e46 Ładowanie akumulatora Banner prostownikiem

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Jeśli temat dotyczy oświetlenia, przejdź do podforum "Oświetlenie".
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#1

Post autor: Mariuszpol »

Witam bawiłem się przez ostatnie 3 dni inpą,różne testy i 8miesięczny akumulator Banner rozładowałem na zaciskach miał 8.5v jak był + i - od auta podpięty.. po odpięciu 11.5v

pytanie mam takie jest to aku 80AH Banner Power Bull

ustawiłem ładowanie prostownikiem na 5A i nie widze by Ampery spadały.. od 4h stoi dalej na 5A ale podpinając miernik podczas ładowania jest aktualnie 12.60v z tego co słyszałem,nalezy ładować maksymalnie do 14.4v jeżeli tyle pojawi się na zaciskach podczas ładowania prostownikiem to odłączamy

czy to prawda?

niby jest to akumulator który pisze w ulotce odporny na głębokie rozładowania i szybo się regeneruje
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#2

Post autor: Jarando »

Każdy akumulator powinno ładować się z maksymalnie 10% mocą jego pojemności, czyli w Twoim przypadku maksymalny prąd ładowania nie powinien przekroczyć 8 amperów a zakończyć ładowanie powinieneś gdy zaczniesz słyszeć bulgoczący dźwięk elektrolitu.
Tym 5 amperowym też naładujesz go w pełni, ale będzie to trwało znacznie dłużej.
Pochwal się jak długo go ładowałeś?

Stuknięte fonem
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#3

Post autor: Mariuszpol »

Witam ogólnie o 12 w południe do 5 ładowałem 5A ale jak stoi Amperaż na 5A tak stoi i nie spada.Ładowałem tym prostownikiem kiedyś stary ori aku bmw to po np 6h ampery spadały po mału tutaj nic.Od 17stej do teraz podwyższyłem mu na 6A i stoi dalej w miejscu.Z Ciekawości wziąłem miernik by sprawdzić jak ładuje go prostownik to o 12stej miał 11.8v na chwilę obecną ma 13.12v nie słychać bulgotania
hdi
Bywalec forum
Posty: 151
Rejestracja: 2 mar 14, 8:59
BMW: skasowane e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bc

#4

Post autor: hdi »

a co Ty chciałeś w 2 godziny naładować do pełna całkowicie rozładowany akumulator? tak czysto teoretyzując to ten 80ah aku prądem 5A powinien się naładować po 16h. Akumulator można uznać za naładowany wtedy jak napięcie na zaciskach wynosi 14.4V a prąd ładowania jest bardzo minimalny(bliski 0)
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#5

Post autor: GUMMISS »

Jeszcze straty na nagrzewanie elektrolitu, czyli minimum 16h żeby go naladować.... Ostatnio ladowalem w e34, na starcie mial 11.4v, po godzinie prad spadl do 8A i silnik odpalil. Potem pol godzinki jazdy i naladowany. Do dam ze auto stalo miesiąc i się zapowietezylo trochę, wiec po kilku próbach uruchomienia wolno kręci i prostek musial zaczac etet przy aucie.
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektryka”