[ E46 ] Awaria turbosprężarki Garrett VNT ? regeneracja?

OSA BMW

#21

Post autor: OSA BMW »

ambry77 pisze:osa turbina to nie glowica natomiast turbine mozna smialo regenerowac nic sie tam nie spawa itd... natomiast wymienia flaki (wirnik,geomertia.itd) zostaje tylko obudowa :good: i pare groszy w kieszeni
ambry77 pisze:ha ha dobre za 850 euro to polacy tam biora autka
I skad wy macie takie informacje :o
teylor1
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 16 wrz 10, 23:02
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: niemcy
Województwo: dolnośląskie
Miasto: neuss

#22

Post autor: teylor1 »

od pana tadzia ja tez dalem sie namowic ,pierwszy i ostatni raz
WitAce
Bywalec forum
Posty: 110
Rejestracja: 27 lut 11, 23:36
BMW: 320d 150KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Irladnia
Województwo: ---
Miasto: Naas

#23

Post autor: WitAce »

Napisze w skrocie. Z tymi turbinami ze zmienna geometria to niestety prawda. To sa po prostu dwie turbiny w jednej. Przy wolnych obr silnika ma sie zachowywac jak male turbo a przy wysokich jak duze turbo tak aby utrzymac w miare plaska charakterystyke momentu obrotowego i w miare rowne doladowanie silnika. Problem nie jest zeby taka turbosprezarke zregenerowac w starym tego slowa znaczeniu. Problem jest przy regulacji, tak zeby dzialala tak jak sobie zyczy producent Twojego autka i konkretnie tego modelu ktory posiadasz. Poza firma Garrett, ktora produkuje te turbiny robi to podobno jeszcze ktos w Japonii. Ale tam stac ich na taki sprzet. Pana Mietka juz chyba nie :)
Pozostaja tylko dwie mozliwosci. Pierwsza jest oczywista - nowa turbina. Wszyscy natomiast zapominaja, ze sa jeszcze uzywane - tylko, ze tutaj na dwoje babka wrozyla. Ale i tak wieksza szansa ze bedzie chodzic lepiej niz ta zregenerowana :)

Pozdrawiam
teylor1
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 16 wrz 10, 23:02
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: niemcy
Województwo: dolnośląskie
Miasto: neuss

#24

Post autor: teylor1 »

w niemczech tez sie zdarzaja firmy ktore to uciagna
emce
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 7 wrz 10, 20:37
BMW: e53
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: źreby

#25

Post autor: emce »

Problem to jest tylko w wyważeniu wirnika.. Głupoty ktoś ci nagadał z tą regulacją bo to można zrobić regulując długością cięgna przy gruszce i sprawdzając odczyty na kompie, a jeszcze prościej to przy odpowiednim podciśnieniu ma się otworzyć w pełni i tyle. Poza tym zobacz jak działa taka turbina.. to nie jest kosmiczna technologia tylko proste jak drut na wolnych spaliny idą pod większym kątem natarcia na łopatki a na full idą pod mniejszym.

Apropo WitAce to że jesteś powiązany z firmą http://www.motoarena.pl/ to aż widać po twoich postach :lol:
http://e46forum.pl/search.php?author_id=8621&sr=posts
Teraz mi powiedz co robi to urządzenie http://www.youtube.com/watch?v=niHNc7PAqBk (zajebista sprawa tylko że mało kto ma ją)
Druga sprawa http://www.motoarena.pl/index.php?go=program_wymiany ciekawe po co są stare turbiny skoro ich się nie regeneruje :P
Ehh lipe wciskacie ludziom, kity do regeneracji sprzedaje pewna firma z UK i można trzaskać tylko trzeba to wyważyć i mało kto posiada sprzęt ale zgaduję że moto-remo posiada wyważarkę.

Oficjalne stanowisko firm i kwestie finansowe rozumiem ale żeby kolegom z forum wciskać takiego kita ?
Jak myślisz dlaczego Garret przestał sprzedawać zestawy naprawcze ? czy nie chodzi o pieniądze które uciekały bokiem ? xD

Lepiej byś powiedział że nowa turbina od Garreta jest pewniejszym rozwiązaniem ponieważ nie wiadomo kto jak regeneruje to bym zrozumiał + dał byś rabat na nowe turbo dla forum i by się kręciło ale takie podchody ?
Ps. Ile kosztuje nowa GT1749V do 150ps 320d u was ? Spora marża ?
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#26

Post autor: romanikxxl »

emce pisze:Problem to jest tylko w wyważeniu wirnika.. Głupoty ktoś ci nagadał z tą regulacją bo to można zrobić regulując długością cięgna przy gruszce i sprawdzając odczyty na kompie, a jeszcze prościej to przy odpowiednim podciśnieniu ma się otworzyć w pełni i tyle. Poza tym zobacz jak działa taka turbina.. to nie jest kosmiczna technologia tylko proste jak drut na wolnych spaliny idą pod większym kątem natarcia na łopatki a na full idą pod mniejszym.

Apropo WitAce to że jesteś powiązany z firmą http://www.motoarena.pl/ to aż widać po twoich postach :lol:
http://e46forum.pl/search.php?author_id=8621&sr=posts
Teraz mi powiedz co robi to urządzenie http://www.youtube.com/watch?v=niHNc7PAqBk (zajebista sprawa tylko że mało kto ma ją)
Druga sprawa http://www.motoarena.pl/index.php?go=program_wymiany ciekawe po co są stare turbiny skoro ich się nie regeneruje :P
Ehh lipe wciskacie ludziom, kity do regeneracji sprzedaje pewna firma z UK i można trzaskać tylko trzeba to wyważyć i mało kto posiada sprzęt ale zgaduję że moto-remo posiada wyważarkę.

Oficjalne stanowisko firm i kwestie finansowe rozumiem ale żeby kolegom z forum wciskać takiego kita ?
Jak myślisz dlaczego Garret przestał sprzedawać zestawy naprawcze ? czy nie chodzi o pieniądze które uciekały bokiem ? xD

Lepiej byś powiedział że nowa turbina od Garreta jest pewniejszym rozwiązaniem ponieważ nie wiadomo kto jak regeneruje to bym zrozumiał + dał byś rabat na nowe turbo dla forum i by się kręciło ale takie podchody ?
Ps. Ile kosztuje nowa GT1749V do 150ps 320d u was ? Spora marża ?
Dokładnie :lol:
Romanikxxl
teylor1
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 16 wrz 10, 23:02
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: niemcy
Województwo: dolnośląskie
Miasto: neuss

#27

Post autor: teylor1 »

co za typ jedyna tego typu maszyna znajduje sie w japoni ,wywalcie go z tego forum ,dla informacji takie maszyny posiada kazdy lepszy warsztat tuningowy ,w europie ,
WitAce
Bywalec forum
Posty: 110
Rejestracja: 27 lut 11, 23:36
BMW: 320d 150KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Irladnia
Województwo: ---
Miasto: Naas

#28

Post autor: WitAce »

Piszcie sobie swoje, ale ja mam wlasnie rozwalona turbine w swojej becie (taka kupilem) i dlatego sie zapisalem na to forum. Zauwazylem, ze co temat to problem z regenerowana Turbina. Wszedlem na strone Garrett'a i tam wyczytalem te informacje i to ze akurat ta firma jest dystrybutorem na Polske. Dodatkowo kumpel ma warsztat w Bydgoszczy i mowil mi, ze jeszcze nie spotkal sie z kims kto by umial taka turbine pozadnie zregenerowac. Nie wymagaj od mechanika, ktory naprawia rozne auta, zeby podlaczal kompa do nowozregenerowanej turbiny i ustawial ja z komputerem. Po pierwsze tez to zrobi na oko bo ma dane cisnienia doladowania rzeczywiste i wymagane a poza tym to powinno juz byc zrobione przez kogos kto robi taka regeneracje. Z tego co wiem to mozesz nie oddawac swojej starej turbiny jak nie chcesz - jutro sie dowiem jaka jest cena przy oddaniu starej i bez tego. Napisalem tez w swoich poprzednich postach, ze sa dwie mozliwosci. Druga jest po prostu uzywana turbina z pewnego zrodla.
Teraz pytanie do Ciebie? Skoro Garrett nie sprzedaje juz od paru lat czesci i zestawow do regeneracji turbin ze zmienna geometria (i tylko do tych nie sprzedaje - inne no problem) to jak Pan Mietek z Polski regeneruje takie turbiny? Ciekawe no nie...
Pamietaj, ze chytry traci dwa razy. Ja tam wole chuchac na zimne niz miec potem problemy.
Jeszcze jedna sprawa. Widzialem taka turbine rozkrecona na jednym z filmikow na youtube. Wydaje mi sie, ze istnieje niebezpieczenstwo przesuniecia calego dysku z kierownicami i chyba tu jest pies pogrzebany. Moze zatrzymam swoja stara turbine i ja troche postudiuje, moze wtedy zmienie zdanie i stwierdze, ze regeneracja to nie taki straszny temat tylko trzeba wiedziec komu ja dac do regeneracji.
Wroce jeszcze do tematu czesci do regeneracji. Jak wiadomo wszystko teraz mozna kupic i zrobic w Chinach. Widzialem na Ebay'u podrobki turbin z Chin za 400 - 500 Euro, czyli polowe ceny nowej oryginalnej. Pytanie tylko jakie materialy zostaly uzyte do budowy takiej turbiny. Jedno jest pewne - Made in China - najbardziej znane zdanie w jezyku angielskim :)
Na koniec sprawa tych kierownic: na stronie Garrett'a jest filmik pokazujacy dokladnie ze kierownice sa prawie zamkniete przy wolnych obrotach silnika wymuszajac przy tym szybszy przeplyw strumienia gazow wydechowych, a przy wysokich obrotach silnika kierownice sa otwarte na maxa. Natomiast na stronie polskiego dystrybutora, ktorego podobno jestem pracownikiem :) schemat jest odwrotny - kierownice zamkniete przy wysokich obrotach, a otwarte na wolnych obrotach silnika. Ciekawe skad ta rozbieznosc. Mysle, ze Polski dystrybutor sam nie wie jak to do konca powinno dzialac i przez takich wlasnie fachowcow Garrett zdecydowal sie wlasnie zaprzestac sprzedazy do regeneracji tych turbin :)
No to teraz na pewno zostane wywalony z roboty ;)
Pozdrawiam
emce
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 7 wrz 10, 20:37
BMW: e53
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: źreby

#29

Post autor: emce »

Hehe ja tylko napisałem jak to wygląda z pozycji "widza" nie mówię że pracujesz dla tej firmy i robisz im reklame tylko akurat tak podejrzewam :friends:

Co do turbin to części robi mellet http://www.melett.com/
Sprzedają nawet całe środki już wyważone do turbin (jest haczyk że indywidualnie nie można zamówić a koszty relatywnie małe są)
Są nawet jakieś firmy w Polsce co montują środki melett'a i jeżeli będę regenerował swoją turbinę to zapewne kupie jakoś taki sam środek albo już gotową turbinę z założonym środkiem.
Co do regeneracji w Polsce wierzę że wiele firm posiada odpowiedni sprzęt ale jak odróżnić kto wyważa i jak skoro dają ci zregenerowaną na wymianę (nie wiadomo kto jak czym, a założę się że się ludzie wycfanili i puszczają poskładane bez wyważania turbiny) a potem nie dziwne że turbo po regeneracji świszczy.

Trzeba by jakoś weryfikować firmy przed oddaniem turbo np. niech powiedzą na jakich modelach 2 maszyn wyważali :D

A co do kierownic jest tak że na wolnych one się kładą po sobie żeby zwiększyć ciśnienie napierające na wałek, rozbierałem już i czyściłem łopatki w VTG :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=QlO0MtuavUQ&feature=related
Jeszcze z ciekawostek to sterowanie doładowaniem działa tak że od strony dolotu wytwarza się podciśnienie które po prostu uzyskując zadaną wartość ciągnie sztangę (ramię) które przestawia łopatki żeby nie powodować przeładowania i tyle cała super technika :twisted: I tam naprawdę nie jest problemem ustawienie tego bo jest naprawdę duży zakres tolerancji.

Ad1. Mellet
http://www.melett.com/uploads/bulletins/bulletin-204.pdf

GT1749V Core Assembly
These CHRA are assembled and VSR Balanced by Melett in the UK
Each product is supplied with its? own serial number and VSR print out.
.
Standard 12 month warranty offered on all products.
Ostatnio zmieniony 28 lut 11, 19:06 przez emce, łącznie zmieniany 1 raz.
WitAce
Bywalec forum
Posty: 110
Rejestracja: 27 lut 11, 23:36
BMW: 320d 150KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Irladnia
Województwo: ---
Miasto: Naas

#30

Post autor: WitAce »

Dzieki za info. Wlasnie przegladam strone Mellet'a, ale chyba i tak kupie nowe turbo. Mieszkam na stale w Irlandii a ceny robocizny sa znacznie wyzsze niz w Polsce i nie stac mnie na wyciaganie co chwile turbiny - tym bardziej, ze dzisiaj sie przekonalem na wlasne oczy ile przy tym roboty.
Pozdrawiam
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”