[ E46 ] kontrolka poduszki

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Awatar użytkownika
Greg 318
Bywalec forum
Posty: 310
Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
BMW: e46/318 e30/1987r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Cork

#21

Post autor: Greg 318 »

to blad napinacza pasa
sprawdz polaczenia (wtyczke pod siedzeniem)
bartas_pn
Posty: 4
Rejestracja: 1 kwie 10, 22:14
BMW: 318
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#22

Post autor: bartas_pn »

czy wymiana napinacza pomoże? bo wtyczki sprawdzałem X razy
dresik
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 7 kwie 10, 17:56
BMW: 330ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Oświęcim

#23

Post autor: dresik »

bartas_pn pisze:czy wymiana napinacza pomoże? bo wtyczki sprawdzałem X razy
Zanim coś wymienisz sprawdź raz jeszcze:-). Miałem tez taki przypadek. U mnie kabelek (dokładnie jedna żyłka) zostala przecięta pod fotelem jak go przesuwałem...
krzysiek1734
Posty: 1
Rejestracja: 20 kwie 10, 23:34
BMW: e 46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#24

Post autor: krzysiek1734 »

Witam ja poprostu wymieniłem mate poduszki i jest wszystko ok. mój mechanik załatwił mi mate za ok. 400 zł nówka orginał nie uzywana . Jak ja próbowałem kupić mate to z niewiedzy kupiłem z e złą wtyczką / mam ja teraz do sprzedania za 250 złociszy mata orginalna nie używana nowa ale trzeba sprawdzić jaka jest wtyczka moja jest trzy pinowa/ Jak masz matę to sam ja wymienisz sprawa prosta i problem masz zgłowy. Jak załozysz "oszusta" maty to przy najmniejszej stłuczce /czego Ci nie życze /wywalą wszystkie poduszki nawet jak będziesz sam w samochodzie i wtedy dopiero będą koszty albo nie zadzieła żadna
bartas_pn
Posty: 4
Rejestracja: 1 kwie 10, 22:14
BMW: 318
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#25

Post autor: bartas_pn »

wymianilem czujnik i to samo..

ponadto zakupilem INPE i pokazuje blad:
14 ignition circuit 10

i co dziwne potem odpalam znieslawionego carsofta i pojawia sie nowy blad (ktorego wczesniej program nie pokazaywal):
14 Battery - connection defect or open circuit
i dodatkowo nieustajaco blad ktorego inpa nie wyswietla: 16 belt switch, driver's side


ktos cos moze n/t powiedziec?
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#26

Post autor: Maniek »

Odkopie trochę ten temat ponieważ dziś napotkałem dziwną przypadłość mojego auta...

Może i niektórzy określą to mianem druciarstwa ale nie widzi mi się wydawać 500 zł w ASO i rozwalać fotela żeby po jakimś czasie znów mieć z tym nieprzyjemności i niepotrzebne nerwy...

Otóż jakiś czas temu zaświeciła mi się kontrolka air bagu - po sprawdzeniu w programie wiedziałem, że chodzi o matę pasażera, dziadostwo felerne, więc skonstruowałem układzik dioda 1N4007 + kondensator 10nF połączone równolegle, pojechałem do znajomego na gaszenie, kontrolka zgasła - :Yahoo!:

Niedawno kupiłem sobie interfejs - ot zawsze może się tam do czegoś przydać a po co wydawać kasę jak można samemu sczytać ewentualne błędy... No i wszedłem w sterownik AIR BAG i ku mojemu zdziwieniu pomimo tego "ustrojstwa" jest fotel Free - niezajęty (Sprawdzane w programie INPA)
Obrazek

Moje auto posiada system air bagów MRS2 - więc to zapewne są poduszki jednonabojowe / jednostopniowe, bo skoro MRS3 są dwunabojowe...

Więc tak, koledzy, którzy mają MRS3 montują układ dioda + rezystor 8.2 kO i po tym zabiegu system czyta fotel pasażera jako zajęty, u mnie po tej operacji nadal jest FREE - niezajęty. Wypróbowałem już dwa sposoby i nic... :Search:

Została ostatnia opcja - sama dioda prostownica...

Może ktoś z Was ma również MRS2 i robił już taką operacje ?
A może wie ktoś czy BMW e36 ma system MRS2 ? Bo jeśli tak to prawdopodobnie zadziała mi to na samej diodzie..

Jeszcze jako ciekawostkę chciałbym dodać iż odłączenie pod fotelem modułu do którego wchodzą 3 przewody a wychodzą 2(niebieski i biały - do maty) powoduje natychmiastowe przestawienie systemu w tryb zajętości fotela pasażera, pojawia się błąd w systemie i zapala kontrolka. Tak więc jeśli obawiacie się, że system nie zadziała przy wypadku to jesteście w błędzie, gdyż odczytuje on wtedy iż pasażer jest nawet jak go nie ma i podczas ewentualnej kolizji wypala poduche. Dodam jeszcze, że mata pasażera tylko sprawdza czy ów pasażer JEST czy go NIE MA, nie określa jego wagi, nie określa z jaką siłą ma wypalić poducha, ona daje binarny sygnał do modułu 1 lub 0 . Gdzie 1 = pasażer jest, a 0 = pasażera brak. :beer:
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Awatar użytkownika
Greg 318
Bywalec forum
Posty: 310
Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
BMW: e46/318 e30/1987r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Cork

#27

Post autor: Greg 318 »

ManiekTDS pisze:
Jeszcze jako ciekawostkę chciałbym dodać iż odłączenie pod fotelem modułu do którego wchodzą 3 przewody a wychodzą 2(niebieski i biały - do maty) powoduje natychmiastowe przestawienie systemu w tryb zajętości fotela pasażera, pojawia się błąd w systemie i zapala kontrolka. Tak więc jeśli obawiacie się, że system nie zadziała przy wypadku to jesteście w błędzie, gdyż odczytuje on wtedy iż pasażer jest nawet jak go nie ma i podczas ewentualnej kolizji wypala poduche. Dodam jeszcze, że mata pasażera tylko sprawdza czy ów pasażer JEST czy go NIE MA, nie określa jego wagi, nie określa z jaką siłą ma wypalić poducha, ona daje binarny sygnał do modułu 1 lub 0 . Gdzie 1 = pasażer jest, a 0 = pasażera brak. :beer:
Zta zapaloną kontrolką cieżko powiedziec (nie ma nigdzie parametrów potwierdzających czy poduchy są gotowe do odpalenia czy nie).
Nie wiem jak w nowszych systemach, ale w tych co znam poducha zawsze wypala z tą samą siłą. Jezeli masz dual stage wypala jedna lub dwie ale w zaleznosci od siły udezenia (tak jest przynajmniej u kierowcy ).
Należało by sie zastanowic nad założeniem wyłącznika (jak w innych autach)
Jednak pamietaj o tym ze wszelkie ingerencje w Air bag to druciarstwo ( może zależeć od tego czyjeś życie) .
Moim zdaniem lutowanie kostek to jedynie co można w air bagu zrobić.
Z innej strony w aucie 10 cio letnim poduchy -- raczej nie należy na nich polegać ( naboje mają daty przydatności na 10 lat ) o ile sie nie mylę
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#28

Post autor: Maniek »

Szlag mnie jasny już trafia. Dziś podłączyłem się do starej maty - rzekomo niesprawnej już - no i nie wyświetla mi błędu, ale fotel jest cały czas FREE, nawet jak na nim siedzę, odpalę od nowa program, zapne pas, zapłon włącze od nowa nic nie pomaga.

Tak więc w tym moim zasranym MRS2 wlutowanie samej diody nie pomogło, skasowało błąd jedynie.
Dioda + kondensator - to samo
Dioda + rezystor - to samo, fotel non stop niezajęty. A kontrolka nawet po całkowitym wypięciu kostki idącej do maty nie zapala się i nie powoduje błędu :D Dopiero jak wypnę kostke od tego modułu SBE coś tam to zapala się ...

Próbowałem również dezaktywować ją całkiem w NCS-Expert, jednakże moje plany pokrzyżował jakiś błąd i nie mógł system wczytać nowych ustawień indywidualnych =@ :crazy:
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”