby układ kontroli trakcji dławił silnik.. EWS oraz DME koniecznie do zmiany (ewentualnie programowanie starych) jednak po co DSC ?
Sam mam nie zmieniony VIN, wszytko działa i błędów brak. Śmiałem się jak ostrzegali mnie kiedy robiłem swap. Po półtora roczne jeździe pojechałem na hamownie i mina zrzedła.
Obrazek
a zanim wyciągłem silnik z anglika było 225KM. Półtora roku kulam się autem w trybie awaryjnym a błędów brak.
Myślałem że silnik zdycha ale znalazłem osobę która ma taki silnik w e30 z symulatorem linii CAN, podłączyłem ten emulator do siebie i na rolkę. Wynik 224KM.
Grzebiąc na linii can, w DSC znalazłem to, niezgodność rzeczywistych obrotów silnika które wysyłane są do DSC
https://www.youtube.com/watch?v=UpEwnMOGt4E
DSC to nie tylko trakcja, wysyła przecież sygnał o zduszeniu silnika. Tylko co on robi to nie wiem, ogranicza dawkę ? przymyka przepustnice ?
Przekładałem zegary i nic nie pomaga, moduł świateł skreślam, więc zostaje prosty wynik = DSC które zostało ze starego silnika.
LInia CAN L/H przy m54b30 to DME>IKE>DSC>LCM więc nie mam czego się czepiać.
Jest to nawet prosta operacja ale gorzej jak w DME jest zapisany ASC a w aucie mamy DSC lub na odwrót w DME jest DSC a w aucie instalacja ASC. Baaaaaaardzo mało ludzi w Polsce potrafi grzebać w tym upierdliwym sterowniku MS43 aby usunąć lub gorsza zmienić DSC > ASC lub ASC > DSC. A Ci nie liczni walą takie ceny że się ode chcewa. Dla porównania emulator kosztuje około 800zł i masz auto tylko do latania bokiem.
Domin
Bywalec forum
Posty: 462
Rejestracja: 22 wrz 14, 19:59
BMW: E46 3xxCi
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#34

Post autor: Domin »

Dzięki za wyczerpujące info. Faktycznie wiem już o co chodzi. Tak rzeczywiście pod siedzeniem jest czujnik prędkości ktory wysyła dane do sterownika dsc. Zaś sam system dsc przymyka przepustnice i dławi silnik. W takim razie jesli seryjnie mamy asc pozostaje szukać m54b30 z seryjnym ASC a jeśli dsc to z dsc w innym przypadku nie obędzie się bez przekładania silnika razem z systemem kontroli trakcji..
Taki mini projekcik --> E czterdziestki szóstki
morcine
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
BMW: e46 320d swap 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec

#35

Post autor: morcine »

Dokładnie, jak nie zwracałem na to uwagi i ufuksiło mi się bo nowy i stary silnik pracował z fabrycznym dsc3 (tak przynajmniej wyszło po rozkodowaniu VIN ) Także pozostało mi slęczeć teraz po nocach i uczyć się zakodować wszystko jak należy.
Domin
Bywalec forum
Posty: 462
Rejestracja: 22 wrz 14, 19:59
BMW: E46 3xxCi
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#36

Post autor: Domin »

W każdym razie jak z jednego auta przekladam i silnik i dsc to nic nie będę musiał kodowac :)
Taki mini projekcik --> E czterdziestki szóstki
Bercik2602
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 23 kwie 15, 20:50
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Pacanow

#37

Post autor: Bercik2602 »

Kod błędu podam jutro, bo już mnie nie ma przy aucie.

Czyli jednak nie obejdzie się bez przełożenia dsc?
Jak to najprościej zrobić?

Czujniki od ABS, bo chyba o te chodzi, przekladam razem z piastami. Pompę, z angola nie problem przerzucić, wiązkę tak samo...
Domin
Bywalec forum
Posty: 462
Rejestracja: 22 wrz 14, 19:59
BMW: E46 3xxCi
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#38

Post autor: Domin »

To nie jest takie proste. Aby dsc działało poprawnie musisz przerzucić pompe dsc, servo, czujniki, 1 przewód hamulcowy jest inny idący od serva do pompy, czujnik prędkości pojazdu, nie jestem pewny ale czujnik obrotu auta, czujnik kąta skrętu kierownicą, przycisk, instalację, czujniki dsc/abs bo są inne wtyczki. Tak więc jest tego sporo a łatwo jest się pogubić. Co do kodowania nie mam 100% pewności ale wydaje mi się, że nie trzeba nic kodować bo wszystko leci po linii CAN więc samochód sam zorientuje się o nowym gadżecie, tak więc na koniec należy sprawdzić INPĄ czy auto widzi nowy system i go czyta poprawnie no i wydaje mi się, że to wszystko..
Taki mini projekcik --> E czterdziestki szóstki
Bercik2602
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 23 kwie 15, 20:50
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Pacanow

#39

Post autor: Bercik2602 »

Albo najlepiej pojadę na hamownie i zobaczymy co wyjdzie.

A co do tego wentylatora u mnie normalnie było na wiskozie, a elektryczny był od klimy, i nie mogę dojść jak wpiąć ten elektryczny od m54.

Chyba ze można przełożyć tą wiskoze, bo na chwile obecna tak zrobiłem.
morcine
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
BMW: e46 320d swap 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec

#40

Post autor: morcine »

daj znać ile wypluło na hamowni
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”