[ E46 ] Awaria turbosprężarki Garrett VNT ? regeneracja?
-
- Administrator
- Posty: 609
- Rejestracja: 2 lip 08, 17:55
- BMW: 318d Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: PK82683
Przegladalem ostatnio forum BMW Klubu Polska i przeczytalem zatrwazajaca historie laski, ktorej padlo turbo.
W watku uzytkownik vtec81 zamiescil dosc ciekawy tekst o regeneracji turbosprezarek, ktory jest ciekawa lektura...
Oby nasze turbiny dzialaly jak najdluzej
Awaria turbosprężarki Garrett VNT ? czy da się ją naprawić?
Turbosprężarki Garrett VNT są urządzeniami o bardzo skomplikowanej i precyzyjnej budowie, zaprojektowane i skonstruowane tak, aby zapewnić dokładnie takie osiągi, jakie wymagane są przez producentów silników. Wyglądem pozornie przypominają tradycyjną turbosprężarkę, jednak materiały, z których są wykonane poszczególne podzespoły i zastosowane w nich rozwiązania technologiczne (chronione patentem) znacznie odbiegają od tych stosowanych w starszych konstrukcjach.
Zaawansowana konstrukcja to jednak nie wszystko. Żadna jednostka nie będzie prawidłowo funkcjonowała bez odpowiedniego ustawienia i regulacji, co wbrew pozorom nie jest łatwe do zrobienia bez specjalistycznej wiedzy i odpowiednich maszyn. Chodzi tu głównie o ustawienie minimalnych i maksymalnych wartości przepływu spalin, które kierowane są na wirnik. Na dzień dzisiejszy tylko producenci turbosprężarek za pomocą precyzyjnego urządzenia do pomiaru przepływu gazów są w stanie odpowiednio wyregulować daną jednostkę, aby ta mogła osiągać odpowiednie dla niej wartości ciśnienia doładowania i wydajności. Parametry te są różne dla każdego numeru referencyjnego turbosprężarki, co wiąże się z zastosowaniem w różnych typach silników.
Każdy z powyższych kroków jest niezbędny do zapewnienia optymalnych osiągów turbosprężarek Garrett VNT i w najmniejszym nawet stopniu nie może być zlekceważony.
W związku z powyższym turbosprężarki Garrett VNT nie mogą być naprawiane. Jest to oficjalna informacja podana przez koncern Honeywell, kierowana do wszystkich serwisów i dystrybutorów tych produktów, poparta przez wstrzymanie dystrybucji zestawów naprawczych, części zamiennych i danych technicznych do tego typu turbosprężarek.
Turbosprężarki Garrett VNT można rozpoznać po literze ?V? w oznaczeniu na tabliczce znamionowej np. GT1544V
Dlaczego nie można regenerować VNT?
Każda próba regeneracji przy użyciu nieoryginalnych części i niewłaściwa regulacja ?zmiennej geometrii? może potencjalnie spowodować poważne problemy po zamontowaniu w pojazdach takie jak:
- Konflikt z elektronicznym układem zarządzającym pracą silnika,
- Zbyt niskie ciśnienie doładowania przy małych prędkościach obrotowych silnika, powodujące znaczne pogorszenie jego osiągów oraz wzrost emisji spalin,
- Powstanie zbyt bogatej mieszanki, co spowoduje znaczny wzrost temperatury spalania, która może doprowadzić do uszkodzenia turbosprężarki i silnika,
- Zbyt wysokie ciśnienie doładowania, spowodowane przekroczeniem dopuszczalnych obrotów turbiny, co może spowodować pęknięcie koła kompresji i uszkodzenie silnika,
- Gwałtowny wzrost ciśnienia doładowania, powodujący uszkodzenie silnika,
- Głośna praca turbosprężarki,
- Znacznie zwiększona toksyczność spalin w kontekście wymogów środowiskowych wyeliminuje pojazd z eksploatacji.
Z danych statystycznych zebranych z wielu zakładów naprawiających w/w turbosprężarki wynika że ilość niedomagań silników związanych z turbosprężarkami VNT wzrosłaznacznie w stosunku do turbosprężarek o tradycyjnej konstrukcji. Wynika to ze zmiany parametrów regulacyjnych zmienionych w trakcie naprawy i braku możliwości ponownej prawidłowej regulacji i synchronizacji z silnikiem.
Biorąc pod uwagę powyższe argumenty, dbając o interesy właścicieli pojazdów, w których zamontowano tego typu turbosprężarki oraz w celu ochrony przed ingerencją w opatentowaną technologię firmy Honeywell, będą dostarczane tylko nowe turbosprężarki Garrett VNT. Producent zapewnia dostępność popularnych referencji u wszystkich autoryzowanych dystrybutorów na świecie.
W watku uzytkownik vtec81 zamiescil dosc ciekawy tekst o regeneracji turbosprezarek, ktory jest ciekawa lektura...
Oby nasze turbiny dzialaly jak najdluzej
Awaria turbosprężarki Garrett VNT ? czy da się ją naprawić?
Turbosprężarki Garrett VNT są urządzeniami o bardzo skomplikowanej i precyzyjnej budowie, zaprojektowane i skonstruowane tak, aby zapewnić dokładnie takie osiągi, jakie wymagane są przez producentów silników. Wyglądem pozornie przypominają tradycyjną turbosprężarkę, jednak materiały, z których są wykonane poszczególne podzespoły i zastosowane w nich rozwiązania technologiczne (chronione patentem) znacznie odbiegają od tych stosowanych w starszych konstrukcjach.
Zaawansowana konstrukcja to jednak nie wszystko. Żadna jednostka nie będzie prawidłowo funkcjonowała bez odpowiedniego ustawienia i regulacji, co wbrew pozorom nie jest łatwe do zrobienia bez specjalistycznej wiedzy i odpowiednich maszyn. Chodzi tu głównie o ustawienie minimalnych i maksymalnych wartości przepływu spalin, które kierowane są na wirnik. Na dzień dzisiejszy tylko producenci turbosprężarek za pomocą precyzyjnego urządzenia do pomiaru przepływu gazów są w stanie odpowiednio wyregulować daną jednostkę, aby ta mogła osiągać odpowiednie dla niej wartości ciśnienia doładowania i wydajności. Parametry te są różne dla każdego numeru referencyjnego turbosprężarki, co wiąże się z zastosowaniem w różnych typach silników.
Każdy z powyższych kroków jest niezbędny do zapewnienia optymalnych osiągów turbosprężarek Garrett VNT i w najmniejszym nawet stopniu nie może być zlekceważony.
W związku z powyższym turbosprężarki Garrett VNT nie mogą być naprawiane. Jest to oficjalna informacja podana przez koncern Honeywell, kierowana do wszystkich serwisów i dystrybutorów tych produktów, poparta przez wstrzymanie dystrybucji zestawów naprawczych, części zamiennych i danych technicznych do tego typu turbosprężarek.
Turbosprężarki Garrett VNT można rozpoznać po literze ?V? w oznaczeniu na tabliczce znamionowej np. GT1544V
Dlaczego nie można regenerować VNT?
Każda próba regeneracji przy użyciu nieoryginalnych części i niewłaściwa regulacja ?zmiennej geometrii? może potencjalnie spowodować poważne problemy po zamontowaniu w pojazdach takie jak:
- Konflikt z elektronicznym układem zarządzającym pracą silnika,
- Zbyt niskie ciśnienie doładowania przy małych prędkościach obrotowych silnika, powodujące znaczne pogorszenie jego osiągów oraz wzrost emisji spalin,
- Powstanie zbyt bogatej mieszanki, co spowoduje znaczny wzrost temperatury spalania, która może doprowadzić do uszkodzenia turbosprężarki i silnika,
- Zbyt wysokie ciśnienie doładowania, spowodowane przekroczeniem dopuszczalnych obrotów turbiny, co może spowodować pęknięcie koła kompresji i uszkodzenie silnika,
- Gwałtowny wzrost ciśnienia doładowania, powodujący uszkodzenie silnika,
- Głośna praca turbosprężarki,
- Znacznie zwiększona toksyczność spalin w kontekście wymogów środowiskowych wyeliminuje pojazd z eksploatacji.
Z danych statystycznych zebranych z wielu zakładów naprawiających w/w turbosprężarki wynika że ilość niedomagań silników związanych z turbosprężarkami VNT wzrosłaznacznie w stosunku do turbosprężarek o tradycyjnej konstrukcji. Wynika to ze zmiany parametrów regulacyjnych zmienionych w trakcie naprawy i braku możliwości ponownej prawidłowej regulacji i synchronizacji z silnikiem.
Biorąc pod uwagę powyższe argumenty, dbając o interesy właścicieli pojazdów, w których zamontowano tego typu turbosprężarki oraz w celu ochrony przed ingerencją w opatentowaną technologię firmy Honeywell, będą dostarczane tylko nowe turbosprężarki Garrett VNT. Producent zapewnia dostępność popularnych referencji u wszystkich autoryzowanych dystrybutorów na świecie.
Nie naprawia sie turbosprezarek w bmwi tak samo jak nie spawa sie felg aluminiowych czy glowic(Dla mnie bzdura).Niestety wielu posiadaczy skusilo sie na regeneracje czy klejenie glowic a konczy sie tak samo-tak czy inaczej kupnem nowej. A co do postu tej dziewczyny to na 100% trafila na super naciagacza,ktory wykrecil ja poprostu na kuoe kasy i zostawil na lodzie
Nic tylko sie cieszyc i oby tak dalej-czyzby mitos zostal powalony?michaś pisze:zrobiłem już 20 tys km na zregenerowanej turbinie i wszystko jest ok
-
- Bywalec forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 7 wrz 10, 20:37
- BMW: e53
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: źreby
Dało by się regenerować turbo żeby miało identyczne jak fabryka parametry i wytrzymałość ale w Polsce nie słyszałem żeby ktoś zainwestował w maszynę do wywarzania wirnika już zamontowanego w turbinie, wszyscy wyważają sam wirnik albo nie robią tego wcale i stąd szybciej wyrabiające się łożyska i wysypujące turbiny.
Ja osobiscie bym nie regenerowal.Nowe jest nowe
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 27 sty 11, 9:45
- BMW: E46 DIEZEL
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: radom
osa turbina to nie glowica natomiast turbine mozna smialo regenerowac nic sie tam nie spawa itd... natomiast wymienia flaki (wirnik,geomertia.itd) zostaje tylko obudowa i pare groszy w kieszeni
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 1671 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Maciejh
-
- 55 Odpowiedzi
- 16931 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 28 Odpowiedzi
- 5461 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Ewelina
-
- 1 Odpowiedzi
- 2240 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: waldek1978
-
- 4 Odpowiedzi
- 2177 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: okruch007
-
- 8 Odpowiedzi
- 4549 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 11 Odpowiedzi
- 18706 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 2122 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adi3d
-
- 0 Odpowiedzi
- 796 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kicius
-
- 4 Odpowiedzi
- 719 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112