E46 - duży problem po wymianie sprężyn i amortyzatorów

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
bugs10
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 4 sie 14, 22:38
BMW: E46 320ci (M52TU)
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Grodzisk_Mazowiecki
VIN: JK07152

#1

Post autor: bugs10 »

Więc ja założyłem amortyzatory:

Tył:

Amortyzator Monroe Reflex2×
Producent: Monroe
Symbol: E1344

Przód:

Amortyzator Monroe Reflex1×
Producent: Monroe
Symbol: E4916L

Amortyzator Monroe Reflex1×
Producent: Monroe
Symbol: E4916R

Sprężyny Eibach Pro kit 30/20-25

Mam niestety problem bo jest strasznie nie równo, tzn w sumie nie ma co tu zepsuć lub źle złożyć ale chyba coś nie tak.

Pomierzyłem wszystkie kółka (pomiar zaczynał się od dolnej krawędzi otworu centrującego felgi do rantu błotnika i wyszło tak (każde koło mierzyłem tak samo, auto stoi na równej kostce):

Pomiar przód:

- lewe koło - 39,4 cm
- prawe koło - 41,8 cm

Pomiar tył:

- lewe koło - 37,6 cm
- prawe koło - 39,8 cm

Różnica przodu - lewe jest niżej o jakieś 2,4 cm
Różnica tyłu - lewe jest niżej o jakieś 2,2 cm

Różnica między przodem a tyłem:

strona lewa - przód wyżej o 1,8 cm
strona prawa - przód wyżej o 2,0 cm

Jeśli jest ktoś w stanie mi podpowiedzieć co mogłem źle zrobić poproszę bo raczej te różnice są spore. Dodam że wszystkie gumy pod sprężyny, mocowania amortyzatorów, podkładki uszczelniające pod tylne mocowanie są nowe. Wszystko robiłem sam oprócz założenia sprężyny bo tego się bałem i zrobił mechanik.

FOTKI

Strona lewa:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Strona prawa:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#2

Post autor: zibi_j1 »

Z przodu amor mógł nie siąść do końca w zwrotnicy, a sprężyna w swoich gniazdach. Z tyłu... tylko na ten bolec na wahaczu sprężyna mogła nie trafić... możesz mieć nierówno wypełnione paliwem zbiorniki. Sprawdź przód i pojeździj trochę. To się musi ułożyć.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
Majster320d
Bywalec forum
Posty: 836
Rejestracja: 22 mar 15, 20:57
BMW: E60 525d
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krk

#3

Post autor: Majster320d »

Ten przód ewidentnie jak na Pro Kita za wysoko siedzi...
Było: E46 320d
Jest: E60 525d
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#4

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Najważniejsze pytanie, Mierzyłeś przed wymianą zawiasu?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#5

Post autor: WKRENTEK77 »

Dobrodziej_1983 pisze:Najważniejsze pytanie, Mierzyłeś przed wymianą zawiasu?
Dobrodziej ale tu nawet nie ma co mierzyć ewidentnie stoi jak koza i to na pro kicie :shock: co jest niedopuszczalne coś jest nie tak albo pojeżdzić i może się ułoży albo... no właśnie trza by to było rozwalić i sprawdzic co jest grane.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#6

Post autor: Dobrodziej_1983 »

W takim razie coś jest albo źle złożone, albo amory źle dobrane do sprężyn może? Z tego co się zaglebialem niedawno w temacie, to słyszałem ze z takich powodów amory niemal natychmiast tak dostawały ze po kilku dniach lały. Nie wiem ale zaczynam się cieszyć ze nie kupiłem do siebie takiego zestawu. Mam nadzieje ze sprawą szybko się wyjaśni, koniecznie daj znać co się działo. .
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#7

Post autor: zibi_j1 »

Dobrodziej bie rozumiem twojego NIE POPARTEGO doświadczeniem konsetwatyzmu. Wstrzymaj sie tydzień, przejedziesz się moim to wyrobisz sobie zdanie. Co do problemu sprawdź po symbolu czy springi są do Twojej wersji silnikowej i czy siedzą prawidłowo w swoich miejscach.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#8

Post autor: adamusiek »

Dobrodziej, cały czas trzymasz się tej jednej zasłyszanej negatywnej opinii nt. pro kita.
Zobacz ilu użytkowników u nas ma te zestawy i są zadowoleni. Ja też kiedyś nie miałem styczności z tym zawieszeniem, ale czytając opinie innych zaryzykowałem i na dzień dzisiejszy była to dobra decyzja.
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#9

Post autor: WKRENTEK77 »

Dobrodziej nie pozostaje nic innego jak zakupic pro kity żeby zmienic zdanie bo widzę że strasznie uprzedziłeś się do tych sprężyn.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#10

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Macie rację. Moje tezy to czysta teoria i nie będę się w tym temacie już wypowiadał. Nie chciałem żeby ktoś się nimi kierował, nie odradzam przecież nikomu. Chciałem tylko pomóc :wink:
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”