[E46 m43]. Problem z chłodzeniem

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Azii666
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 11 lip 17, 18:24
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Tuchola
VIN: JJ69630

#1

Post autor: Azii666 »

Witam, problem zaczął się od wymiany nagrzewnicy.
Układ został odpowietrzony, grzeje, gotuje się płyn. Gdy otworze korek wszystko bulgocze i wypycha płyn góra.
Boje się tak jeździć bo temp dochodzi do 103 (test 7)
Najlepsze jest to, że przed wymianą było ok albo nie zwracałem na to uwagi.
Pompa działa, termostat otwiera, wentylator działa tylko gotuje się płyn.. po ochłodzeniu płynu jest za mało.. Muszę sporo dolać, żadnych wycieków nie widzę..
Pomocy
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#2

Post autor: mariryb »

Temperatura robocza tego silnika to 105st. Przy pełnym zagrzaniu zawsze wywali płyn po otwarciu.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
dawid111
Bywalec forum
Posty: 228
Rejestracja: 14 mar 16, 14:52
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Cieszków

#3

Post autor: dawid111 »

mariryb pisze:Temperatura robocza tego silnika to 105st. Przy pełnym zagrzaniu zawsze wywali płyn po otwarciu.
Dokladnie tak jak Mariryb napisał. Dobrze odpowietrz układ chłodzenia i sprawdź czy przy 105C otworzy się termostat.
Azii666
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 11 lip 17, 18:24
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Tuchola
VIN: JJ69630

#4

Post autor: Azii666 »

Termostat otwiera się już przy 97. Przy takiej temp wąż zrobił się gorący. Układ był już odpowietrzany z milion razy.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#5

Post autor: mariryb »

Azii666 pisze: Termostat otwiera się już przy 97
To delikatnie nie trzyma termostat, ale tyle to nie dużo
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
dawid111
Bywalec forum
Posty: 228
Rejestracja: 14 mar 16, 14:52
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Cieszków

#6

Post autor: dawid111 »

Azii666 pisze:Termostat otwiera się już przy 97. Przy takiej temp wąż zrobił się gorący. Układ był już odpowietrzany z milion razy.
Włóż oryginalny termostat. Ori od M43 otwiera się przy 105C i nikt mi nie powie, że tak nie jest.
Zobacz na zdjęcie sobie Obrazek tutaj akurat jest SKV ale temperatura jest 105C


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Azii666
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 11 lip 17, 18:24
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Tuchola
VIN: JJ69630

#7

Post autor: Azii666 »

Możliwe że typ od którego kupiłem samochód włożył jakiś badziew dlatego otwiera się przy 105
Przejechałem się teraz z inpa no i takie wyniki.
Po odpaleniu samochodu temp w rubryce coolant temp dochodzi do 98-99, podczas jazdy nie przekracza 99.4 ale martwi mnie to że gdy już przyjechałem do domu i zostawiłem samochód na biegu jałowym to temperatura doszła do 102-103 czy to normalne?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#8

Post autor: MARC »

Tak. Układ musi być źle odpowietrzony. To wcale nie jest takie proste jak się wydaje.
Jeżeli nie to sprawdź pompę wody może już niedomaga ew ten termostat...
Azii666
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 11 lip 17, 18:24
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Tuchola
VIN: JJ69630

#9

Post autor: Azii666 »

Jak sprawdzić pompę wody? Jeśli odkrece korek od wlewu płynu chłodniczego to płyn leci ciurkiem bez przerwy przez tą dziurkę.
Czy jest jakaś możliwość żeby układ po odpowietrzeniu się zapowietrzal? Poczekam aż wszystko ostygnie, odkrece korek i zobaczę czy nie ubyło płynu.. Bo zdaje mi się że wcześniej tak robiło.
Oleju mi nie przybywa, nie kopci na biało, moc jest.. mam nadzieję że to nie uszczelka..

Byłby ktoś tak miły i podał mi wartości coolant temp podczas postoju, jazdy i końcu jazdy na biegu jałowym?
dawid111
Bywalec forum
Posty: 228
Rejestracja: 14 mar 16, 14:52
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Cieszków

#10

Post autor: dawid111 »

Normalna temperatura robocza M43 to 105C. Mariryb już to napisał. Oryginalny termostat też otwiera się przy 105C.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”