[E46] M43 luz wału

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
kamil17932
Bywalec forum
Posty: 352
Rejestracja: 7 lis 11, 21:12
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#1

Post autor: kamil17932 »

Witam mam ostanio problem z dziwnymi stukami, tzn
podczas hamowania silnikiem i nagłego wcisniecia pedalu gazu slychac takie pukniecie, lub podczas nagłego odpuszczania gazu i zaczecia hamowania silnikiem lub gdy cofam i wciskam i puszczam sprzeglo kilkakrotnie tez to slychac. Miałem auto na kanale i z tego co słyszałem jest to w miejscu w ktorym łaczy sie wał ze skrzynia, tylko gdy kręciłem reka wałem jest tak jakby luz w skrzyni a nie na tym łaczeniu, czy moze podpora ma jakies znaczenie.?
Mietlik
Posty: 7
Rejestracja: 28 paź 11, 17:06
BMW: 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto:

#2

Post autor: Mietlik »

U mnie jest podobnie. Przy zmianie obciążenia auto szarpie i jest stuk w tyle auta. Na kanale jak złapie za wał to mogę zrobić nim prawie pół obrotu zanim zacznie "brać". Początkowo podejrzewałem dyfer ale po demontażu półosi i dyfra okazało sie, że luz jest na 4 przegubach 2 półosi :shock:
(a dokładnie wyrobił sie frez wewnętrzny w przegubach i przeguby są za luźne na półosiach i temu stuka)
Ostatnio zmieniony 1 lis 14, 7:43 przez Mietlik, łącznie zmieniany 1 raz.
tomas1907
Posty: 8
Rejestracja: 12 sty 12, 19:39
BMW: 320 D
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Ornontowice

#3

Post autor: tomas1907 »

Podpinam się do tematu, tak jak kolega wyżej czy dwumasa ma wpływ na ten luz na wale?
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#4

Post autor: mariryb »

Ja też mam podobny problem. Mam gdzieś luz. Ostatnio wymienialen tłumik drgań. Nie ma luzów krzyżaku wału Bo obejrzałem go dokładnie. Jak się rusza wałem to jest luz. tylko jak sprawdzić czy jest w dyfrze czy na półosi?
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
TomekC
Bywalec forum
Posty: 113
Rejestracja: 16 sie 12, 16:19
BMW: E46 318I + LPG
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: MIECHÓW

#5

Post autor: TomekC »

tomas1907 pisze:Podpinam się do tematu, tak jak kolega wyżej czy dwumasa ma wpływ na ten luz na wale?
tak
mariryb pisze:tylko jak sprawdzić czy jest w dyfrze czy na półosi?
jedną ręką chwyć za przegub przy dyfrze a drugą kręć wałem tak sprawdzisz luz na dyfrze
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”