E46 compact 316Ti Tarcze tył MIKODA nacinane i nawiercane, prośba o opinie

Bohun
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 9 sie 23, 12:19
BMW: E46 compact 316Ti
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona góra
VIN: FW02407
Płeć:

#1

Post autor: Bohun »

SIema.
Noszę się z zamiarem wymiany tarcz hamulcowych na początek z tyłu, bo moje są już konkretnie wyżłobione + ręczny nie trzyma mimo regulacji.
No i teraz szukam sobie tarcz nacinanych i nawiercanych które będą dobrze spełniały swoje zadanie, a przy okazji lepiej wyglądały ;) Ma być przede wszystkim bezpiecznie.

Znalazłem taki zestaw na allegro: https://allegro.pl/oferta/tarcze-nawiercane-nacinane-klocki-tyl-bmw-e36-e46-8567572709
I jedni mówią, że są dobre, a inni nie... przychodzę, więc z pytaniem do ekspertów ;)
Ewentualnie może jesteście w stanie polecić coś innego w podobnych pieniądzach.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#2

Post autor: kosteg »

Ręczny to zawsze kwestia okładzin i ich regulacji bądź stanu tarcz ale kotwicznych. Tarcze hamulcowe nie zrobią roboty. Abstrahując od zapytania o podmianę tarcz - zdejmi, oczyść z rudej bęben, przeleć papierem okładziny, poskładaj i wyreguluj jak należy a odzyskasz ręczny.

Co do tarcz Mikoda - nawet tu na grupie znajdziesz temat bardzo aktualny:
https://e46forum.pl/nowe-tarcze-mikoda-gt-piszcza-po-zalozeniu-31784#p283450

Wsnioski wyciągaj sam. Mnie osobiście tarcze nawiercane jakiejkolwiek marki nie przekonują do jazdy codziennej. Moim wyborem jest zestaw ATE powerdisk
https://allegro.pl/oferta/ate-tarcze-pd-klocki-tyl-bmw-3-e36-e46-276mm-11533703991?bi_s=ads&bi_m=listing:desktop:query&bi_c=ZGNmZGJiMjItN2JhNy00MjIyLTg2OGMtODkzOWUwZjQxYmZmAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=52aeccb3-6de7-41b1-9af3-1c14deedbe46

Alternatywą jest Brembo Max - sam ich jednak nei testowałem:
https://allegro.pl/oferta/tarcze-hamulcowe-tyl-brembo-09-7727-75-09772775-13742063287?bi_s=ads&bi_m=listing:desktop:query&bi_c=NGZjZTA4YTAtMzNhNi00OGU0LWI3YzktNDcyNjg2ZjBlZDQ3AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=5c70e1cf-3c95-46fa-a2e6-dedd2815189f

Niestety w cenie Mikody nie dostaniesz niczego z bardziej renomowanych producentów - nie bez powodu
Obrazek
Bohun
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 9 sie 23, 12:19
BMW: E46 compact 316Ti
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona góra
VIN: FW02407
Płeć:

#3

Post autor: Bohun »

Dzięki za odpowiedź :) Tarcze kotwiczne są w stanie niemalże perfekt.
To Mikoda odpada... zastanowię się właśnie nad ATE powerdisk na tył, a na przód wrzucę może Brembo Xtra, bo teraz odkopałem. Nawiercane tylko, wygląda to dobrze i jakościowo myślę, że będzie w porządku :)
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#4

Post autor: kosteg »

A co, poza wyglądem, przekonuje Cię do tarcz wierconych? Jesteś przekonany, że właśnie tego potrzebujesz?
Obrazek
Adam1003
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 17, 10:26
BMW: 5 G30
Rok produkcji: 2017
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kleczew

#5

Post autor: Adam1003 »

Nie przekonują Cię do codziennej jazdy tarcze wiercone ale przekonują Cię nacinane?
Prędzej wiercone się do tego nadają niż nacinane :)
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#6

Post autor: kosteg »

Hmm. Czemu tak sądzisz?

Tarcze ATE PD to zwykłe najzwyklejsze tarcze do jazdy na codzień - bez podtekstów sportowych itp. "nieskończony rowek", jak to nazywają, ma za zadanie wyłcznie umożliwić łatwiejsze pozbywanie się poduszki gazowaej oraz oczyszczenie klocka. Ot typowe "lepsze" tarcze do daily. Nie znam ani jednych tarcz wierconych, które nie byłyby skierowane w stronę ich "usportowienia". [edit] zapomniałem, że ate w info o pd wspomina o sportowym wyglądzie...

"zjadłem" już kilka kompletów tarcz ate pd i zdecydowanie mogę je polecić jako dobre, wytrzymałe tarcze. Natomiast w swoich autach w przeszłości miałem również tarcze wiercone. I poza upierdliwym czyszczeniem otworków i mikropęknięciami wokół nich nic innego nie zostało mi w pamięci. Może dla tego, że nigdy sportowo nie jeździłem a kupno oczami nie zawsze jest właściwą drogą.
Obrazek
Bohun
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 9 sie 23, 12:19
BMW: E46 compact 316Ti
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zielona góra
VIN: FW02407
Płeć:

#7

Post autor: Bohun »

Zdecydowałem, że wezmę na tył te ATE PD i potem na przód tak samo :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”