Krzysztof pisze: ↑18 wrz 23, 15:31
le to w sumie już nie ważne, poszedłem do ślusarza, sprawdził pilot i jest martwy. Bateria ma 2,7V, po naciśnięciu przycisku 2,2V ale pilot nie wysyła żadnego sygnału. Dorobienie kluczyka 500zł, szkoda kasy. Niestety diament jak powiedział mi ślusarz ma immo wlutowane na płytkę. Nawet jak kupić drugi kluczyk i go zaprogramuje z autem to immo nie przełożę.
To nie tak. Możesz kupić sprawny oryginalny używany klucz i przelutować pomiędzy swoim starym a nowym chip/mikroprocesor i w ten sposób mieć "nowy" działający klucz.
Nie wiem czy poddawałbym się również tak szybko z akumulatorkiem obecnego - należy sprawdzić czy przyciski działają (potrafią zdechnąć) i wymienic akumulatorek na nowy. To powinno pozwolić go zakodować (jeśli brak jest mechanicznych uszkodzeń - zerknij na film ghosta jak łatwo jest uszkodzić klucz przy towieraniu).
Kolejna sprawa to kwestia dorobienia klucza. Nie ma z tym w zasadzie jakiegokolwiek problemu - dziś w czasach tak banalnych zamówień z chin najprościej i najtaniej a jednocześnie zdaje się najszybciej jest zamówić klucz bezpośrednio tam. Teraz ceny się zmieniły ale dla przykładu kompletny scyzoryk z dociętym grotem kosztował mnie mniej niż 90pln. Zaś diament zmieścił się w 30pln (diament z chin ma baterię a nie akumulatorek).
Znajdujesz ofertę w chinach, wysyłasz im zdjęcie grotu swojego klucza i po 2 tygodniach (tak było w moim przypadku) otrzymujesz klucz z dociętym grotem jaki należy tylko sparować z ews. Do tego zależnie od cen jakie dostaniesz w swojej okolicy może być taniej zamówić programator ak90+ również z chin, zaprogramowac sobie klucz a potem sam programator odsprzedać dalej.
Dzięki za wyczerpujący komentarz, widziałem na ali że dorabiają groty, w mieście pytałem u innego ślusarza i docinanie kosztuje 60zł.
Problem w tym że ja nadal nie mam kompletu zamków, programator zamówiłem.
Krzysztof pisze: ↑23 paź 23, 15:06
Dzięki za wyczerpujący komentarz, widziałem na ali że dorabiają groty, w mieście pytałem u innego ślusarza i docinanie kosztuje 60zł.
Problem w tym że ja nadal nie mam kompletu zamków, programator zamówiłem.
Nie wiem jakich masz majstrów w okolicy - niemniej mając klucz (ten kóry zdecydujesz się traktowac jako główny) możesz pojechac do warsztatu (ale warsztatu a nie punktu w galerii od dorabiania kluczy) który dorobi czy też dopasuje wkładkę do klucza. W ten sposób jesteś w stanie miec komplet zamków dopasowanych do jednego klucza.
Też się nad tym zastanawiałem, wymontować wkładkę ze stacyjki i iść z tym do kogoś by dorobił komplet takich samych zapadek do drzwi i klapy. Przecież bębenki są chyba takie same? Musze popytać czy gdzieś w Łodzi coś takiego robią. Bo w tym momencie mam 3 różne klucze i zamki.
A wracając co do elektroniki kluczyka dimentu to tak, popatrzyłem i są urwane 2 elementy na skraju, może uda się to naprawić i przywrócić pilota do żywych. Ktoś nieumiejętnie otworzył kluczyk.
Ed.
E46 Kodowanie kluczyka - 395221169_703258641717052_4857198701985484531_n.jpg (289.87 KiB) Przejrzano 1263 razy
Krzysztof pisze: ↑23 paź 23, 16:29
Przecież bębenki są chyba takie same?
Nie rozbierałem igdy wkładki czy innego samochodowego zamka osobiście. Niemniej lat już wiele temu, mając forda mondeo miałem 2 problemy na raz - tam był jeszcze ten okrągły grot jaki się zużywał w kluczu oraz sama wkładka stacyjki również raczej z plasteliny była bo z trwałością to wiele wspólnego nie miało. Niemniej grot dorobiłem sobie z klucza serwisowego a właśnie stacyjkę reanimowali mi magicy "ustawiając ją" pod nowy grot. Działało perfekcyjnie. Co zrobili - nie mam pojęcia ale było ok.
Krzysztof pisze: ↑23 paź 23, 16:29
Według tej strony
Podsyłałem tu ostatnio komuś tę stronkę. Niestety sam nie mam opcji zweryfikowania jej poprawności. A zatem albo zamawiasz w ciemno albo daj to komuś ogarniętemu do zerknięcia.