e46 coupe - montaż rolety elektrycznej

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
Awatar użytkownika
djsully99
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 14 mar 10, 17:59
BMW: E46 320 Cd
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: nowa sól

#1

Post autor: djsully99 »

Siemanko

Postanowilem doposażyć moją beemke w kilka pierdółek i korzystając z okazji chciałem podzielić się z Wami jak i co zrobić. Może ktoś też będzie chciał to robić w przyszłości więc będzie mu łatwiej. Jest kilka tematów jednak są tylko jakiś skrawki informacji. Dzisiaj będę montował rolete elektryczną na tylną szybę.
Dla jasności.

Roleta oraz półka są RÓŻNE od sedana i coupe dlatego też sprawdźcie przed tym czy na pewno macie odpowiednie zabawki do rodzaju nadwozia które posiadacie.

Dobra tyle wstępu teraz teoria

Co potrzebujemy

1.roleta elektryczna oraz półka – ja będę przerabiał półkę która nie ma otworu na rolete
2. włącznik rolety najlepiej z e39 jako pojedynczy przycisk z kawałkiem wiązki i wtyczką istnieje możliwość montażu całego panelu z włącznikiem rolety jednak ja montuje u siebie pojedynczy przycisk ze względu na wspornik konsoli środkowej który różni się między przyciskami a panelem.
3. jakieś 5m przewodu najlepiej 2x1,5 m2
4. pin do skrzynki bezpieczników – będziemy się wpinać w pin nr 12 – tam jest fabrycznie przewidziane zabepieczenie dla rolety
5.CIEPŁY GARAŻ I TROSZKE CZASU
Zaczynamy

1. Demontujemy osłonę lewarka zmiany biegów. Tutaj znajdują się dwie śrubki
2. Wypinamy dwie kostki od sterowania szybkami
3. Odkręcamy dolne dwie śrubki od wspornika środkowego
4. Teraz musimy delikatnie podważyć panel klimatronika z lewej i prawej strony
5. Odpinamy wtyczki klimatronika 4 sztuki – 2 białe i 2 czarne
6. Teraz możemy odkręcić dwie ostatnie śrubki od wspornika i wyjeżdżamy ze wspornikiem środkowym
7. Wypinamy przewody od zapalniczki
8. Odpinamy koski od foteli,DSC PDC i tak dalej
9. Teraz możemy spokojnie wyciągnąć zaślepke – po prostu od środka ją wyciskamy i odskakuje
10. Robimy szybką rozkminke gdzie i co możemy wpiać w moim przypadku nie rozwalałem skrzynki bezpieczników ponieważ dodatkowe piny nr 42 oraz 12 wyciagnalem sobie podczas montażu podgrzewanych foteli jeszcze jak miałem panel zamiast pojedynczych przycisków
11. I szybka rozkmina
- przewód szaro- czerwony – podświetlenie przycisków łączymy z tym sam kolorem od wtyczki dla przyciski DSC – PIN NR 1 we wtyczce przycisku podnoszenie rolety
- brązowy – masa – również do wiązki przycisku dsc – PIN NR 5 we wtyczce przycisku podnoszenie rolety
- niebiesko – fioletowy – zasilanie rolety po stacyjce – do skrzynki bezpieczników Pin 12 NR 4 we wtyczce przycisku podnoszenie rolety
- żółty – sterowanie silnika podnoszenia rolety – ten przewód musi pojechać az do tylnej półki PIN NR 6 we wtyczce przycisku podnoszenie rolety
-biały - sterowanie silnika podnoszenia rolety – ten przewód musi pojechać aż do tylnej półki PIN NR 3 we wtyczce przycisku podnoszenia rolety

PIN NR 2 we wtyczce przycisku podnoszenia rolety jest PUSTY

Dobra wciskamy nowy przycisk i montujemy „centrum dowodzenia” do stanu pierwotnego

Lecimy z kablem do tylnej półki

Ja poleciałem pod fotelem kierowcy ze względu na wiązkę która tamtędy płynie od nawigacji i wiedziałem już jak szybciutko się do niej dobrać.

12. Wywalamy tylne słupki wraz z oświetleniem
13. Wyrywamy – bo inaczej się nie da 4 bolce plastikowe od plastiku ramki
14. Sciagamy osłony głośników oraz demontujemy je i wiadomo odpinamy od nich wtyczki
15. Ściągamy boczne obicia foteli
16. Wywalamy skobelki od zagłówków i je wyciągamy – tutaj się troszkę powkur..teges bo nie ma do nich dojścia  ale da się uwierzcie na słowo
17. Wysuwamy półkę w strone do przodu czyli do przedniej szyby
18. Wyczajamy jak odkręcić pasy i zaspleki od nich
19. I jesteśmy w połowie roboty  - otwieramy piwko i robimy szybką przerwę na fajkę
20. Po poprzednio przygotowanej polce wraz z roletą musimy delikatnie podszlifować plastikową kratkę ponieważ opiera się ona o silnik rolety i grozi to nieprawidłową pracą rolety – ja wyciągnąłem sobie kratke – przykręcona jest na 4 śrubkach i położyłem półkę wraz z roletą na krańcu stołu warsztatowego, przymierzyłem półkę i dokładnie wiedziałem w jakim miejscu i jak głęboko należy podciąć kratke
21. Montujemy wszystko czyli.
22. Kratka 4 srubki
23. Półka z roletą – roleta mocowana jest na 3 srubach które przykręcamy od spodu półki do karoserii auta
24. Przeciągamy kabelek zasilający do srodkowej konsoli
- lecimy stroną kierowcy pod dywanikiem , wyciągamy plastikową zaslepke progu i tam pod dywanem lecimy z kabelkiem, następnie pod fotelem kierowcy jest srubka do montażdywanu po odkręceniu jej mamy możliwość schowania przewodu następnie do konsoli środkowej i już jesteśmy w domu
Szybki teścik, sprzątamy po sobie i cieszymy się nową pierdołą w swojej bumce

Pozdrawiam
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”