e46 koła a klucz dynamometryczny

Dział poświęcony wszystkim innym tematom
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#11

Post autor: Mariuszpol »

Witam mam takie pytanie..posiadam klucz dynamometryczny JONNESWAY

pisze,że podczas nieużywania klucz ma być ustawiony

''kiedy klucz nie jest używany należy ustawić minimalną wartość momentu w celu
zluzowania śruby''

czyli ustawiam na 40nm i z kreską równo 0

z tym,że kręcąc nim w lewo da się zejść dalej poniżej skali 40nm (mimo,że 'tam nie ma skali żadnej) to ustawiony ma być na 40nm i 0 równo czy poniżej 40?
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#12

Post autor: WKRENTEK77 »

Jaką masz minimalną wartość na podziałce to na taką ustawiasz i koniec kropka po co więcej kombinować ,a skoro już go kupiłeś po powiedz jak wygląda sprawa bicia czy coś się poprawiło jak przykrecileś tym kluczem ?.
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#13

Post autor: Mariuszpol »

jeszcze jeden muszę kupić od 4.5 do 30 i wtedy dokręce koła 120.. jarzma 110..tarcze 16 i śruby zacisku 30 tak jak w książce

nie mogę bo mnie noga udupiła.. złamana kość i siedz w domu
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#14

Post autor: Mariuszpol »

spytam mam klucz dynamometryczny od 40 do 200

'teraz pasuje mi kupić albo od 4.5 do 30 albo od 10 do 60 są Jonnesway

i sam nie wiem.. czy jak wezmę ten od 4.5 do 30.. to jak np coś będzie miało 35-38nm.. to da radę zrobić tak,że pierw dokręcam na 30nm na kliknięcie.. kolejno ustawiam na kluczu np 5nm i dociągam znów 5nm czy to uszkodzi klucz?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#15

Post autor: scghost »

to tak nie dziala
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#16

Post autor: Mariuszpol »

proszę was o pomoc klucz przyszedł z tym,że jak go nie używam to mam ustawić foto nr

1: https://zapodaj.net/199f2b43111ce.jpg.html

2: https://zapodaj.net/0cf7afb557540.jpg.html

dodam przyszedł w pudełku już skręcony poniżej skali... ale w necie pisze,że musi być ustawiony niby na najniższą wartość i wyzerowany... to jak to wreszcie ustawić mam jak nie używam
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#17

Post autor: WKRENTEK77 »

scghost pisze: to tak nie dziala
Dokładnie tak jak kolega pisze klucz ustawiony na np 30nm dokreci tylko do tego momentu ,a jeżeli będzie Ci brakowało tych 5nm do tego żeby było prawidłowo dokrecone i ustawisz jeszcze dodatkowo te 5nm to usłyszysz pstrykniecie ledwo zaczniesz dokrecać .Jednym słowem nie da się tu sumować zadanych wartości .
pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1583
Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970

#18

Post autor: pawlo2404 »

Klucz luzujesz ile się da nawet poniżej wartości,chodzi o to ,aby sprężyna która jest w środku nie zgniatała się.Tak naprawdę przydają się trzy klucze,ją tak posiadam 0-25,28-110,28_240 Nm oczywiście sporo naprawiam i koszta zakupu już dawno mi się zwróciły :) Na swoje potrzeby śmiało półka średnia i tak zaoszczędzisz na mechaniku skoro robisz sam,kupuj taki jaki potrzebujesz na kombinacji jakie opisujesz. Pamiętaj że warto kupić coś dobrego i dać te 150 zł więcej ,zdrowie i dobry nastrój jest ważniejsze :beer: tak uważam.
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#19

Post autor: Mariuszpol »

JAK Noga mi wyzdrowieje to się biorę za robotę przy aucie :)

tarcze ate ściągnę od nowa piasty na błysk..tarcze od wewnętrznej strony też,odtłuszczę wszystko no i założę tarcze..kluczem dynamometrycznym przykręcę 16nm tarcze :) kolejno jarzma oczyszczone itp przykręce 110nm bo tak jest w książce sam naprawiam :) i prowadnice zacisku na torx 30nm :)

kolejno koła pierw kluczem teleskopowym kupiłem JONNESWAY :) w powietrzu ile dam rady,potem lekko opuszczę auto dokręcę ile mogę a następnie opuszczę auto i dynamometrem 120nm śruby kolejno dokręcić jak tutaj

https://zapodaj.net/15e4949f400bc.jpg.html

i tyle :) jeszcze odkręcę kierownicę i przykręcę 63nm tak jak w książce :) i z tyłu to samo zrobię z kołami(bez zdejmowania tarcz)

jedynie musze jeszcze dokupić klucz dynamometryczny 10-60 JONNESWAY (210zł)

+ żaba+ dwie kobyłki=180zł

i można robić :)
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#20

Post autor: WKRENTEK77 »

Jasny gwint Ty to musisz mieć kasiory do każdej śrubki inny klucz dynamometryczny :lol:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Inne / Hyde Park”