e46 Coupe 325 - kierownica buczy

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
PepsonSMG
Bywalec forum
Posty: 37
Rejestracja: 25 maja 17, 16:57
BMW: e46 320Cd A
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#1

Post autor: PepsonSMG »

Witam Panowie. Posiadam BMW e46 325Ci se skrzynią SMG2. W samochodzie jest wspomaganie, ale działa bardzo bardzo słabo. Z początku myślałem, że tego wspomagania w ogóle nie ma, ale po sprawdzeniu z samochodem, który fabrycznie wspomagania nie posiada stwierdzam, że w jakimś stopniu u mnie jednak działa.

Z rana, gdy silnik jest zimny, po odpaleniu kierownica chodzi ultra lekko - tak jak powinna chodzić przy sprawnym wspomaganiu. Trwa to może z 20 sekund, po wyjechaniu z garażu przy każdym ruchu kierownicy słychać jakby "buczenie", tak jakby coś się męczyło. Kierownica chodzi bardzo bardzo ciężko.


Wyczytałem na forum że przyczyn może być kilka:

-albo brakuje płynu ---> u mnie jest praktycznie pod korek. Z tym, że z tego co się orientuje płyn powinien być klarowny czerwony, u mnie jest jakiś dziwnie nieprzezroczysty, jakby brudny...

-albo padła pompa ---> tylko czy wtedy, z rana po odpaleniu działałaby przez te 20 sekund dobrze?

Byłem u mechanika i stwierdził, że jak wyje, to znaczy że pompa stawia opór, to znaczy że działa prawidłowo. Jednak nie wydaje mi się, by było to prawidłowe działanie, ponieważ jest za ciężko, zdecydowanie.

Może ktoś się spotkał z podobnym problemem. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7216
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

PepsonSMG pisze: -albo brakuje płynu ---> u mnie jest praktycznie pod korek. Z tym, że z tego co się orientuje płyn powinien być klarowny czerwony, u mnie jest jakiś dziwnie nieprzezroczysty, jakby brudny...
pod korek czyli jest go za duzo i zajezdzasz pompe i caly układ, wiec nie dziwne ze wyje
wymien plyn na nowy i wlej go odpowiednia ilosc, zgodnie z podziałką na korku
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#3

Post autor: Jarando »

Wymień na początek płyn wspomagania, bo możliwe że stracił już dawno swoje pierwotne właściwości i dlatego gdy jeszcze jest zimny coś tam działa a po rozgrzaniu traci swą moc.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”