[E46 m43]. Problem z chłodzeniem
-
- Bywalec forum
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 lip 17, 18:24
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Tuchola
- VIN: JJ69630
Witam, problem zaczął się od wymiany nagrzewnicy.
Układ został odpowietrzony, grzeje, gotuje się płyn. Gdy otworze korek wszystko bulgocze i wypycha płyn góra.
Boje się tak jeździć bo temp dochodzi do 103 (test 7)
Najlepsze jest to, że przed wymianą było ok albo nie zwracałem na to uwagi.
Pompa działa, termostat otwiera, wentylator działa tylko gotuje się płyn.. po ochłodzeniu płynu jest za mało.. Muszę sporo dolać, żadnych wycieków nie widzę..
Pomocy
Układ został odpowietrzony, grzeje, gotuje się płyn. Gdy otworze korek wszystko bulgocze i wypycha płyn góra.
Boje się tak jeździć bo temp dochodzi do 103 (test 7)
Najlepsze jest to, że przed wymianą było ok albo nie zwracałem na to uwagi.
Pompa działa, termostat otwiera, wentylator działa tylko gotuje się płyn.. po ochłodzeniu płynu jest za mało.. Muszę sporo dolać, żadnych wycieków nie widzę..
Pomocy
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Temperatura robocza tego silnika to 105st. Przy pełnym zagrzaniu zawsze wywali płyn po otwarciu.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Bywalec forum
- Posty: 228
- Rejestracja: 14 mar 16, 14:52
- BMW: e46 318i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Cieszków
Dokladnie tak jak Mariryb napisał. Dobrze odpowietrz układ chłodzenia i sprawdź czy przy 105C otworzy się termostat.mariryb pisze:Temperatura robocza tego silnika to 105st. Przy pełnym zagrzaniu zawsze wywali płyn po otwarciu.
-
- Bywalec forum
- Posty: 228
- Rejestracja: 14 mar 16, 14:52
- BMW: e46 318i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Cieszków
Włóż oryginalny termostat. Ori od M43 otwiera się przy 105C i nikt mi nie powie, że tak nie jest.Azii666 pisze:Termostat otwiera się już przy 97. Przy takiej temp wąż zrobił się gorący. Układ był już odpowietrzany z milion razy.
Zobacz na zdjęcie sobie tutaj akurat jest SKV ale temperatura jest 105C
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Bywalec forum
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 lip 17, 18:24
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Tuchola
- VIN: JJ69630
Możliwe że typ od którego kupiłem samochód włożył jakiś badziew dlatego otwiera się przy 105
Przejechałem się teraz z inpa no i takie wyniki.
Po odpaleniu samochodu temp w rubryce coolant temp dochodzi do 98-99, podczas jazdy nie przekracza 99.4 ale martwi mnie to że gdy już przyjechałem do domu i zostawiłem samochód na biegu jałowym to temperatura doszła do 102-103 czy to normalne?
Przejechałem się teraz z inpa no i takie wyniki.
Po odpaleniu samochodu temp w rubryce coolant temp dochodzi do 98-99, podczas jazdy nie przekracza 99.4 ale martwi mnie to że gdy już przyjechałem do domu i zostawiłem samochód na biegu jałowym to temperatura doszła do 102-103 czy to normalne?
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Tak. Układ musi być źle odpowietrzony. To wcale nie jest takie proste jak się wydaje.
Jeżeli nie to sprawdź pompę wody może już niedomaga ew ten termostat...
Jeżeli nie to sprawdź pompę wody może już niedomaga ew ten termostat...
-
- Bywalec forum
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 lip 17, 18:24
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Tuchola
- VIN: JJ69630
Jak sprawdzić pompę wody? Jeśli odkrece korek od wlewu płynu chłodniczego to płyn leci ciurkiem bez przerwy przez tą dziurkę.
Czy jest jakaś możliwość żeby układ po odpowietrzeniu się zapowietrzal? Poczekam aż wszystko ostygnie, odkrece korek i zobaczę czy nie ubyło płynu.. Bo zdaje mi się że wcześniej tak robiło.
Oleju mi nie przybywa, nie kopci na biało, moc jest.. mam nadzieję że to nie uszczelka..
Byłby ktoś tak miły i podał mi wartości coolant temp podczas postoju, jazdy i końcu jazdy na biegu jałowym?
Czy jest jakaś możliwość żeby układ po odpowietrzeniu się zapowietrzal? Poczekam aż wszystko ostygnie, odkrece korek i zobaczę czy nie ubyło płynu.. Bo zdaje mi się że wcześniej tak robiło.
Oleju mi nie przybywa, nie kopci na biało, moc jest.. mam nadzieję że to nie uszczelka..
Byłby ktoś tak miły i podał mi wartości coolant temp podczas postoju, jazdy i końcu jazdy na biegu jałowym?
-
- Bywalec forum
- Posty: 228
- Rejestracja: 14 mar 16, 14:52
- BMW: e46 318i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Cieszków
Normalna temperatura robocza M43 to 105C. Mariryb już to napisał. Oryginalny termostat też otwiera się przy 105C.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 7 Odpowiedzi
- 3195 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: arek_k
-
- 5 Odpowiedzi
- 4981 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 15 Odpowiedzi
- 5695 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 7 Odpowiedzi
- 2826 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kamil90
-
- 2 Odpowiedzi
- 1049 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: miturka18
-
- 0 Odpowiedzi
- 1061 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marus15
-
- 4 Odpowiedzi
- 1083 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 1 Odpowiedzi
- 809 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 1823 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pepo1000
-
- 2 Odpowiedzi
- 1681 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Err