E46 łaczenie wydechu uderza w podłoge

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
piegus32
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 12 gru 16, 19:52
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Grudziądz
VIN: 51577

#1

Post autor: piegus32 »

Cześć,

Chciałbym prosić forumowicz o pomoc w związku z uderzającym wydechem w podwozie. Udało mi się ustalić, że dzieje się to na łączeniu wydechu za katem:
Obrazek

Dzieję się to na dużych wybojach, dziurach lub najczęściej w momencie skręcania w lewo (na rondzie zawsze) - siła odśrodkowo wynosi wydech w prawo i stuki są prawie z rezonansem. Powiem szczerze, że walczyłem z tym sam i nie widzę już możliwości co z tym zrobić. Wymiana obu wieszaków nie pomogła. Sprawą zajmowali się również tłumikarze i nikt nie ustalił przyczyny.
Dodam jeszcze cholernie dziwne zjawisko jakim jest woda, przy mocnym deszczu lub wjazdu w kałużę stuki te pojawiają się znacznie częsciej :unknown:

Proszę o pomoc w celu rozwiązania problemu.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Jedna z poduszek silnika nie siadła przypadkiem? Przyjrzyj się temu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
piegus32
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 12 gru 16, 19:52
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Grudziądz
VIN: 51577

#3

Post autor: piegus32 »

maniek21112, Dzięki za uwagę, poduszki silnika są nowe wymienione w marcu tego roku.
Zastanawiam się nad elastycznym łączeniem przy katalizatorze. Przypadkowo na jednym z filmików podejrzałem, że jeden z posiadaczy E46 wymieniał to ponieważ dostał tam luzu, czy to właśnie nie ta część powinna trzymać w osi tą część rury?

Dokładnie chodzi mi o :
Obrazek

Oryginalne łączenie wygląda jak puszka, zamiast harmonijki jak na zdjęciu wyżej. Drugie pytanie to czy spawanie tego na sztywno ewentualnie może wprowadzić jakie drgania przenoszone na podwozie, lub pęknięcie wydechu. Biorę pod uwagę taki scenariusz, gdyby to było winowajcą.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1703
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#4

Post autor: kosteg »

Walczyłem z tym po demontażu swojego wału i wydechu. Składając całość do kupy wydech mi kolidować zaczynał.

Samo łączenie to dwie obejmy trzymające rury. Obejmy nie są na sztywno połączone z rurami ale pozwalają na ich obrót. I to jest właśnie miejsce na "regulację". Trzeba właściwie ustawić obie części wydechu względem siebie. Wówczas będzie ok. Moim zdaniem praca dla dwu osób (sam nie podołałem - może to kwestia nie znania właściwego sposobu) - jedna trzyma wydech we właściwej pozycji a druga skręca.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”