E46 compact 316ti błędy obd
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 kwie 19, 10:55
- BMW: E46 compact 316ti N42B18
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
- VIN: WBAAT51020FW07017
Witam, w moim E46 compact 316ti 2001 pojawiło się kilka błędów i o ile znaleźć co one oznaczają potrafiłem, ale co zrobić by się ich pozbyć to już nie za bardzo, podaję listę błędów, jakby ktoś wiedział od czego zacząć by wyeliminować błędy, albo żebym chociaż wiedział czy się martwić, czy je po prostu olać, a i prosiłbym o sprawdzenie, bo niektóre błędy znalazłem że oznaczają kilka różnych rzeczy i nie mam pewności co do tego co pod spodem napsiałem
P0420 - Sprawność układu katalizatora poniżej progu (bank 1)
P2799 - Obwód sterowania pompy płynu pomocniczego transmisji wysokiej
P2760 - Obwód sterowania elektromagnesu sterującego ciśnieniem sprzęgła przemiennika momentu obrotowego Przerywany
P2761 - Obwód sterujący / otwarty elektrozaworu sterowania ciśnieniem sprzęgła przemiennika momentu obrotowego
P27C3 - termiczny czujnik poziomu oleju
P2738 - Obwód sterowania „F” elektromagnesu regulacji ciśnienia Niski
dodam jeszcze że auto pali litr oleju na 1000km, co wydaje mi się dość dużą ilością, martwię się, bo niedługo ma mieć zakłądane lpg, gdyż mam zmaiar nim jeździć przez 5 lat
Edit: Jak sprawdzić który silnik był zamontoany w moim kompocie, bo znalazłem, że były motnowane te trzy: M43B18, N42B18, N46B18
P0420 - Sprawność układu katalizatora poniżej progu (bank 1)
P2799 - Obwód sterowania pompy płynu pomocniczego transmisji wysokiej
P2760 - Obwód sterowania elektromagnesu sterującego ciśnieniem sprzęgła przemiennika momentu obrotowego Przerywany
P2761 - Obwód sterujący / otwarty elektrozaworu sterowania ciśnieniem sprzęgła przemiennika momentu obrotowego
P27C3 - termiczny czujnik poziomu oleju
P2738 - Obwód sterowania „F” elektromagnesu regulacji ciśnienia Niski
dodam jeszcze że auto pali litr oleju na 1000km, co wydaje mi się dość dużą ilością, martwię się, bo niedługo ma mieć zakłądane lpg, gdyż mam zmaiar nim jeździć przez 5 lat
Edit: Jak sprawdzić który silnik był zamontoany w moim kompocie, bo znalazłem, że były motnowane te trzy: M43B18, N42B18, N46B18
Ostatnio zmieniony 24 kwie 19, 14:41 przez Kevin017125698, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec forum
- Posty: 584
- Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
- BMW: E46 318i n42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
- Lokalizacja: Toruń
Możesz mieć nieszczelności gdzieś w okolicy dolotu i wywala błąd katalizatora. Jeśli nie to może być on już u kresu żywota.
Olej pali zapewne przez uszczelniacze zaworowe. Koszt około 1000 zł bez ściągania głowicy.
Olej pali zapewne przez uszczelniacze zaworowe. Koszt około 1000 zł bez ściągania głowicy.
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 kwie 19, 10:55
- BMW: E46 compact 316ti N42B18
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
- VIN: WBAAT51020FW07017
W takim razie jak szukać tej nieszczelności? I jeśli by wyszło że jednak katalizator, to co sądzisz o uniwersalnym katalizatorze? koszt dużo mniejszy, bo uniwersalny to coś koło 200zł, a nowy do tego auta to ponad 2500zł
Czy jestem w stanie to jakoś sam upewnić się że to to i ewentualnie to naprawić?
Może błąd katalizatora wynika ze spalania oleju?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10344
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
N42B18, w tym roku i modelu nie ma innej opcji, zobaczysz też po rozkodowaniu numeru vin. Rozgrzej silnik, zostaw na wolnych obrotach 5-10 minut i dodaj gazu, jak pojawi się dym to uszczelniacze, ale i bez tego testu to wiadomo, klasyka w tym silniku.
Tu masz błędy z większą odrobiną sensu:
P0420 2739 Cyfrowy sterownik silnika: Konwersja katalityczna rząd 1
2799 Cyfrowy sterownik silnika: Elektryczny nastawnik przepustnicy – przerwanie wskutek warunków otoczenia
2760 Cyfrowy sterownik silnika: Układ powietrza wtórnego rząd 1
2761 Cyfrowy sterownik silnika: Układ powietrza wtórnego rząd 2
2738 Cyfrowy sterownik silnika: Konwersja katalityczna rząd 1
27C3 Cyfrowy sterownik silnika: Termiczny czujnik poziomu oleju
Do wymiany czujnik poziomu oleju, do sprawdzenia przepustnica oraz pompa powietrza wtórnego. Katalizator to zapewne szrot po takich porcjach oleju.
Tu masz błędy z większą odrobiną sensu:
P0420 2739 Cyfrowy sterownik silnika: Konwersja katalityczna rząd 1
2799 Cyfrowy sterownik silnika: Elektryczny nastawnik przepustnicy – przerwanie wskutek warunków otoczenia
2760 Cyfrowy sterownik silnika: Układ powietrza wtórnego rząd 1
2761 Cyfrowy sterownik silnika: Układ powietrza wtórnego rząd 2
2738 Cyfrowy sterownik silnika: Konwersja katalityczna rząd 1
27C3 Cyfrowy sterownik silnika: Termiczny czujnik poziomu oleju
Do wymiany czujnik poziomu oleju, do sprawdzenia przepustnica oraz pompa powietrza wtórnego. Katalizator to zapewne szrot po takich porcjach oleju.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 19, 17:44 przez maniek21112, łącznie zmieniany 1 raz.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 584
- Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
- BMW: E46 318i n42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
- Lokalizacja: Toruń
weź plaka i psikaj nim na włączonym silniku od przepływomierza do samego dolotu. Najczęściej nieszczelności jest na tej czarnej harmonijce zaraz za przepływomierzem. Możesz sobie to rozebrać do przepustnicy i sprawdzić osobiście.
A propo katalizatora właśnie zamówiłem uniwersalny dedykowany tylko że widać mamy inne bo u mnie oryginalny kosztuje 8200 a ja kupiłem za 800.
Uszczelniacze sprawdza się w następujący sposób.
Odpalasz silnik i niech sobie pracuje z 10min na wolnych i wtedy dajesz mu gaz do oporu i druga osoba patrzy czy leci niebieski dymek z rury.
Katalizator mógł zapchac się właśnie oparami z spalonego oleju.
A propo katalizatora właśnie zamówiłem uniwersalny dedykowany tylko że widać mamy inne bo u mnie oryginalny kosztuje 8200 a ja kupiłem za 800.
Uszczelniacze sprawdza się w następujący sposób.
Odpalasz silnik i niech sobie pracuje z 10min na wolnych i wtedy dajesz mu gaz do oporu i druga osoba patrzy czy leci niebieski dymek z rury.
Katalizator mógł zapchac się właśnie oparami z spalonego oleju.
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 kwie 19, 10:55
- BMW: E46 compact 316ti N42B18
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
- VIN: WBAAT51020FW07017
akruat ten czujnik poziomu oleju może być sprawny, bo co jakiś czas jest za niski poziom oleju, bo go ubywa, z jego wymianą na pewno się wstrzymam, niestety drugi właściciel mi go wywiózł 30km z tąd, więc w piątek dopiero sprawdzę czy kopci, bo generalnie nigdy nie widziałem żeby puścił dymka.maniek21112 pisze: ↑24 kwie 19, 17:33 N42B18, w tym roku i modelu nie ma innej opcji, zobaczysz też po rozkodowaniu numeru vin. Rozgrzej silnik, zostaw na wolnych obrotach 5-10 minut i dodaj gazu, jak pojawi się dym to uszczelniacze, ale i bez tego testu to wiadomo, klasyka w tym silniku.
Tu masz błędy z większą odrobiną sensu:
P0420 2739 Cyfrowy sterownik silnika: Konwersja katalityczna rząd 1
2799 Cyfrowy sterownik silnika: Elektryczny nastawnik przepustnicy – przerwanie wskutek warunków otoczenia
2760 Cyfrowy sterownik silnika: Układ powietrza wtórnego rząd 1
2761 Cyfrowy sterownik silnika: Układ powietrza wtórnego rząd 2
2738 Cyfrowy sterownik silnika: Konwersja katalityczna rząd 1
27C3 Cyfrowy sterownik silnika: Termiczny czujnik poziomu oleju
Do wymiany czujnik poziomu oleju, do sprawdzenia przepustnica oraz pompa powietrza wtórnego. Katalizator to zapewne szrot po takich porcjach oleju.
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 kwie 19, 10:55
- BMW: E46 compact 316ti N42B18
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
- VIN: WBAAT51020FW07017
rozumiem że jak popsikam plakiem to zobaczę, którendy on się wydostaje i znajdę dziurę? tak jak wcześniej pisałem w piątek zajrzę i go może rozbiorę i obejrzę wszystko i sprawdzę te dymienieadi3d pisze: ↑24 kwie 19, 17:36 weź plaka i psikaj nim na włączonym silniku od przepływomierza do samego dolotu. Najczęściej nieszczelności jest na tej czarnej harmonijce zaraz za przepływomierzem. Możesz sobie to rozebrać do przepustnicy i sprawdzić osobiście.
A propo katalizatora właśnie zamówiłem uniwersalny dedykowany tylko że widać mamy inne bo u mnie oryginalny kosztuje 8200 a ja kupiłem za 800.
Uszczelniacze sprawdza się w następujący sposób.
Odpalasz silnik i niech sobie pracuje z 10min na wolnych i wtedy dajesz mu gaz do oporu i druga osoba patrzy czy leci niebieski dymek z rury.
Katalizator mógł zapchac się właśnie oparami z spalonego oleju.
ja nwm jaki tam dokładnie katalizator jest, po wpisaniu "e46 comapact katalizator" w google wyszły mi te o których pisałem wcześniej
na 100% było tak że się zapchał tymi oparami oleju
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10344
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Ale skąd podejrzenie nieszczelności? Żaden błąd tego nie sugeruje. Jeżeli po odpaleniu pojawia się żółta kontrolka oleju na kilkanaście sekund to nie oznacza, że czujnik zmierzył niedobór oleju tylko to, że jest niesprawny. Zbyt niski poziom jest informowany przez pojawienie się kontrolki zaraz po zgaszeniu silnika.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 584
- Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
- BMW: E46 318i n42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
- Lokalizacja: Toruń
błąd katalizatora czasem występuje gdy w silniku jest lewe powietrze. Ktoś na forum o tym pisałem że tak miał, więc warto sprawdzić.maniek21112 pisze: ↑24 kwie 19, 20:25 Ale skąd podejrzenie nieszczelności? Żaden błąd tego nie sugeruje. Jeżeli po odpaleniu pojawia się żółta kontrolka oleju na kilkanaście sekund to nie oznacza, że czujnik zmierzył niedobór oleju tylko to, że jest niesprawny. Zbyt niski poziom jest informowany przez pojawienie się kontrolki zaraz po zgaszeniu silnika.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 859 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marcus330d
-
- 7 Odpowiedzi
- 3697 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 2 Odpowiedzi
- 2224 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 0 Odpowiedzi
- 939 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: polok1906
-
- 4 Odpowiedzi
- 2923 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 6 Odpowiedzi
- 2111 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Bohun
-
- 1 Odpowiedzi
- 1031 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 7 Odpowiedzi
- 3873 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: sebadresss
-
- 5 Odpowiedzi
- 392 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: JTN5M
-
- 2 Odpowiedzi
- 442 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112