Piszcie sobie swoje, ale ja mam wlasnie rozwalona turbine w swojej becie (taka kupilem) i dlatego sie zapisalem na to forum. Zauwazylem, ze co temat to problem z regenerowana Turbina. Wszedlem na strone Garrett'a i tam wyczytalem te informacje i to ze akurat ta firma jest dystrybutorem na Polske. Dodatkowo kumpel ma warsztat w Bydgoszczy i mowil mi, ze jeszcze nie spotkal sie z kims kto by umial taka turbine pozadnie zregenerowac. Nie wymagaj od mechanika, ktory naprawia rozne auta, zeby podlaczal kompa do nowozregenerowanej turbiny i ustawial ja z komputerem. Po pierwsze tez to zrobi na oko bo ma dane cisnienia doladowania rzeczywiste i wymagane a poza tym to powinno juz byc zrobione przez kogos kto robi taka regeneracje. Z tego co wiem to mozesz nie oddawac swojej starej turbiny jak nie chcesz - jutro sie dowiem jaka jest cena przy oddaniu starej i bez tego. Napisalem tez w swoich poprzednich postach, ze sa dwie mozliwosci. Druga jest po prostu uzywana turbina z pewnego zrodla.
Teraz pytanie do Ciebie? Skoro Garrett nie sprzedaje juz od paru lat czesci i zestawow do regeneracji turbin ze zmienna geometria (i tylko do tych nie sprzedaje - inne no problem) to jak Pan Mietek z Polski regeneruje takie turbiny? Ciekawe no nie...
Pamietaj, ze chytry traci dwa razy. Ja tam wole chuchac na zimne niz miec potem problemy.
Jeszcze jedna sprawa. Widzialem taka turbine rozkrecona na jednym z filmikow na youtube. Wydaje mi sie, ze istnieje niebezpieczenstwo przesuniecia calego dysku z kierownicami i chyba tu jest pies pogrzebany. Moze zatrzymam swoja stara turbine i ja troche postudiuje, moze wtedy zmienie zdanie i stwierdze, ze regeneracja to nie taki straszny temat tylko trzeba wiedziec komu ja dac do regeneracji.
Wroce jeszcze do tematu czesci do regeneracji. Jak wiadomo wszystko teraz mozna kupic i zrobic w Chinach. Widzialem na Ebay'u podrobki turbin z Chin za 400 - 500 Euro, czyli polowe ceny nowej oryginalnej. Pytanie tylko jakie materialy zostaly uzyte do budowy takiej turbiny. Jedno jest pewne - Made in China - najbardziej znane zdanie w jezyku angielskim
Na koniec sprawa tych kierownic: na stronie Garrett'a jest filmik pokazujacy dokladnie ze kierownice sa prawie zamkniete przy wolnych obrotach silnika wymuszajac przy tym szybszy przeplyw strumienia gazow wydechowych, a przy wysokich obrotach silnika kierownice sa otwarte na maxa. Natomiast na stronie polskiego dystrybutora, ktorego podobno jestem pracownikiem
schemat jest odwrotny - kierownice zamkniete przy wysokich obrotach, a otwarte na wolnych obrotach silnika. Ciekawe skad ta rozbieznosc. Mysle, ze Polski dystrybutor sam nie wie jak to do konca powinno dzialac i przez takich wlasnie fachowcow Garrett zdecydowal sie wlasnie zaprzestac sprzedazy do regeneracji tych turbin
No to teraz na pewno zostane wywalony z roboty
Pozdrawiam