[e46 m43tub19] wymiana uszczelki pod głowicą

andrzejt
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 18 sty 11, 21:21
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz
VIN: JJ30355

#1

Post autor: andrzejt »

Witam! :witam:
Stoję przed dylematem wymiany uszczelki pod głowicą. Czy któryś z kolegów wymieniał kiedyś w tym silniku?Jakie jeszcze części będę potrzebował oprócz samej uszczelki aby potem wszystko ładnie "grało" i było szczelne? Najlepiej jak by ktoś mi wyszczególnił z kolejnymi numerami części co powinienem jeszcze wymienić.
Pzdr!
  • Będziesz Mnie Wielbił
Obrazek
  • "Dla Ciebie to trzy zwykle litery, Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
    Czy lat dwadziescia,osiem czy dwa,To tylni napęd to cudo pcha.
    • I tu ukryty jest urok cały, Nie raz nie dwie opony pękały."
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

A co się dzieje?

Puszcza uszczelka, czy głowica pękła ??

W razie "w" potrzebujesz:

* uszczelka po pokrywą zaworów
* uszczelkę pod głowicą
* śruby do głowicy

Głowicę musisz oddać do zakładu który zajmuje się regeneracją
Niezbędny czynności:
* sprawdzenie szczelności
* planowanie głowicy
* mycie

Ew. dodatkowo:
* spawanie
* wymiana zaworów - popychaczy
* wymiana uszczelniaczy
* docieranie oraz szlifowanie gniazd zaworowych

Wałki trzeba sprawdzić pod względem zużycia, warto to zrobić gdyż będzie wszystko na wierzchu.

Bez blokad rozrządu nie próbuj nic sam robić.
andrzejt
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 18 sty 11, 21:21
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz
VIN: JJ30355

#3

Post autor: andrzejt »

ubywa płynu i to tak z 200ml na 50 km. Auto w gazie, wymieniony termostat, króćce na głowicy z przodu i z tyłu. Masła na bagnecie zero jak i pod korkiem również. Wszystko raczej szczelne .Wydaje mi się że trochę kopci.
  • Będziesz Mnie Wielbił
Obrazek
  • "Dla Ciebie to trzy zwykle litery, Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
    Czy lat dwadziescia,osiem czy dwa,To tylni napęd to cudo pcha.
    • I tu ukryty jest urok cały, Nie raz nie dwie opony pękały."
piotreek
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 14 paź 12, 23:04
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRK

#4

Post autor: piotreek »

andrzejt pisze:ubywa płynu i to tak z 200ml na 50 km. Auto w gazie, wymieniony termostat, króćce na głowicy z przodu i z tyłu. Masła na bagnecie zero jak i pod korkiem również. Wszystko raczej szczelne .Wydaje mi się że trochę kopci.
trójniki do ogrzewania lpg sprawdzone? jak masz plastiki zmień na metalowe.
na szybkozłączkach przewodów wodnych nic nie podcieka? pod zbiorniczkiem wyrównawczym sucho??
andrzejt
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 18 sty 11, 21:21
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz
VIN: JJ30355

#5

Post autor: andrzejt »

Zbiorniczek jakby trochę mokry od góry. Nie wiem czy to od dolania plynu nie wyschlo czy cieknie sprawdze to.
  • Będziesz Mnie Wielbił
Obrazek
  • "Dla Ciebie to trzy zwykle litery, Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
    Czy lat dwadziescia,osiem czy dwa,To tylni napęd to cudo pcha.
    • I tu ukryty jest urok cały, Nie raz nie dwie opony pękały."
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#6

Post autor: hackunek »

sprawdź ten przewód górny do zbiorniczka wyrównawczego i sam zbiorniczek

a co do uszczelek jest taki fajny komplet VReinza za ok. 200zl (uszczelka głowicy, termostatu. kolektorów, wałka rozrządu, łańcucha, itp.)
ale na razie bym na Twoim miejscu szukał wycieków, bo głowica to ostateczność

węże twarde?
andrzejt
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 18 sty 11, 21:21
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz
VIN: JJ30355

#7

Post autor: andrzejt »

Czy twarde trudno powiedzieć. Wydają się twardawe ale da się ucisnąć.Na razie szukam. Boje się oddać auto na wymianę uszczelki bo pseudo mechaników pełno i nigdy nie wiadomo czy jak wróci to bedzie już tak dobrze jeździć :D
  • Będziesz Mnie Wielbił
Obrazek
  • "Dla Ciebie to trzy zwykle litery, Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
    Czy lat dwadziescia,osiem czy dwa,To tylni napęd to cudo pcha.
    • I tu ukryty jest urok cały, Nie raz nie dwie opony pękały."
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#8

Post autor: mariryb »

Jeszcze można zrobić test na zawartość spalin w płynie. Ale najlepiej zacząć od dokładnego sprawdzenia i zlikwidowania wycieków.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
andrzejt
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 18 sty 11, 21:21
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz
VIN: JJ30355

#9

Post autor: andrzejt »

Problem rozwiązany peknięte kolanko przy chłodnicy idące do zbiorniczka. :D
  • Będziesz Mnie Wielbił
Obrazek
  • "Dla Ciebie to trzy zwykle litery, Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
    Czy lat dwadziescia,osiem czy dwa,To tylni napęd to cudo pcha.
    • I tu ukryty jest urok cały, Nie raz nie dwie opony pękały."
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#10

Post autor: mariryb »

To fajnie. Zawsze najlepiej zacząć od zlikwidowania wycieków.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”