E46 , EML - wykrycie ,diagnoza usterki

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
pixma
Bywalec forum
Posty: 235
Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin

#11

Post autor: pixma »

wiem, ze odswiezam kotleta:)
nowy jestem wybaczcie ...od tygodnia dopiero mam autko silnik 316i 1.8 2003r.

mi gasnie dopiero po uruchomieniu silnika...to juz do servisu mam jechac ? bo powazne koszta czekaja ? !! CZY CO ?

ps . po wczorajszej ulewie co była check enigme mi sie swieci i zgasnac nie chce...a autko normalnie jezdzi itd i zadowolony jestem nawet malo pali 8/9 litra tak wskazuje komputer /no chyba ze od swiec takie cos sie moglo tez zapalic bo do wymiany sa od mojego kupna autka ale nie swieciła sie ta kontrolka jak kupowałem a byly juz zużyte - a wiec nie od swiec./
Awatar użytkownika
Badboy-PL
Bywalec forum
Posty: 106
Rejestracja: 30 lip 16, 8:21
BMW: BMW E46 318I
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Bergen op zoom Holandia

#12

Post autor: Badboy-PL »

N42b20 gaśnie po odpaleniu silnika. Dzis zapaliła mi sie. Po zgaszeniu auta i uruchomieniu ponownym i po przygazwoaniu zgasła ale wywaliło błędy na kompie. Odczyt z inpy 2854,2850,285A,2860,2865 wszystko tyczy sie valvetronic-a
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#13

Post autor: maniek21112 »

Odepnij wtyczkę od czujnika koło wlewu oleju i sprawdź czy będzie poprawa, zobacz czy nie jest zalana olejem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Badboy-PL
Bywalec forum
Posty: 106
Rejestracja: 30 lip 16, 8:21
BMW: BMW E46 318I
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Bergen op zoom Holandia

#14

Post autor: Badboy-PL »

maniek21112 pisze:Odepnij wtyczkę od czujnika koło wlewu oleju i sprawdź czy będzie poprawa, zobacz czy nie jest zalana olejem.
Odłączyłem przeczyscilem i na dodatek spryskalem kontakt spreyem. Spokoj na 20km. Sadze ze u mnie do wymiany jest silniczek valvetronica bo po uruchomieniu silnika i kiedy przystawię ucho do niego słychać takie dziwne chrobotanie jak by sie przycinał. A pozniej sie zacina i silnika wpada w tryb awaryjny. I zastanawiam sie czy nie kupić nowego i wymienić. Bo tańszy niz czujnik
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#15

Post autor: maniek21112 »

Zdecydowanie silniczek (serwomotor) to dobry trop.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Badboy-PL
Bywalec forum
Posty: 106
Rejestracja: 30 lip 16, 8:21
BMW: BMW E46 318I
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Bergen op zoom Holandia

#16

Post autor: Badboy-PL »

Narazie mam spokoj. Przypomniałem sobie ze na początku maja podłączyłem ringi pod osobne zasilanie i przeciągnąłem przewod przez grodzie i gumę pod podstawa aku a pod nią jest sterownik vvt z przekaźnikiem. Widocznie musiałem cos naruszyć. A wczoraj odkręciłem podstawę sprawdziłem przekaźnik i wtyczki jak narazie jest Ok bo zrobiłem. 100lm i zero eml i błędów.
Maciejus-M1
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 27 lip 19, 23:06
BMW: 318 i Tourning LPG raketa
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Jastrzębie zdrój

#17

Post autor: Maciejus-M1 »

Panowie nie chce zakładać nowego tematu,
N42B18 - błąd 2854 - VVT- Sensor plasibilisierung - silni jest troszkę słabszy jakby i buczy podczas przyspieszania dosłownie buczy,
skasuje błąd przejadę parę kilometrów i wraca czasem pojawią się inne błędy : 2865, 2852, 285E,

Obrazek
Ostatnio zmieniony 6 lut 20, 13:32 przez Maciejus-M1, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#18

Post autor: maniek21112 »

Czujnik wałka mimośrodowego (koło wlewu oleju). Wklejaj całe błędy odczytane w inpa.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Maciejus-M1
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 27 lip 19, 23:06
BMW: 318 i Tourning LPG raketa
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Jastrzębie zdrój

#19

Post autor: Maciejus-M1 »

Więcej błędów na razie nie ma, pojawiają się nowe jak odłączę wtyczkę z czujnika wałka, ale w sumie w same pracy silnika dużo się nie zmienia
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#20

Post autor: maniek21112 »

Warto spróbować podmienić czujnik, ale czasem kończy się na wymianie wałka.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”