[ E46 ] Awaria turbosprężarki Garrett VNT ? regeneracja?

spinecki
Administrator
Posty: 607
Rejestracja: 2 lip 08, 17:55
BMW: 318d Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PK82683

#1

Post autor: spinecki »

Przegladalem ostatnio forum BMW Klubu Polska i przeczytalem zatrwazajaca historie laski, ktorej padlo turbo.
W watku uzytkownik vtec81 zamiescil dosc ciekawy tekst o regeneracji turbosprezarek, ktory jest ciekawa lektura...
Oby nasze turbiny dzialaly jak najdluzej :shock: :o

Awaria turbosprężarki Garrett VNT ? czy da się ją naprawić?

Turbosprężarki Garrett VNT są urządzeniami o bardzo skomplikowanej i precyzyjnej budowie, zaprojektowane i skonstruowane tak, aby zapewnić dokładnie takie osiągi, jakie wymagane są przez producentów silników. Wyglądem pozornie przypominają tradycyjną turbosprężarkę, jednak materiały, z których są wykonane poszczególne podzespoły i zastosowane w nich rozwiązania technologiczne (chronione patentem) znacznie odbiegają od tych stosowanych w starszych konstrukcjach.

Zaawansowana konstrukcja to jednak nie wszystko. Żadna jednostka nie będzie prawidłowo funkcjonowała bez odpowiedniego ustawienia i regulacji, co wbrew pozorom nie jest łatwe do zrobienia bez specjalistycznej wiedzy i odpowiednich maszyn. Chodzi tu głównie o ustawienie minimalnych i maksymalnych wartości przepływu spalin, które kierowane są na wirnik. Na dzień dzisiejszy tylko producenci turbosprężarek za pomocą precyzyjnego urządzenia do pomiaru przepływu gazów są w stanie odpowiednio wyregulować daną jednostkę, aby ta mogła osiągać odpowiednie dla niej wartości ciśnienia doładowania i wydajności. Parametry te są różne dla każdego numeru referencyjnego turbosprężarki, co wiąże się z zastosowaniem w różnych typach silników.

Każdy z powyższych kroków jest niezbędny do zapewnienia optymalnych osiągów turbosprężarek Garrett VNT i w najmniejszym nawet stopniu nie może być zlekceważony.

W związku z powyższym turbosprężarki Garrett VNT nie mogą być naprawiane. Jest to oficjalna informacja podana przez koncern Honeywell, kierowana do wszystkich serwisów i dystrybutorów tych produktów, poparta przez wstrzymanie dystrybucji zestawów naprawczych, części zamiennych i danych technicznych do tego typu turbosprężarek.

Turbosprężarki Garrett VNT można rozpoznać po literze ?V? w oznaczeniu na tabliczce znamionowej np. GT1544V

Dlaczego nie można regenerować VNT?

Każda próba regeneracji przy użyciu nieoryginalnych części i niewłaściwa regulacja ?zmiennej geometrii? może potencjalnie spowodować poważne problemy po zamontowaniu w pojazdach takie jak:

- Konflikt z elektronicznym układem zarządzającym pracą silnika,
- Zbyt niskie ciśnienie doładowania przy małych prędkościach obrotowych silnika, powodujące znaczne pogorszenie jego osiągów oraz wzrost emisji spalin,
- Powstanie zbyt bogatej mieszanki, co spowoduje znaczny wzrost temperatury spalania, która może doprowadzić do uszkodzenia turbosprężarki i silnika,
- Zbyt wysokie ciśnienie doładowania, spowodowane przekroczeniem dopuszczalnych obrotów turbiny, co może spowodować pęknięcie koła kompresji i uszkodzenie silnika,
- Gwałtowny wzrost ciśnienia doładowania, powodujący uszkodzenie silnika,
- Głośna praca turbosprężarki,
- Znacznie zwiększona toksyczność spalin w kontekście wymogów środowiskowych wyeliminuje pojazd z eksploatacji.

Z danych statystycznych zebranych z wielu zakładów naprawiających w/w turbosprężarki wynika że ilość niedomagań silników związanych z turbosprężarkami VNT wzrosłaznacznie w stosunku do turbosprężarek o tradycyjnej konstrukcji. Wynika to ze zmiany parametrów regulacyjnych zmienionych w trakcie naprawy i braku możliwości ponownej prawidłowej regulacji i synchronizacji z silnikiem.

Biorąc pod uwagę powyższe argumenty, dbając o interesy właścicieli pojazdów, w których zamontowano tego typu turbosprężarki oraz w celu ochrony przed ingerencją w opatentowaną technologię firmy Honeywell, będą dostarczane tylko nowe turbosprężarki Garrett VNT. Producent zapewnia dostępność popularnych referencji u wszystkich autoryzowanych dystrybutorów na świecie.
OSA BMW

#2

Post autor: OSA BMW »

Nie naprawia sie turbosprezarek w bmwi tak samo jak nie spawa sie felg aluminiowych czy glowic(Dla mnie bzdura).Niestety wielu posiadaczy skusilo sie na regeneracje czy klejenie glowic a konczy sie tak samo-tak czy inaczej kupnem nowej. A co do postu tej dziewczyny to na 100% trafila na super naciagacza,ktory wykrecil ja poprostu na kuoe kasy i zostawil na lodzie
michaś
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 28 sty 09, 22:07
BMW: BMW 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#3

Post autor: michaś »

Zregenerowałem turbinę 3 m-ce temu i jak na razie wszystko hula jak należy :)
spinecki
Administrator
Posty: 607
Rejestracja: 2 lip 08, 17:55
BMW: 318d Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PK82683

#4

Post autor: spinecki »

Gdzie i za ile?
To bardzo cenne informacje...
michaś
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 28 sty 09, 22:07
BMW: BMW 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#5

Post autor: michaś »

zrobiłem już 20 tys km na zregenerowanej turbinie i wszystko jest ok :)
OSA BMW

#6

Post autor: OSA BMW »

michaś pisze:zrobiłem już 20 tys km na zregenerowanej turbinie i wszystko jest ok :)
Nic tylko sie cieszyc i oby tak dalej-czyzby mitos zostal powalony?
asd007
Posty: 1
Rejestracja: 7 lut 11, 19:46
BMW: E46 Compact
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Lubuskie

#7

Post autor: asd007 »

A ja zrobiłem 38 000 tys na regenerowanej turbinie w ciągu 2 lat i znowu się posypała.
emce
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 7 wrz 10, 20:37
BMW: e53
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: źreby

#8

Post autor: emce »

Dało by się regenerować turbo żeby miało identyczne jak fabryka parametry i wytrzymałość ale w Polsce nie słyszałem żeby ktoś zainwestował w maszynę do wywarzania wirnika już zamontowanego w turbinie, wszyscy wyważają sam wirnik albo nie robią tego wcale i stąd szybciej wyrabiające się łożyska i wysypujące turbiny.
OSA BMW

#9

Post autor: OSA BMW »

Ja osobiscie bym nie regenerowal.Nowe jest nowe
ambry77
Posty: 9
Rejestracja: 27 sty 11, 9:45
BMW: E46 DIEZEL
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: radom

#10

Post autor: ambry77 »

osa turbina to nie glowica natomiast turbine mozna smialo regenerowac nic sie tam nie spawa itd... natomiast wymienia flaki (wirnik,geomertia.itd) zostaje tylko obudowa :good: i pare groszy w kieszeni
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”