e46 dyfer po regeneracji olej srebrzysty..

DwaLitryPL

#1

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie by nie tworzyć nowego tematu edytowałem ten.Chciałem spytać wie ktoś może co to jest za olej który bmw sprzedaje jak OE BMW do dyfra?

https://allegro.pl/oferta/oe-bmw-synthetik-osp-75w90-olej-tylnego-mostu-1l-9416683738

czy będzie to castrol? fuchs?

generalnie czy jest jakiś sens przepłacania za olej do dyfra?

np https://allegro.pl/oferta/castrol-syntrax-longlife-75w90-1l-bmw-zf-gl-5-7672292085

generalnie jest zamiennik trochę castrol,fuchs,ravenol,motul,LM

zastanawia mnie czy jest jakaś różnica między castrolem longlife a np fuchs?
Ostatnio zmieniony 4 cze 21, 19:24 przez DwaLitryPL, łącznie zmieniany 1 raz.
DwaLitryPL

#2

Post autor: DwaLitryPL »

@ up
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Lej ravenol, ewentualnie motul i będzie żyć.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
DwaLitryPL

#4

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie chciałem spytać oddałem dyfer do regeneracji i nie jestem zbyt zadowolony.Stukanie ustało w 90% może 95% wycie zostało.. ale dyfer zauważyłem już po uszczelnieniu tylnego dekla silikonem zaczął na małym odcinku się pocić.. więc postanowiłem odkręcić pokrywę uprzednio zlewając nowy olej.. i olej wypłynął czarny ale srebrzysty... po zdjeciu pokrywy był taki widok

https://zapodaj.net/704b84a661f83.jpg.html

istna srebrzanka.. a tak nie było.. bo przed wysłaniem go na regenerację wlałem fuchsa i przy zlewaniu był normalny nie że srebrzysty itp

ten osad co na zdjeciu to własnie ta srebrzanka z czego ona się wzięła? podczas regeneracji jak kasowane były luzy to za bardzo ściśnięte przez co coś za bardzo ociera? a wcześniej jak był luz to nic się nie działo

jest sens ponownie wlewać olej do tego dyfra? czy zrobi się to samo ? wlany pierw był fuchs a potem castrol syntrax 75w90 oba
DwaLitryPL

#5

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie generalnie lałem do dyfra zawsze fuchs 75w90.. i dyfer zawsze było słychać.Po zalaniu castrola syntrax 75w90 jeszcze głośniej.Jako,że dyfer daje do reklamacji założyłem swój stary który puka i był w nim lany fuchs 75w90.Jako,ze dla testu chciałem założyć i nie kupować drogiego oleju itp w sumie wyszło tyle co i fuchs z neta kupiłem w sklepie intercars Mobil Mobilube 1 SHC 1L 75w90 55zł

zalałem owszem stuki zostały ale rozpędzając się do 80-100km/h trzeba odchylic głowę w stronę tyłu i się wsłuchać.... i jest delikatne wycie którego większość nie usłyszy.. a był na nim też fuchs 75w90 lany i wył głośniej... Mobil tak co mieli tańsze niż ravenol,motul itp byle coś wlać..

to jak to jest,że Mobilu jazda az przyjemna gdyby nei stuk.. a fuchs/castrol i już wycie głośniejsze od Mobila..
DwaLitryPL

#6

Post autor: DwaLitryPL »

Panowie chciałem spytać was o taki olej https://sklep.millersoils.pl/oleje-przekladniowe/438-21-ee-transmission-75w90.html

czy taki olej coś polepszy ogólnie mówiąc w dyfrze? czy po prostu ta technologia nano drive moze zaszkodzić?
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#7

Post autor: Lashie »

Na pełnym syntetyku będzie chodził głośniej, ale będzie lepiej smarowany.
DwaLitryPL

#8

Post autor: DwaLitryPL »

a nie wiesz kolego czy olej jak ma indeks lepkości większy to lepiej czy gorzej?

czy np większy indeks lepkości wpływa na np wytłumienie stuków w jakimś sensie lub że dyfer ciszej pracuje?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”