Po dlugich poszukiwaniach i wielu nocy spedzonych on line wreszcie rozwiazalem problem podlaczenia lamp bi xenon w zwylkym coupe.
Lampy bixenonowe przed liftowe byly tylko w m3 oraz kilku wersjach club sport...
tak czy inaczej ja nei mailaem ich u siebie.
Trafilem lampy na allegro za 2000pln i do roboty
Wiekszosc wtyczek pasuje Plug and Play poza 1na 3 pinowa wtyczka odpowiedzialna za dzialanie przeslony bixenonu....
Instalacja nei posiada takowej...........
Kod: Zaznacz cały
brak obrazka
Po wielu przeczytanych posatach wywnioskowalem ze wszystko czego potrzebujemy do dzialanai bi xenonu jest impuls z dlugich swiatel + poprowadzony do srodkowego pinu tego gniazdka......
To rozwiazanie dizala tylko z oryginalnymi przetwornicami BOSCH poniewaz zmniejszaja one natezenie na elektropmagnes zaraz po jego uruchomieniu i pozostaje on w tzw podtrzymaniu....
to jest przetwornica BOSCH
a to caly element przetwornica plus zaplonnik ( znajduje sie w lampie)
Inne przetwornice niestey tego nie zalatwia a prad o wysokim natezeniu spalil by cewke elektromagnesu.......
BOSCH 1 generacji
Mitsubishi
tak wiec wpadlem na pomysl zlatwienia wtyczki 3 pin od instalacji M3 ( trudno bylo ale sie udalo....
znalazlem (grzesiek dzieki)
Zaberamy sie do pracy
co potrzeba
Lutownica + cyna i kalafonia
Troche KAbli i wtyczek
Izolacja i termokurczki
Silicon
Tasma 2 stronna
Troche cierpliwosci
Do naszego podlaczenia potrzebujemy czegos w rodzaju krotkiego adaptera z wtyczkami do swiatel dlugich z wyprowadzonym plusem na zewnatrz.
ja zrobilem go z 2 kabli od starych xenonow z allegro oraz oryginalnej wtyczki od bmw.....
wszystkie polaczenia odpowiednio wzmocnilem lutem miekkim itp,wszystko zaizolowane i przykryte termokurczkami....
oto jak wyglada gotowy
a to juz gotowy podlaczony na swoje miejsce...
Pozostale 2 przewody w malej wtyczce postanowilem wykozystac na podlaczenie swiatel pozycji w moim przypadku Angel Eyes... :hyhy: :hyhy: :hyhy:
Jest to dosc proste wystraczy tylko wyprowadzic na zewnatrz dwa przewody z glownej wtyki przetwornicy, ktore spelnaija jakas funkcje kontrolna w LCM w ori instalacji.
Lcm poprostu puszcza sygnal + na bixenon kiedy wlaczamy dlugie.
my to obeszlismy
oto te dwa przewody Bialo Czerwony oraz Szary....
wyprowadzilem je przez ten oto otwor zaslepiony '' korkiem''
ja wywiercilem w nim maly otwor potem wszystko uszczelnilem siliconem :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Przewody od przetwornic ladnie lutujemy do wyprowadzonych wczesnij przewodow i oslaniamy termokurczka......
Przetwornice umiescilem na zewnatrz lampy z wzg na ich awaryjnosc (wyjmowanie lampy, rozbieranie )
Gotowy Produkt :cwaniak: :cwaniak: :cwaniak: :cwaniak:
Przewody zwiniete w klebek podlaczamy do instalacji samochodowej do pozycji......
Lampy sa jeszcze nei zalozone wiec nei mam fot z finału,byl tylko maly final w domu na akumulatorze :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Jak tylko zaloze lampy w aucie pokaze foty
Mam jeszcze jeden plan na dorzucenie czegos do lamp w miejsce starych zarowek pozycji ale o tym nast razem.pzdr
Mam nadzieje ze cos sie wam z tego przyda..........
Do wszelkich przerobek lamp,przerobek xenonow etc etc polecam strone http://www.hidplanet.com (angielski) ale kazdy sobei poradzi po obrazkach
no i koncowy efekt na aucie