[e46 m43] Ubywa płyn

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#11

Post autor: WKRENTEK77 »

Ja u siebie robiłem na początku przygody z BMW koszt od 800zl do 1300zl .Wybrałem ta drugą droższa opcje u fachowców mających spora renomę i nie żałuję,do tej pory jest ok (odpukać w niemalowane :fool: ) :)
isolato

#12

Post autor: isolato »

No tak, samo planowanie głowicy to będzie koszt +/- 500 zł, do tego trzeba ocenić stan samej głowicy, może przy okazji dotrzeć gniazda zaworowe itd. do tego uszczelki kolektora wydechowego, ssącego, uszczelka pokrywy i robi się koszt w granicach 1000 zł, więc to nie taka tania impreza, jak sugeruje Grzechu.
A jak góra rozebrana, to warto też pomyśleć o wymianie popychaczy (jeżeli autko cyka, bądź hałasuje przy starcie zimnego silnika).
Chyba, że ktoś ma na myśli wymianę uszczelki bez ww. czynności, to już lepiej niech tego nie robi wcale :)
Azii666
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 11 lip 17, 18:24
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Tuchola
VIN: JJ69630

#13

Post autor: Azii666 »

No racja jak już zrobić to porządnie
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#14

Post autor: Grzechu16 »

isolato pisze:No tak, samo planowanie głowicy to będzie koszt +/- 500 zł, do tego trzeba ocenić stan samej głowicy, może przy okazji dotrzeć gniazda zaworowe itd. do tego uszczelki kolektora wydechowego, ssącego, uszczelka pokrywy i robi się koszt w granicach 1000 zł, więc to nie taka tania impreza, jak sugeruje Grzechu.
A jak góra rozebrana, to warto też pomyśleć o wymianie popychaczy (jeżeli autko cyka, bądź hałasuje przy starcie zimnego silnika).
Chyba, że ktoś ma na myśli wymianę uszczelki bez ww. czynności, to już lepiej niech tego nie robi wcale :)
Z ciekawości znalazłem rachunek za szlif głowicy + wymianę uszczelniaczy zaworowych (też w sumie warto zrobić przy okazji zdjętej głowicy) + sprawdzenie szczelności na 240zł. Popychacze w zasadzie są dostępne bez ściągania głowicy więc jeżeli nie ma z nimi jakiejś tragedii osobiście nie pchałbym się w dodatkowe koszty.
isolato

#15

Post autor: isolato »

Grzechu16 pisze:
isolato pisze:No tak, samo planowanie głowicy to będzie koszt +/- 500 zł, do tego trzeba ocenić stan samej głowicy, może przy okazji dotrzeć gniazda zaworowe itd. do tego uszczelki kolektora wydechowego, ssącego, uszczelka pokrywy i robi się koszt w granicach 1000 zł, więc to nie taka tania impreza, jak sugeruje Grzechu.
A jak góra rozebrana, to warto też pomyśleć o wymianie popychaczy (jeżeli autko cyka, bądź hałasuje przy starcie zimnego silnika).
Chyba, że ktoś ma na myśli wymianę uszczelki bez ww. czynności, to już lepiej niech tego nie robi wcale :)
Z ciekawości znalazłem rachunek za szlif głowicy + wymianę uszczelniaczy zaworowych (też w sumie warto zrobić przy okazji zdjętej głowicy) + sprawdzenie szczelności na 240zł. Popychacze w zasadzie są dostępne bez ściągania głowicy więc jeżeli nie ma z nimi jakiejś tragedii osobiście nie pchałbym się w dodatkowe koszty.
no to piękna cena, zazdroszczę :) nie miałem "przyjemności" jeszcze robić tego u siebie, ale oddawałem głowicę do robienia w skodzie fabii i samo planowanie głowicy wyszło prawie 500 zł - stąd zakładam, że R4 od BMW taniej nie będzie policzone ;)
Azii666
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 11 lip 17, 18:24
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Tuchola
VIN: JJ69630

#16

Post autor: Azii666 »

Zrobiłem dzisiaj test uszczelki.. no i płyn nie zmienił koloru... Więc gdzie ubywa płyn chłodniczy skoro uszczelka cała a wycieku nie widać ..
isolato

#17

Post autor: isolato »

moze do oleju? nie powieksza sie stan oleju? ale w sumie jak test wyszedł ok, to raczej bez sensu. W takim razie musi być wyciek, sprawdź dokładnie, nie ma innej opcji. No i trzeba zadać pytanie skąd dymienie na biało skoro uszczelka ok :)
Azii666
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 11 lip 17, 18:24
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Tuchola
VIN: JJ69630

#18

Post autor: Azii666 »

Oleju również nie przybywa
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#19

Post autor: Analogowy13 »

A ten króciec jak odkręcisz obudowe kabinowego jak kolega wcześniej radził sprawdzałeś ?
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
Azii666
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 11 lip 17, 18:24
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Tuchola
VIN: JJ69630

#20

Post autor: Azii666 »

Jutro sprawdzę wszystko tak jak kazaliscie i dam znać ;)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”