[E46/E90/OTHER] Błędy Inpy, VVT. Kolejny problem
: 24 sty 18, 23:35
Witajcie. Mamuśka kupiła e46 z 2004r. Lift - silnik N46B18. Wczoraj zacząłem jej robić podstawowy servis, oleje, filtry i ogolny przegląd na kanale. Do tego podpiąłem też inpę. W module silnika było 6 błędów. Po skasowaniu wracają 4. Jeden ogarnąłem, spowodowany jest spaloną grzałką sondy. Reszty nie mogę sprecyzować. Szukam w google i piszą o VVT ze do wymiany itd. Ogolnie silnik pali od strzała. Jak jest zimny to po odpaleniu obroty trzymają się ponad 1000. Zapewne jest to jakieś ssanie. Potem opadają na 700. Po zagrzaniu nie faluje ani nic, ale podczas jazdy jakoś wydaje mi się ze mało ma mocy. Moje stare M43B16 lepiej idzie z dołu niż to nowe N46. Podpowie ktoś czego dotyczą błedy ? ( tłumaczone google )
2D03 CDKDVEUB - Anulowanie regulacji DV powoduje warunki otoczenia
Licznik błędów: 1
Licznik logistyczny: 40
Miles 170730 km
Prędkość obrotowa silnika (nmot) 680,00 / min
Napięcie zasilania (ub) 14,04
Temperatura powietrza dolotowego (garb) 26.25 stopni C
znormalizowany kąt pedału przyspieszenia (wped) 0,00%
Nauka zakazu niższego mech. Zatrzymaj (UMA) z powodu zbyt niskiego napięcia
Warunki testu spełnione
Błąd jest obecnie niedostępny, ale jest już zapisany
Błąd nie powoduje zapalenia się lampki ostrzegawczej
Diagnoza jest aktywna
-
Ustaw flagę cyklu
-
-
Błąd w fazie wygaszenia
Kod błędu: 2D 03 22 25 00 00 01 28 42 B1 11 95 63 00 FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF
-------------------------------------------------- -----------
2A61 CDKDVLRN - Zatrzymanie funkcji uczenia VVT
Licznik błędów: 1
Licznik logistyczny: 40
Miles 170730 km
Prąd silnika VVT 10,94 A
Napięcie zasilania (ub) 13,85 V
Temperatury VVT stopień wyjściowy 63,00 stopni C
Temperatura otoczenia 4,50 Grd C
nie zdobyto żadnych ataków
Warunki testu spełnione
Błąd obecnie, ale jeszcze nie zapisany (faza wygaszenia)
Błąd nie powoduje zapalenia się lampki ostrzegawczej
Diagnoza jest aktywna
-
-
-
-
-
Kod błędu: 2A 61 44 01 00 00 01 28 42 B1 07 93 3F 46 FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF
-------------------------------------------------- -----------
2C9C CDKHSVE - sonda grzewcza wzmacniacza mocy przed katalizatorem
P0030 Ogrzewany obwód grzałki czujnika tlenu (Bank 1, przed katalizatorem) - Awaria lub obwód otwarty
Licznik błędów: 1
Licznik logistyczny: 40
Miles 170730 km
Voltage LS-Heating v. Kat (uhsv) 2,91 V
Czas rozpoczęcia (tnse_u) 0,00 sek
Napięcie zasilania (ub) 1,51 V
nieznany stan środowiska 77,00 1
brak sygnału lub wartości
Warunki testu spełnione
Błąd jest obecnie dostępny i zapisany
Błąd może wykorzystać błysk lampki ostrzegawczej
Diagnoza jest aktywna
-
Ustaw flagę cyklu
-
MIL
-
Kod błędu: 2C 9C E4 15 00 30 01 28 42 B1 95 00 10 4D FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF
-------------------------------------------------- -----------
2D0F CDKLM - Czujnik masy powietrza gorącej folii
Licznik błędów: 22
Licznik logistyczny: 40
1. zdanie środowiskowe
Miles 170730 km
Prędkość obrotowa silnika (nmot) 2320,00 / min
Temperatura powietrza dolotowego (garb) 41.25 stopni C
Kąt DK bez. na połączeniu DK (wdkba) 48,24% DK
ADC HFM (adhfm) 1,27V
2. Wskaźnik środowiskowy
Miles 170730 km
Prędkość obrotowa silnika (nmot) 2560,00 / min
Temperatura powietrza dolotowego (garb) 41.25 stopni C
Kąt DK bez. na połączeniu DK (wdkba) 49,81% DK
ADC HFM (adhfm) 1,41V
3. Wskaźnik środowiskowy
Miles 170730 km
Prędkość obrotowa silnika (nmot) 3400,00 / min
Temperatura powietrza dolotowego (garb) 23.25 stopni C
Kąt DK bez. na połączeniu DK (wdkba) 19,22% DK
ADC HFM (ADHFM) 1,45 V
Górny próg sygnału lub krótki do dodatniego
Warunki testu spełnione
Błąd nie występuje tutaj
Błąd nie powoduje zapalenia się lampki ostrzegawczej
Diagnoza jest aktywna
-
Ustaw flagę cyklu
2D03 CDKDVEUB - Anulowanie regulacji DV powoduje warunki otoczenia
Licznik błędów: 1
Licznik logistyczny: 40
Miles 170730 km
Prędkość obrotowa silnika (nmot) 680,00 / min
Napięcie zasilania (ub) 14,04
Temperatura powietrza dolotowego (garb) 26.25 stopni C
znormalizowany kąt pedału przyspieszenia (wped) 0,00%
Nauka zakazu niższego mech. Zatrzymaj (UMA) z powodu zbyt niskiego napięcia
Warunki testu spełnione
Błąd jest obecnie niedostępny, ale jest już zapisany
Błąd nie powoduje zapalenia się lampki ostrzegawczej
Diagnoza jest aktywna
-
Ustaw flagę cyklu
-
-
Błąd w fazie wygaszenia
Kod błędu: 2D 03 22 25 00 00 01 28 42 B1 11 95 63 00 FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF
-------------------------------------------------- -----------
2A61 CDKDVLRN - Zatrzymanie funkcji uczenia VVT
Licznik błędów: 1
Licznik logistyczny: 40
Miles 170730 km
Prąd silnika VVT 10,94 A
Napięcie zasilania (ub) 13,85 V
Temperatury VVT stopień wyjściowy 63,00 stopni C
Temperatura otoczenia 4,50 Grd C
nie zdobyto żadnych ataków
Warunki testu spełnione
Błąd obecnie, ale jeszcze nie zapisany (faza wygaszenia)
Błąd nie powoduje zapalenia się lampki ostrzegawczej
Diagnoza jest aktywna
-
-
-
-
-
Kod błędu: 2A 61 44 01 00 00 01 28 42 B1 07 93 3F 46 FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF
-------------------------------------------------- -----------
2C9C CDKHSVE - sonda grzewcza wzmacniacza mocy przed katalizatorem
P0030 Ogrzewany obwód grzałki czujnika tlenu (Bank 1, przed katalizatorem) - Awaria lub obwód otwarty
Licznik błędów: 1
Licznik logistyczny: 40
Miles 170730 km
Voltage LS-Heating v. Kat (uhsv) 2,91 V
Czas rozpoczęcia (tnse_u) 0,00 sek
Napięcie zasilania (ub) 1,51 V
nieznany stan środowiska 77,00 1
brak sygnału lub wartości
Warunki testu spełnione
Błąd jest obecnie dostępny i zapisany
Błąd może wykorzystać błysk lampki ostrzegawczej
Diagnoza jest aktywna
-
Ustaw flagę cyklu
-
MIL
-
Kod błędu: 2C 9C E4 15 00 30 01 28 42 B1 95 00 10 4D FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF
-------------------------------------------------- -----------
2D0F CDKLM - Czujnik masy powietrza gorącej folii
Licznik błędów: 22
Licznik logistyczny: 40
1. zdanie środowiskowe
Miles 170730 km
Prędkość obrotowa silnika (nmot) 2320,00 / min
Temperatura powietrza dolotowego (garb) 41.25 stopni C
Kąt DK bez. na połączeniu DK (wdkba) 48,24% DK
ADC HFM (adhfm) 1,27V
2. Wskaźnik środowiskowy
Miles 170730 km
Prędkość obrotowa silnika (nmot) 2560,00 / min
Temperatura powietrza dolotowego (garb) 41.25 stopni C
Kąt DK bez. na połączeniu DK (wdkba) 49,81% DK
ADC HFM (adhfm) 1,41V
3. Wskaźnik środowiskowy
Miles 170730 km
Prędkość obrotowa silnika (nmot) 3400,00 / min
Temperatura powietrza dolotowego (garb) 23.25 stopni C
Kąt DK bez. na połączeniu DK (wdkba) 19,22% DK
ADC HFM (ADHFM) 1,45 V
Górny próg sygnału lub krótki do dodatniego
Warunki testu spełnione
Błąd nie występuje tutaj
Błąd nie powoduje zapalenia się lampki ostrzegawczej
Diagnoza jest aktywna
-
Ustaw flagę cyklu