[E46] M43Tub19 - spalony komputer DME i problem z EWS

LeszekLK

#1

Post autor: LeszekLK »

Witam

Mam taki problem, ostatnio jak robiłem porządek z kolektorem ssącym, po poskładaniu i próbie uruchomienia silnika spalił mi się komputer DME :zdegustowany: Najprawdopodobniej było zwarcie na przewodach od wtrysków.

Teraz mam problem z odpaleniem auta.

Stary DME łączy się z inpą ale pokazuje błędy których tak na prawde nie ma, czyli uwalony, zresztą widać spaleniznę.

Dysponowałem jeszcze innym zestawem DME + EWS + pestka z kluczykiem, po podłączeniu tego zestawu auto w ogóle nie chce zakręcić.
Wydaje mi się, że ten zestaw jakiś trefny, może pestka niesprawna.

Obrazek

Taki błąd Kein Signal, czyli brak sygnału ale z pestki, czy EWS?



Próbowałem zsynchronizować EWS z DME w INPIE ale nie przynosi to żadnych rezultatów, dodatkowo wyświetla wtedy błąd:

Obrazek

Brak odpowiedzi od Controlunit? Brak odpowiedzi z EWS czy DME to jest?

W synchronizacji DME EWS mam takie komunikaty:

Obrazek

Czyli chyba brak sygnału inicjującego? Pestka?

Czyszcze błędy klikam F2 potem F1 i nieraz jest taki komunikat :
Że chyba DME i EWS są wogóle nie sparowane.

Jaki powinien być komunikat przy w pełni sprawnym aucie w sekcji Synchronizacji EWS DME?


Wydaje mi się, że auto nie pali bo nie ma sygnału na wtryskach.
Na starym komputerze w ogóle nie ma napięcia na nowym jest chyba 0,3V ale przy teście wtryskiwaczy w inpie nic się nie dzieje, nie słychać wtrysków i napięcie nie idzie.

Obrazek


Jeszcze próbowałem do nowego komputera podłączyć stary ews i pestkę ale dalej nie odpala ale silnik próbuje kręcić. Na komplecie od komputera EWS wogóle nie kręci.



Jest jakiś bezpiecznik lub przekaźnik odpowiadający za EWS?
Najlepiej zrobić by klona ze starego kompa na nowy i wtedy stary EWS będzie działał?

Jest to typowy problem z EWS, że nie podaje sygnału na wtryski? Tylko że rozrusznik kręci na starym EWS.

Liczę na waszą pomoc bo już kombinuję i narazie nic nie mogę zdziałać. :zalamany:
Próbowałem jeszcze na nowego kompa wgrać nowe oprogramowanie i zmienić nr VIN na poprawny ale dalej to samo bez zmian. :zakrecony:
LeszekLK

#2

Post autor: LeszekLK »

Jak można to proszę o przeniesienie do działu ogólnego elektroniki z działu diagnostyki.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”