[ E46 ]Instalacja palników xenonowych zamiast h7
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
-
- Bywalec forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 paź 09, 0:08
- BMW: 320 D
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: warszawa
Witam wszystkich !
Właśnie zamontowałem palniki xenonowe w mojej buni. Wiem że rozwiązanie to nie jest zgodne z przepisami ruchu drogowego,
ale jeśli taką przeróbkę zrobi się profesjonalnie, wysokość świateł ustawi się w pozycji 2 ewentualnie 1 i światła
będą czyste to nie powinny stwarzać zagrożenia. Większość z nas chciała by mieć xenony, ale przeróbka na
częściach oryginalnych to koszt rzędu kilku tysięcy złotych. Opiszę tu jak ja zabrałem się do sprawy.
1. Zakup części :
a) zestaw xenon (palniki, przetwornice, kable, mocowania) - 190 PLN
b) dodatkowe oprawki żarówek H7 (oryginalne) - 70 PLN
c) konektory męskie 4szt. - 2 PLN
2. Potrzebne narzędzia (oprócz podstawowych)
a) lutownica, cyna
b) rurki termokurczliwe
c) zapalniczka
d) gluegun + klej
e) DREMEL (bardzo pomocny)
Czas montarzu dla osoby sprawnej technicznie to ok 2 godziny. (jak by co to służę pomocą w Warszawie)
Jeśli robimy przeróbkę sami to koszt dodatkowych części nie przekracza kosztu montażu u sprzedawcy (ok. 100PLN), więc warto.
Dodam że wykonana przeze mnie modyfikacja wygląda jak oryginał, wszystko jest podłączone wtyczkami i jest hermetyczne.
Zaczynamy
1. W pierwszej kolejności musimy zająć się oprawką, którą zakupiliśmy.
Zdejmujemy z oprawki uszczelkę aby się nie zniszczyła. Następnie usuwamy plastikowe elementy wewnątrz oprawki
(i tu przydaje się dremel). Po usunięciu plastiku trzeba wyciąć jeszcze ok 5mm platikowych elementów na wewnętrznej
ściance po to żeby żarówka mogła się schować poniżej rantu oprawki. Gdy oprawka jest już wydrążona wyginamy pozostałe
metalowe elementy, w które oryginalnie wpina się H7-kę, a które posłużą nam za połączenie palnika z instalacją. Następnie
wypełniamy dno oprawki klejem z gluegana.
2. Odcinamy kable od palnika (musi zostać ok. 4-5cm przewodu) i lutujemy do nich konektory. Przy lutowaniu
trzeba pamiętać aby nie pomylić + z -
3.Do tak przygotowanej oprawki wkładamy wcześniej przygotowany palnik, zalewamy klejem i usuwamy jego nadmiar.
UWAGA !!! Niestety ten sposób nie sprawdził się w praktyce. Klej pod wpływem ciepła z żarówki i silnika zaczął się rozpływać (niestety sprawdzone na własnych reflektorach). Więc nie polecam. Problem rozwiązałem usuwając klej i zastosowałem uszczelki o wymiarach:
? zew. 32mm, ? wew. 26mm i grubości 3mm. Uszczelkę można zrobić samemu np. z gumy.
Więc teraz oprawa z palnikiem wygląda tak (zastosowałem uszczelkę z jasnej gumy odpornej na wysoką temperaturę, ale zwykła guma
też może być).
Dodam, że obecnie testuję oprawkę którą przerobiłem. Mam nadzieję że teraz już będzie ok. Takie rozwiązanie powinno być lepsze pod kątem
wymiany na nowy palnik.
4. Od kabla zasilającego odcinamy konektory i lutujemy je z końcówkami odciętymi od Palników.
5. Wpinamy tak przygotowany kabel do oprawki (Pasuje idealnie)
6. Montujemy Przetwornice (ja wymyśliłem takie miejsca)
7. Wkładamy przygotowane przez nas palniki w lampy samochodu.
8. Przewód zasilający oryginalnie żarówkę H7 (o dziwo idealnie pasuje) wpinamy do przetwornicy.
9. Kabel wychodzący z przetwornicy łączymy z kablem od palników.
10. Sprawa zakończona. Można się cieszyć z naszej pracy.
Dodam że powrót do nie zmienionej formy (czyli na H7) trwa ok 5 min i można to zrobić w każdej sytuacji.
Wystarczy wypiąć przewód zasilający z przetwornicy, włożyć stare oprawki z żarówkami H7 i podłączyć wtyczkę do oprawki.
W razie niejasności pytać lub przyjechać. Pozdrawiam
Niestety okazało się, że po podłączeniu zestawu światła zapalają się, działają 5 - 10 min i gasną. Na desce rozdzielczej
pojawia się informacja o przepalonej żarówce. Udałem się do sprzedawcy, króry oznajmił mi że tak się dzieje i trzeba zainstalować
dodatkowy element w postaci kondensatora. Oczywiście "przypadkiem" posiadał taki kondensator z kabelkami gotowy do podłączenia za 50PLN.
W związku z tym że nie należę do osób, które idą na łatwiznę postanowiłem zrobić ten element sam. Sprzedawca opierał się przed zdradzeniem
wartości kondensatora, ale w końcu się udało. Zabieramy się do produkcji:
1. Zakup części :
a) kondensator 4700?F 16V (2szt) - 4 PLN (cztery:)
b) konektory męskie 4szt, konektory damskie 4szt - 2 PLN
W sumie 6 PLN, a nie 50 PLN
2. Potrzebne narzędzia (oprócz podstawowych)
a) lutownica, cyna
b) rurki termokurczliwe
c) zapalniczka
d) gluegun + klej
1. W pierwszej kolejności lutujemy konektory do przewodu, a następnie całość do kondensatora.
2. Miejsce połączenia zalewamy klejem (gluegun).
3. Zakładamy rurkę termokurczliwą na kondensator i zalewamy klejem.
4. Lutujemy drugi zestaw przewodów z konektorami z pobielonymi cyną końcówkami.
5. W przewód zasilający (przed oryginalną wtyczką) nacinamy, pobielamy cyną i lutujemy w to miejsce przewody (pkt.4).
Trzeba pamiętać o sprawdzeniu, który przewód jest plusowy, w przypadku pomyłki biegunowości kondensator może eksplodować !!!
6. Po zlutowaniu całości zabezpieczamy przewody taśmą izolacyjną i łączymy z kondensatorem.
7. Całość układamy pod maską i zabezpieczamy opaską elektryczną. Koniec.
Kondensator zamontowałem na konektorach ze względu na ewentualną wymianę w przypadku spalenia (w takiej sytuacji można dać kondensator
o większej pojemności i napięciu). Przy przejściu na zwykłą żarówkę H7 nie ma konieczności wypinania kondensatora z układu gdyż jest on
elementem stabilizującym napięcie i nie wpływa negatywnie na pracę układu elektrycznego świateł.
To by było na tyle. Pozdrawiam i mam nadzieję że się komuś przyda.
Właśnie zamontowałem palniki xenonowe w mojej buni. Wiem że rozwiązanie to nie jest zgodne z przepisami ruchu drogowego,
ale jeśli taką przeróbkę zrobi się profesjonalnie, wysokość świateł ustawi się w pozycji 2 ewentualnie 1 i światła
będą czyste to nie powinny stwarzać zagrożenia. Większość z nas chciała by mieć xenony, ale przeróbka na
częściach oryginalnych to koszt rzędu kilku tysięcy złotych. Opiszę tu jak ja zabrałem się do sprawy.
1. Zakup części :
a) zestaw xenon (palniki, przetwornice, kable, mocowania) - 190 PLN
b) dodatkowe oprawki żarówek H7 (oryginalne) - 70 PLN
c) konektory męskie 4szt. - 2 PLN
2. Potrzebne narzędzia (oprócz podstawowych)
a) lutownica, cyna
b) rurki termokurczliwe
c) zapalniczka
d) gluegun + klej
e) DREMEL (bardzo pomocny)
Czas montarzu dla osoby sprawnej technicznie to ok 2 godziny. (jak by co to służę pomocą w Warszawie)
Jeśli robimy przeróbkę sami to koszt dodatkowych części nie przekracza kosztu montażu u sprzedawcy (ok. 100PLN), więc warto.
Dodam że wykonana przeze mnie modyfikacja wygląda jak oryginał, wszystko jest podłączone wtyczkami i jest hermetyczne.
Zaczynamy
1. W pierwszej kolejności musimy zająć się oprawką, którą zakupiliśmy.
Zdejmujemy z oprawki uszczelkę aby się nie zniszczyła. Następnie usuwamy plastikowe elementy wewnątrz oprawki
(i tu przydaje się dremel). Po usunięciu plastiku trzeba wyciąć jeszcze ok 5mm platikowych elementów na wewnętrznej
ściance po to żeby żarówka mogła się schować poniżej rantu oprawki. Gdy oprawka jest już wydrążona wyginamy pozostałe
metalowe elementy, w które oryginalnie wpina się H7-kę, a które posłużą nam za połączenie palnika z instalacją. Następnie
wypełniamy dno oprawki klejem z gluegana.
2. Odcinamy kable od palnika (musi zostać ok. 4-5cm przewodu) i lutujemy do nich konektory. Przy lutowaniu
trzeba pamiętać aby nie pomylić + z -
3.Do tak przygotowanej oprawki wkładamy wcześniej przygotowany palnik, zalewamy klejem i usuwamy jego nadmiar.
UWAGA !!! Niestety ten sposób nie sprawdził się w praktyce. Klej pod wpływem ciepła z żarówki i silnika zaczął się rozpływać (niestety sprawdzone na własnych reflektorach). Więc nie polecam. Problem rozwiązałem usuwając klej i zastosowałem uszczelki o wymiarach:
? zew. 32mm, ? wew. 26mm i grubości 3mm. Uszczelkę można zrobić samemu np. z gumy.
Więc teraz oprawa z palnikiem wygląda tak (zastosowałem uszczelkę z jasnej gumy odpornej na wysoką temperaturę, ale zwykła guma
też może być).
Dodam, że obecnie testuję oprawkę którą przerobiłem. Mam nadzieję że teraz już będzie ok. Takie rozwiązanie powinno być lepsze pod kątem
wymiany na nowy palnik.
4. Od kabla zasilającego odcinamy konektory i lutujemy je z końcówkami odciętymi od Palników.
5. Wpinamy tak przygotowany kabel do oprawki (Pasuje idealnie)
6. Montujemy Przetwornice (ja wymyśliłem takie miejsca)
7. Wkładamy przygotowane przez nas palniki w lampy samochodu.
8. Przewód zasilający oryginalnie żarówkę H7 (o dziwo idealnie pasuje) wpinamy do przetwornicy.
9. Kabel wychodzący z przetwornicy łączymy z kablem od palników.
10. Sprawa zakończona. Można się cieszyć z naszej pracy.
Dodam że powrót do nie zmienionej formy (czyli na H7) trwa ok 5 min i można to zrobić w każdej sytuacji.
Wystarczy wypiąć przewód zasilający z przetwornicy, włożyć stare oprawki z żarówkami H7 i podłączyć wtyczkę do oprawki.
W razie niejasności pytać lub przyjechać. Pozdrawiam
Niestety okazało się, że po podłączeniu zestawu światła zapalają się, działają 5 - 10 min i gasną. Na desce rozdzielczej
pojawia się informacja o przepalonej żarówce. Udałem się do sprzedawcy, króry oznajmił mi że tak się dzieje i trzeba zainstalować
dodatkowy element w postaci kondensatora. Oczywiście "przypadkiem" posiadał taki kondensator z kabelkami gotowy do podłączenia za 50PLN.
W związku z tym że nie należę do osób, które idą na łatwiznę postanowiłem zrobić ten element sam. Sprzedawca opierał się przed zdradzeniem
wartości kondensatora, ale w końcu się udało. Zabieramy się do produkcji:
1. Zakup części :
a) kondensator 4700?F 16V (2szt) - 4 PLN (cztery:)
b) konektory męskie 4szt, konektory damskie 4szt - 2 PLN
W sumie 6 PLN, a nie 50 PLN
2. Potrzebne narzędzia (oprócz podstawowych)
a) lutownica, cyna
b) rurki termokurczliwe
c) zapalniczka
d) gluegun + klej
1. W pierwszej kolejności lutujemy konektory do przewodu, a następnie całość do kondensatora.
2. Miejsce połączenia zalewamy klejem (gluegun).
3. Zakładamy rurkę termokurczliwą na kondensator i zalewamy klejem.
4. Lutujemy drugi zestaw przewodów z konektorami z pobielonymi cyną końcówkami.
5. W przewód zasilający (przed oryginalną wtyczką) nacinamy, pobielamy cyną i lutujemy w to miejsce przewody (pkt.4).
Trzeba pamiętać o sprawdzeniu, który przewód jest plusowy, w przypadku pomyłki biegunowości kondensator może eksplodować !!!
6. Po zlutowaniu całości zabezpieczamy przewody taśmą izolacyjną i łączymy z kondensatorem.
7. Całość układamy pod maską i zabezpieczamy opaską elektryczną. Koniec.
Kondensator zamontowałem na konektorach ze względu na ewentualną wymianę w przypadku spalenia (w takiej sytuacji można dać kondensator
o większej pojemności i napięciu). Przy przejściu na zwykłą żarówkę H7 nie ma konieczności wypinania kondensatora z układu gdyż jest on
elementem stabilizującym napięcie i nie wpływa negatywnie na pracę układu elektrycznego świateł.
To by było na tyle. Pozdrawiam i mam nadzieję że się komuś przyda.
Ostatnio zmieniony 2 mar 10, 8:41 przez cynamon, łącznie zmieniany 10 razy.
Fajny post i opis ,ale predzej czy pozniej zabira dowod dadza mandat czego oczywiscie nie zycze, ale wiem jak jest
-
- Bywalec forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 paź 09, 0:08
- BMW: 320 D
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: warszawa
Zamontowałem oczywiście palniki o barwie światła 4300k. 6000k i 8000k to porażka (przynajmniej dla mnie) i wcale nie poprawiają widoczności. Fajnie że doceniliście mój trud i wysiłek. Pozdro
- Greg 318
- Bywalec forum
- Posty: 310
- Rejestracja: 5 kwie 09, 10:09
- BMW: e46/318 e30/1987r
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Cork
Montowalem podobny zestaw w Nissanie Murano , jednak pozniej pojawily sie zaklocenia w radiu ( po wlaczeniu swiatel oczywiscie )
A jak u Ciebie?
A jak u Ciebie?
-
- Bywalec forum
- Posty: 116
- Rejestracja: 24 lut 11, 22:08
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdynia
- Lokalizacja: Gdynia
Witam!
Czy próbowaliście może zestawy Xenon pod Can-Bus, bo po cenie 190zł widać że był to zwykły zestaw Xenon. W zestawach Can - Bus podobno problem "przepalonej żarówki", oraz innych ciekawych historii podobno znika.
Czy próbowaliście może zestawy Xenon pod Can-Bus, bo po cenie 190zł widać że był to zwykły zestaw Xenon. W zestawach Can - Bus podobno problem "przepalonej żarówki", oraz innych ciekawych historii podobno znika.
-
- Bywalec forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 20 mar 11, 0:11
- BMW: 2.0 n 42 CI
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto: FG
Witam ,problem przepalonej zarowki wystepuje nie zawsze jezeli chodzi o swiatła mijania, ja mam ten system w e46 i po kupieniu najzwyklejszego zestawu hid za 120zł z allegro juz poł roku działa bezproblemowo,po załozeniu zarnika na przetwornicy zapala sie nie robiac problemów jak zwykła h7 i nie ma mowy o zadnej kontrolce,gdy jednak probowałem zamienic 5w5 na diodowe postojówki automatycznie łapie bład i zapala sie kierunek na stałe,nie wiem od czego to zalezy,auto to coupe 2,0 n42 2001 .
- k3m0t1989
- Bywalec forum
- Posty: 725
- Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
- BMW: e46 330d touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Wręczyca Wielka
to jest normalny system w tym aucie ze jak braknie postoju to zapala kierunek. Musisz kupic zarowke z system Can Bus zeby nie wyswietlal bledu spalonej postojowki i wtedy nie bedzie zapalac kierunku.
-
- Bywalec forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 20 mar 11, 0:11
- BMW: 2.0 n 42 CI
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto: FG
wiem ale nie o to dokładnei mi chodzi,chciałem przedstawic zasade działąnia tego systemu u mnie,przy zmianie z h7 na zarniki błedu nie mam,wiem jednak ze sa systemy u niektórych gdy przy przejsciu na xenon nieoryginalny zarnik zapala sie i gasnie pokazujac bład na pulpicie.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 3201 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 5 Odpowiedzi
- 2063 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Miłosz
-
- 5 Odpowiedzi
- 1621 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: TIGER318
-
- 4 Odpowiedzi
- 3548 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: salas89
-
- 23 Odpowiedzi
- 11852 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 0 Odpowiedzi
- 1276 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafał18
-
- 9 Odpowiedzi
- 4215 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Grzechu16
-
- 1 Odpowiedzi
- 2572 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: twardye46
-
- 1 Odpowiedzi
- 3468 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: wuodek
-
- 15 Odpowiedzi
- 4774 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KucaQ