[ E46 ] Jakiej firmy tarcze

adamex
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 21 mar 11, 20:23
BMW: 320d tourasek
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Bobowa

#21

Post autor: adamex »

też założyłem bosch :) ,ale po 10 tyś.lekkie drgania są :no:
Obrazek
Kacperek
Bywalec forum
Posty: 29
Rejestracja: 28 lip 11, 15:03
BMW: E46 330xd 251 KM / 581 Nm
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Karczew

#22

Post autor: Kacperek »

Wiec sprawa wygląda następująco.
Wymieniłem tarcze na TRW + klocki TRW. Po przejechaniu 500 czy 1000 km tarcze bija ! Pieniądze wyrzucone w błoto :( :evil:
Potrzebuje tarcze do e46 330xd które za chwile się nie pogną i będą dobrze hamowały.
Zastanawiam się nad Zimmermann Sport i ATE Power Disc. Jakieś opinie ?
Szukając opinii w sieci jedni zachwycają się ATE a inni w życiu by ich nie założyli, podobnie z Zimmermannami więc już sam nie wiem co robić.
Pomóżcie koledzy.
eryk432
Bywalec forum
Posty: 343
Rejestracja: 17 sty 11, 21:07
BMW: e46 330d sedan
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: poznań

#23

Post autor: eryk432 »

niedawno zalozylem ate power disc z nowymi klockami rowniez ate
zanim sie hamulec nie ulozyl,to czulem lekkie drgania
teraz jest ok
bmw...i wszystko jasne
Kacperek
Bywalec forum
Posty: 29
Rejestracja: 28 lip 11, 15:03
BMW: E46 330xd 251 KM / 581 Nm
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Karczew

#24

Post autor: Kacperek »

I jeszcze co myślicie o tarczach Mikody ? Już kilka osób mi je poleca tylko jak dla mnie w takiej cenie kupić dobrą tarcze to nie realne ..
Kacperek
Bywalec forum
Posty: 29
Rejestracja: 28 lip 11, 15:03
BMW: E46 330xd 251 KM / 581 Nm
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Karczew

#25

Post autor: Kacperek »

Pomoże ktoś ?
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#26

Post autor: kuchar »

Nie jeden jeździ na tarczach Mikody (chociaż nie znam nikogo kto je ma w Bmw) i chwali. Bo jeśli założymy, że się nie pogną to mają super stosunek ceny do jakości. Zbyt wiele zależy od tego jak dotrzemy nowe tarcze i klocki. Trzeba naprawde delikatnie jeździć przez pierwsze ~300km i absolutnie nie trzymać wciśniętego hamulca na postoju w szczególności gdy tarcze są rozgrzane (a najlepiej nie robić tego w ogóle).

Ja zrobiłem 15tyś km. na tarczach ATE i klockach ATE i nie mam najmniejszych zastrzeżeń. Tak naprawde to pierwszy "zestaw" hamulców na przód, z którym się nic nie dzieje(wczesniej w innych autach za każym razem mialem problem z biciem tarcz), nic nie bije nawet przy hamowaniach z bardzo wysokich prędkości. Chociaż nigdy ich nie przegrzałem i nigdy nie dostają w kość zbyt mocno.

Bmw 330d ma juz naprawde duuże hamulce więc gdy produkt będzie dobrej jakośći, odpowiednio dotarty nic nie powinno bić (zakładając jeszcze fachowy montaż).

Mam ATE i jest ok więc siłą rzeczy musze je polecić ale jak zachowa się to u kogoś innego to juz inna sprawa.

Kacperek masz 330xd i to po programie więc bardzo szybkie i z napędem na 4 łapy ciężkie auto. Nie oszczędzał bym na hamulcach. Więc albo zainwestuj grubą kase w coś naprawde dobrego i drogiego (czyt. Brembo ORO - jesli w ogóle jest do E46 ta tarcza dostępna) albo załóż po prostu coś z przedziału cenowego fabrycznych zamienników tarcz/kloców czyli zwykłe gladke ATE,Brembo,EBC,Bosh i podstawowy klocek.
soolek
Bywalec forum
Posty: 21
Rejestracja: 20 maja 11, 23:45
BMW: 320dT Mpak
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: WWA

#27

Post autor: soolek »

W BMW jeszcze tarcz nie zmieniałem, ale na podstawie poprzedniego Audi mogę polecić:
Klocki Ferodo Premier (mowa o "normalnych" klockach, nie jakichś profi) - w porównaniu np. do ATE są o niebo lepsze, a niewiele droższe.
Ferodo szybciej łapie, mocniej i nie męczy się po kilku mocnych hamowaniach.
Tego jestem pewien, bo testowałem te klocki jeszcze kiedyś w MOndeo, nastepnie kupiłem Audi z założonymi już klockami Ferodo, ale po opiniach z forum zmieniłem na ATE. I to był błąd. Samochód poprostu przestał hamować. Po krótkim czasię męczarni powróciłem do Ferodo.
Klocki według mnie mało pylą, a napewno nie bardziej niż np. ATE.

Co do tarcz, testowałem znowu ATE i Zimmermann (gładkie). Ciężko mi coś powiedzieć nt. samych tarcz, bo przeszedłem od razy na zestaw klocki Ferodo + tarcze Zimermann i pły ATE Racing Blue (z ATE + Ferodo).
Po zmianie odczuwalna poprawa hamowania a co najważniejsze, zawsze z taką samą siłą.
Kacperek
Bywalec forum
Posty: 29
Rejestracja: 28 lip 11, 15:03
BMW: E46 330xd 251 KM / 581 Nm
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Karczew

#28

Post autor: Kacperek »

Niestety Brembo ORO nie występuje do mojego modelu :(
Nie jestem z tych osób które by oszczędzały na takich rzeczach tylko nie chce żeby zaraz było to samo.
Z opinii innych jestem na razie za Zimermann Sport + klocki Ferodo Ds Performance, co Wy na taki setup ?
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#29

Post autor: kuchar »

Klocek Ferodo DS perf. jest super - bez porównania lepszy od tych seryjnych typu ferodo premier, ate czy ebc...jest też lepszy od ebc green stuff. Miałem go w Hondzie i zdecydowanie lepsze hamowanie, dłużej wytrzymywał itp. wiec możesz go śmiało brać.
Teoretycznie ten klocek może jeździć ze zwykłą tarczą i jej krzywdy nie zrobi. Na Zimmeranach nie jeździłem - to są tarcze nawiercane, nacicnane, czy gładkie ?. Ja bym może kupił te Zimmerany + Ferodo DS Perf. delikatnie dotarł i jak tarcza będzie dobra to sie nie pokrzywy (a jak ma się pokrzywić to także w zestawieniu z normalnych klockiem) lub poprostu szukał tarczy pod klocek Ferodo DS, która nawet gdy dostanie po dupie się nie pokrzywi.

Szkoda, ze Brembo ORO nie ma do E46 bo to podobno genialna tarcza (choć bardzo droga) nie do pokrzywienia, nawiercana (z tym, że nawierty są odlewane razem z tarcza a nie później a to ma ogrmone znaczenie jak i pewnie materiał z którego jest zrobiona)
Kacperek
Bywalec forum
Posty: 29
Rejestracja: 28 lip 11, 15:03
BMW: E46 330xd 251 KM / 581 Nm
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Karczew

#30

Post autor: Kacperek »

Dokładnie chodzi mi o te tarcze : http://allegro.pl/zimmermann-sport-nawier-przod-325mm-bmw-e46-330d-i1730800696.html
Do tego klocki : http://allegro.pl/ferodo-ds-performance-bmw-3-e46-5-e39-m3-x3-wawa-i1727923618.html
Tylko nie uśmiecha mi się wydać 1000 zł i żeby zaraz tarcze biły albo pękły ...
Podobno zwykłe zimmermanny dają rade i nawet są bardziej żywotne, sport lepiej wygląda. Ciekawy jestem ile w tym prawdy ...
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”