E46 M43B19 118km, 99r, 145 tys. przebiegu - czy warto?

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
wise311
Posty: 6
Rejestracja: 4 cze 20, 21:34
BMW: Jeszcze zadne
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Oswiecim

#1

Post autor: wise311 »

Witam!

Przymierzam się do zakupu kolejnego auta na daily.
Widziałem ofertę kupna E46 1.8 118km z 99 roku wraz ze 145 tysiącami przebiegu. Auto od pierwszego właściciela z Polski, który wziął go z salonu w 2002 roku. Auto podobno bardzo zadbane, bez rdzy, całe swoje lata garażowane i wszystkie części były wymieniane na czas + (wedle sprzedającego nie wymaga wkładu finansowego). Nie kosztuje zbyt wiele bo w granicach 8 tys. złotych - jest to golas bez klimy i z korbami z tyłu, co mi nie przeszkadza.

I takie pytanie, czy warto pchać się w takie daily? Jakieś bolączki, na które należy uważać? Chciałbym aby takie auto posłużyło mi na parę lat, bym mógł śmiało bez problemów nim pojechać w krótkie trasy i codziennie do pracy. Nie chcę szarego samochodu pokroju vag z uwagi na znudzenie się tymi samochodami.

Z góry dzięki za uwagę.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Ciekawe jak faktycznie wygląda, jeżeli brak klimy Cię nie odstrasza to warto się nad nim pochylić i sprawdzić.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
wise311
Posty: 6
Rejestracja: 4 cze 20, 21:34
BMW: Jeszcze zadne
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Oswiecim

#3

Post autor: wise311 »

maniek21112 pisze: 4 cze 20, 21:50 Ciekawe jak faktycznie wygląda, jeżeli brak klimy Cię nie odstrasza to warto się nad nim pochylić i sprawdzić.
Na zdjęciach wygląda tak, bo to to ogłoszenie: https://www.facebook.com/marketplace/item/1221897531335395/
Jakie są czułe punkty i bolączki w tej wersji silnikowej? Wiem, że ludzie narzekają na spalanie podobne do r6, co mnie akurat nie interesuje. Po Internecie też krążą jakieś "legendy" o wycierających się panewkach przy przebiegu >200kkm. Wyrwanie wózka można wykluczyć, skoro blacharsko jest bez rdzy.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Trochę inaczej go sobie wyobrażałem :wink: a tu zmieniona końcówka wydechu, lotka i znaczek m na klapie, zmienione tylne lampy, rekin na dachu, ledy w miejscu przeciwmgłowych, paski mocy ma nerce, ciemne szyby z tyłu. Taki tuning w stylu tesco, wszystko można zdjąć ale jakoś mam uraz do takich właścicieli. Ale może obroni się stanem. Panewki tak, to warto sprawdzić w tym silniku, spalanie to bzdura, w mieście nie ma porównania z r6, to chyba jakieś fejsbukowe opowieści. Dowiedz się na jakim oleju jeździ.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
wise311
Posty: 6
Rejestracja: 4 cze 20, 21:34
BMW: Jeszcze zadne
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Oswiecim

#5

Post autor: wise311 »

maniek21112 pisze: 4 cze 20, 22:05 Trochę inaczej go sobie wyobrażałem :wink: a tu zmieniona końcówka wydechu, lotka i znaczek m na klapie, zmienione tylne lampy, rekin na dachu, ledy w miejscu przeciwmgłowych, paski mocy ma nerce, ciemne szyby z tyłu. Taki tuning w stylu tesco, wszystko można zdjąć ale jakoś mam uraz do takich właścicieli. Ale może obroni się stanem. Panewki tak, to warto sprawdzić w tym silniku, spalanie to bzdura, w mieście nie ma porównania z r6, to chyba jakieś fejsbukowe opowieści. Dowiedz się na jakim oleju jeździ.
Fakt, dodatki są niby młodzieżowe. Natomiast właścicielem jest starszy Pan, który teraz kupił sobie F30 i chce sprzedać to autko, ale podobno też mu się nie śpieszy. Właśnie też natrafiłem na informacje, że dochodzi do wielu wycieków i jakiś problemów z układem chłodzenia? Jest to często występujący problem, czy tylko objawia się w jakiś konkretnych sytuacjach, albo po przybliżonym czasie?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Wycieki oleju i płynu chłodniczego to efekt temperatury silnika (105-108 stopni) i wieku, więc to klasyczna eksploatacja. Dla przykładu zdjęcie e90 n46b20, które doprowadzam do ładu:
Obrazek
2006 r., 207 tys. km przebiegu, wszystko oryginał poza uszczelką pokrywy zaworów (ktoś nieudolnie wymienił, bo oczywiście też cieknie), dodatkowo klasycznie uszczelki podstawy filtra oleju oraz pompy vacum, taka klasyka.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
wise311
Posty: 6
Rejestracja: 4 cze 20, 21:34
BMW: Jeszcze zadne
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Oswiecim

#7

Post autor: wise311 »

A jakie są szacunkowe koszta uszczelnienia wszystkich wycieków w tym 1.8? I na ile mniej więcej wystarczy takie uszczelnienie, by problem nie pojawił się znowu? I w sumie koszt ewentualny wymiany panewek.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

To 1.9 (m43tu19). Jak cała góra i front to pewnie to pewnie jakieś 500-700,- z częściami (nie pamiętam ceny za uszczelkę pokrywy zaworów, w n46 to 200,- ale tu z tego co kojarzę koło 100,- dla odmiany często puszcza uszczelka pokrywy rozrządu a jest trochę rozbierania), uszczelka miski olejowej to już sporo zabawy, ponieważ trzeba opuścić zawieszenie, czyli pewnie jakieś 300-500,- to sam olej. Jeżeli chodzi o układ chłodzenia to króćce na bloku, zbiornik wyrównawczy, uszczelka termostatu, kilka o-ringów i też pewnie wyjdzie jakieś 400-600,-. Samochód tani ale jak sam nie będziesz robił to będzie to kosztować trochę. Ile wytrzyma? Jakieś 10 lat powinno pochodzić jak ktoś to umiejętnie zrobi. Panewki fajnie zrobić przy uszczelce miski olejowej, większość roboty odejdzie, wtedy plus jakieś 200-300,-.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
wise311
Posty: 6
Rejestracja: 4 cze 20, 21:34
BMW: Jeszcze zadne
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Oswiecim

#9

Post autor: wise311 »

maniek21112 pisze: 4 cze 20, 22:49 To 1.9 (m43tu19). Jak cała góra i front to pewnie to pewnie jakieś 500-700,- z częściami (nie pamiętam ceny za uszczelkę pokrywy zaworów, w n46 to 200,- ale tu z tego co kojarzę koło 100,- dla odmiany często puszcza uszczelka pokrywy rozrządu a jest trochę rozbierania), uszczelka miski olejowej to już sporo zabawy, ponieważ trzeba opuścić zawieszenie, czyli pewnie jakieś 300-500,- to sam olej. Jeżeli chodzi o układ chłodzenia to króćce na bloku, zbiornik wyrównawczy, uszczelka termostatu, kilka o-ringów i też pewnie wyjdzie jakieś 400-600,-. Samochód tani ale jak sam nie będziesz robił to będzie to kosztować trochę. Ile wytrzyma? Jakieś 10 lat powinno pochodzić jak ktoś to umiejętnie zrobi. Panewki fajnie zrobić przy uszczelce miski olejowej, większość roboty odejdzie, wtedy plus jakieś 200-300,-.
Okej dzięki za info. Jak już zdecyduję się na oględziny to dokładnie obejrzę silnik z każdej strony i popytam, czy były wycieki i jeśli były to czy zostały zlikwidowane.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Pytaj o olej na jakim jeździ i co ile zmienia, to ma spore znaczenie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”