[E46] Czyszczenie wtryskiwaczy preparatem Liqui Moly Diesel Spulung przez pompkę progową

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
haxigi
Bywalec forum
Posty: 86
Rejestracja: 3 lis 14, 1:06
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#1

Post autor: haxigi »

Nie będę się rozpisywał, zapraszam do wideotutorialu. Jest tam wyjaśniona idea czyszczenia, potrzebny sprzęt, sposób podłączenia i na końcu efekty korekt wtryskiwaczy z inpa - przed/po/po 1000km.

Miłego oglądania:

[youtube]86fKmWzjbr8[/youtube]
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#2

Post autor: Miłosz »

Dobry tutorial , na pewno się przyda nie jednej osobie jak zobaczy swoje korekcje w inpa :D Ja cały czas śmigam na dodatku, ale o podobnym zabiegu cały czas intensywnie myślę ;)
Mój --- > lexus is 220d
haxigi
Bywalec forum
Posty: 86
Rejestracja: 3 lis 14, 1:06
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#3

Post autor: haxigi »

Ja już dawno tak chciałem zrobić, ale nie przez pompkę progową a centralnie pod maską. Z tym, że nie miałem cierpliwości do szukania schematów co gdzie jest, a to wszystko co na necie było (foty, wideo) to jakieś takie niedokładne. Pytałem o taki sposób na grupie FB BMW to mnie ludzie wyśmiali, że tak sobie tylko wtryski zniszczę xD

Jednak na logikę, skoro oryginalnie Liqui Molly mówi, że można preparat nawet wlać do filtra paliwa, to niby jak mam coś sobie uszkodzić :D
Zrobiłem jak widać i ok jest. Korekty się poprawiły, od razu nie tak mocno, ale z czasem przy wysokich obrotach jest znaczna poprawa. Mimo wszystko moje czyszczenie trwało krócej niż zalecane 30 minut bo przy gazowaniu ciśnienie odłączyło wąż od filtra i się wszystko rozlało :( Takie elementy warto też dodatkowo zabezpieczyć jakąś klemą albo trytką :P

Ten jeden wtryski, mimo że już wymieniany i tak coś leje mocno (drugi cylinder). Opatentuję jeszcze metodę czyszczenia po wyjęciu wtrysków z auta i oczywiście nagram filmik :3
KEMN1
Bywalec forum
Posty: 457
Rejestracja: 6 maja 12, 23:06
BMW: E91
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#4

Post autor: KEMN1 »

Czyli preparat mozna lac bez ropy, nie ma w instrukcji jakies dawki na ile litrow ropy wlac cala puche? Bo skoro tak to w m47 mozna by to lac bezposrednio do filtra paliwa pod maska. Dziwi mnie tylko, ze mowiles, aby skonczyc zabieg zanim wezyk wejscia zlapie powietrze, bo twoj wezyk zanim zaciagnal preparat z butelki to pociagnal cale powietrze z pustego weza.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#5

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Na moje oko to te płukanie nic nie dało. ..
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
haxigi
Bywalec forum
Posty: 86
Rejestracja: 3 lis 14, 1:06
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#6

Post autor: haxigi »

KEMN1 pisze:Czyli preparat mozna lac bez ropy, nie ma w instrukcji jakies dawki na ile litrow ropy wlac cala puche? Bo skoro tak to w m47 mozna by to lac bezposrednio do filtra paliwa pod maska. Dziwi mnie tylko, ze mowiles, aby skonczyc zabieg zanim wezyk wejscia zlapie powietrze, bo twoj wezyk zanim zaciagnal preparat z butelki to pociagnal cale powietrze z pustego weza.
Płukać można na dwa sposoby:
a) zalewamy wszystko do baku i wtedy cała butelka na cały bak
b) zaciągnąć bezpośrednio do pompy sam preparat

Wlanie tego samego do filtra i zostawienie da słaby efekt bo płyn przeleci raz przez wtryski i wróci do baku razem z ropą, a stamtąd po drodze rozpuści wszystkie inne syfy z układu, zostawi je w filtrze paliwa, a do wtrysków wróci rozcieńczony produkt i będzie znacznie słabiej działał.

Z ciekawości m47 ma pod maską filtr, a m47n już pod progiem?

Nie wiem jak w m47, ale w m47n jest jakiś system odpowietrzający więc nie ma problemu jak zaciąga powietrze w takiej ilości jak z węża. Przy włączeniu zapłonu widać, że paliwo jest zaciągane, powietrze z tego co mi wiadomo jest odpowietrzane, a auto startuje bez problemu :) Na samym preparacie też działa elegancko. No z tym, że taki zabieg powinien trwać z 30minut (puszka pół litra Spulunga). U mnie to było z 10 - 15 minut max bo się rozłączył powrót od filterka i się sporo rozlało na ziemię :(


Czy coś dało? Z wtryskiem na 2 cylindrze mam jakiejś jajca od początku. Rzekomo ten wtrysk został wymieniony, ale nie wiadomo do końca jak to było. Być może jest on już jakoś mechanicznie uszkodzony i leje - co widać po korektach. Bezpośrednio po czyszczeniu można zauważyć zmiany, po 1000km znaczna poprawa na wtrysku na 2gim cylindrze. Poprawa o prawie 1 jednostkę. Myślę, że gdybym spróbował jeszcze raz i na dłużej, to znacznie lepiej by się to wyczyściło :)

Oczywiście taki sposób to nie naprawa czy regeneracja wtryskiwaczy, a jedynie sposób na dokładne i skuteczniejsze czyszczenie niż przez wlanie STP do baku :)
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#7

Post autor: Miłosz »

Ja poznałem inną teorię nad zalaniem do baku środka do czyszczenia wtrysków. Chodzi tutaj, żeby nie rozcieńczać aż tak środka tylko wlać go prawie przed rezerwą i pojezdzić po autostradzie czy gdzieś , tak żeby auto mogło popracować na wyższych obrotach. Co do produktów STP to słyszałem z opinii że to chała więc omijać szerokim łukiem. Jak już takie dodatki które mają coś poprawić a nie popsuć , to LM , millers , archoil czyli te klasy wyższej.
Mój --- > lexus is 220d
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#8

Post autor: Dobrodziej_1983 »

haxigi pisze:
KEMN1 pisze:Czyli preparat mozna lac bez ropy, nie ma w instrukcji jakies dawki na ile litrow ropy wlac cala puche? Bo skoro tak to w m47 mozna by to lac bezposrednio do filtra paliwa pod maska. Dziwi mnie tylko, ze mowiles, aby skonczyc zabieg zanim wezyk wejscia zlapie powietrze, bo twoj wezyk zanim zaciagnal preparat z butelki to pociagnal cale powietrze z pustego weza.
Płukać można na dwa sposoby:
a) zalewamy wszystko do baku i wtedy cała butelka na cały bak
b) zaciągnąć bezpośrednio do pompy sam preparat

Wlanie tego samego do filtra i zostawienie da słaby efekt bo płyn przeleci raz przez wtryski i wróci do baku razem z ropą, a stamtąd po drodze rozpuści wszystkie inne syfy z układu, zostawi je w filtrze paliwa, a do wtrysków wróci rozcieńczony produkt i będzie znacznie słabiej działał.

Z ciekawości m47 ma pod maską filtr, a m47n już pod progiem?

Nie wiem jak w m47, ale w m47n jest jakiś system odpowietrzający więc nie ma problemu jak zaciąga powietrze w takiej ilości jak z węża. Przy włączeniu zapłonu widać, że paliwo jest zaciągane, powietrze z tego co mi wiadomo jest odpowietrzane, a auto startuje bez problemu :) Na samym preparacie też działa elegancko. No z tym, że taki zabieg powinien trwać z 30minut (puszka pół litra Spulunga). U mnie to było z 10 - 15 minut max bo się rozłączył powrót od filterka i się sporo rozlało na ziemię :(


Czy coś dało? Z wtryskiem na 2 cylindrze mam jakiejś jajca od początku. Rzekomo ten wtrysk został wymieniony, ale nie wiadomo do końca jak to było. Być może jest on już jakoś mechanicznie uszkodzony i leje - co widać po korektach. Bezpośrednio po czyszczeniu można zauważyć zmiany, po 1000km znaczna poprawa na wtrysku na 2gim cylindrze. Poprawa o prawie 1 jednostkę. Myślę, że gdybym spróbował jeszcze raz i na dłużej, to znacznie lepiej by się to wyczyściło :)

Oczywiście taki sposób to nie naprawa czy regeneracja wtryskiwaczy, a jedynie sposób na dokładne i skuteczniejsze czyszczenie niż przez wlanie STP do baku :)
Weźmy to na logikę. . Jeśli wtryskiwacz leje paliwo, znaczy to że ma korekcję dodatnią. Im bardziej leje tym korekcja wychodzi na +. A jeśli leje to znaczy że końcówka wtrysku zaczyna się wypalać i jej średnica stopniowo się zwiększa (przez co podaje coraz więcej paliwa). Środek czyszczący przepłukuje wtryskiwacze, których końcówki są przytkane przez nagar. Wtedy to faktycznie może pomóc, albo zaszkodzić jak się z płukaniem przesadzi. Jednak powiedzcie mi, w jaki sposób płukanie z nagaru naprawi nam wtryskiwacz który i tak już leje? W taki sposób można sobie wykombinować, ale dziurę w tłoku a nie poprawić przepływ lejącego wtryskiwacza. .. Płukanie wtryskiwaczy ma sens w przypadku gdy są przytkane a nie gdy leją, i taki zabieg niesie za sobą spore ryzyko. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
KEMN1
Bywalec forum
Posty: 457
Rejestracja: 6 maja 12, 23:06
BMW: E91
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#9

Post autor: KEMN1 »

Dobrodziej_1983 pisze:
haxigi pisze:
KEMN1 pisze:Czyli preparat mozna lac bez ropy, nie ma w instrukcji jakies dawki na ile litrow ropy wlac cala puche? Bo skoro tak to w m47 mozna by to lac bezposrednio do filtra paliwa pod maska. Dziwi mnie tylko, ze mowiles, aby skonczyc zabieg zanim wezyk wejscia zlapie powietrze, bo twoj wezyk zanim zaciagnal preparat z butelki to pociagnal cale powietrze z pustego weza.
Płukać można na dwa sposoby:
a) zalewamy wszystko do baku i wtedy cała butelka na cały bak
b) zaciągnąć bezpośrednio do pompy sam preparat

Wlanie tego samego do filtra i zostawienie da słaby efekt bo płyn przeleci raz przez wtryski i wróci do baku razem z ropą, a stamtąd po drodze rozpuści wszystkie inne syfy z układu, zostawi je w filtrze paliwa, a do wtrysków wróci rozcieńczony produkt i będzie znacznie słabiej działał.

Z ciekawości m47 ma pod maską filtr, a m47n już pod progiem?

Nie wiem jak w m47, ale w m47n jest jakiś system odpowietrzający więc nie ma problemu jak zaciąga powietrze w takiej ilości jak z węża. Przy włączeniu zapłonu widać, że paliwo jest zaciągane, powietrze z tego co mi wiadomo jest odpowietrzane, a auto startuje bez problemu :) Na samym preparacie też działa elegancko. No z tym, że taki zabieg powinien trwać z 30minut (puszka pół litra Spulunga). U mnie to było z 10 - 15 minut max bo się rozłączył powrót od filterka i się sporo rozlało na ziemię :(


Czy coś dało? Z wtryskiem na 2 cylindrze mam jakiejś jajca od początku. Rzekomo ten wtrysk został wymieniony, ale nie wiadomo do końca jak to było. Być może jest on już jakoś mechanicznie uszkodzony i leje - co widać po korektach. Bezpośrednio po czyszczeniu można zauważyć zmiany, po 1000km znaczna poprawa na wtrysku na 2gim cylindrze. Poprawa o prawie 1 jednostkę. Myślę, że gdybym spróbował jeszcze raz i na dłużej, to znacznie lepiej by się to wyczyściło :)

Oczywiście taki sposób to nie naprawa czy regeneracja wtryskiwaczy, a jedynie sposób na dokładne i skuteczniejsze czyszczenie niż przez wlanie STP do baku :)
Weźmy to na logikę. . Jeśli wtryskiwacz leje paliwo, znaczy to że ma korekcję dodatnią. Im bardziej leje tym korekcja wychodzi na +. A jeśli leje to znaczy że końcówka wtrysku zaczyna się wypalać i jej średnica stopniowo się zwiększa (przez co podaje coraz więcej paliwa). Środek czyszczący przepłukuje wtryskiwacze, których końcówki są przytkane przez nagar. Wtedy to faktycznie może pomóc, albo zaszkodzić jak się z płukaniem przesadzi. Jednak powiedzcie mi, w jaki sposób płukanie z nagaru naprawi nam wtryskiwacz który i tak już leje? W taki sposób można sobie wykombinować, ale dziurę w tłoku a nie poprawić przepływ lejącego wtryskiwacza. .. Płukanie wtryskiwaczy ma sens w przypadku gdy są przytkane a nie gdy leją, i taki zabieg niesie za sobą spore ryzyko. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.
W teorii najlepiej tego uzywac regularnie, np. po regeneracji wtryskow lub gdy wiesz, ze masz sprawne, tak aby na bieżąco czyscic je z nagaru. Na lejace wtryski hmm w ,m47n wtryski tez sa sprezynowe? Na pewno tak jak piszesz wypalonych koncowek nie ruszy.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”