[ E46 ] Awaria turbosprężarki Garrett VNT ? regeneracja?

spinecki
Administrator
Posty: 581
Rejestracja: 02/07/08, 17:55
BMW: 318d Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PK82683
Kontakt:

[ E46 ] Awaria turbosprężarki Garrett VNT ? regeneracja?

Post autor: spinecki » 01/10/08, 21:52

Przegladalem ostatnio forum BMW Klubu Polska i przeczytalem zatrwazajaca historie laski, ktorej padlo turbo.
W watku uzytkownik vtec81 zamiescil dosc ciekawy tekst o regeneracji turbosprezarek, ktory jest ciekawa lektura...
Oby nasze turbiny dzialaly jak najdluzej :shock: :o

Awaria turbosprężarki Garrett VNT ? czy da się ją naprawić?

Turbosprężarki Garrett VNT są urządzeniami o bardzo skomplikowanej i precyzyjnej budowie, zaprojektowane i skonstruowane tak, aby zapewnić dokładnie takie osiągi, jakie wymagane są przez producentów silników. Wyglądem pozornie przypominają tradycyjną turbosprężarkę, jednak materiały, z których są wykonane poszczególne podzespoły i zastosowane w nich rozwiązania technologiczne (chronione patentem) znacznie odbiegają od tych stosowanych w starszych konstrukcjach.

Zaawansowana konstrukcja to jednak nie wszystko. Żadna jednostka nie będzie prawidłowo funkcjonowała bez odpowiedniego ustawienia i regulacji, co wbrew pozorom nie jest łatwe do zrobienia bez specjalistycznej wiedzy i odpowiednich maszyn. Chodzi tu głównie o ustawienie minimalnych i maksymalnych wartości przepływu spalin, które kierowane są na wirnik. Na dzień dzisiejszy tylko producenci turbosprężarek za pomocą precyzyjnego urządzenia do pomiaru przepływu gazów są w stanie odpowiednio wyregulować daną jednostkę, aby ta mogła osiągać odpowiednie dla niej wartości ciśnienia doładowania i wydajności. Parametry te są różne dla każdego numeru referencyjnego turbosprężarki, co wiąże się z zastosowaniem w różnych typach silników.

Każdy z powyższych kroków jest niezbędny do zapewnienia optymalnych osiągów turbosprężarek Garrett VNT i w najmniejszym nawet stopniu nie może być zlekceważony.

W związku z powyższym turbosprężarki Garrett VNT nie mogą być naprawiane. Jest to oficjalna informacja podana przez koncern Honeywell, kierowana do wszystkich serwisów i dystrybutorów tych produktów, poparta przez wstrzymanie dystrybucji zestawów naprawczych, części zamiennych i danych technicznych do tego typu turbosprężarek.

Turbosprężarki Garrett VNT można rozpoznać po literze ?V? w oznaczeniu na tabliczce znamionowej np. GT1544V

Dlaczego nie można regenerować VNT?

Każda próba regeneracji przy użyciu nieoryginalnych części i niewłaściwa regulacja ?zmiennej geometrii? może potencjalnie spowodować poważne problemy po zamontowaniu w pojazdach takie jak:

- Konflikt z elektronicznym układem zarządzającym pracą silnika,
- Zbyt niskie ciśnienie doładowania przy małych prędkościach obrotowych silnika, powodujące znaczne pogorszenie jego osiągów oraz wzrost emisji spalin,
- Powstanie zbyt bogatej mieszanki, co spowoduje znaczny wzrost temperatury spalania, która może doprowadzić do uszkodzenia turbosprężarki i silnika,
- Zbyt wysokie ciśnienie doładowania, spowodowane przekroczeniem dopuszczalnych obrotów turbiny, co może spowodować pęknięcie koła kompresji i uszkodzenie silnika,
- Gwałtowny wzrost ciśnienia doładowania, powodujący uszkodzenie silnika,
- Głośna praca turbosprężarki,
- Znacznie zwiększona toksyczność spalin w kontekście wymogów środowiskowych wyeliminuje pojazd z eksploatacji.

Z danych statystycznych zebranych z wielu zakładów naprawiających w/w turbosprężarki wynika że ilość niedomagań silników związanych z turbosprężarkami VNT wzrosłaznacznie w stosunku do turbosprężarek o tradycyjnej konstrukcji. Wynika to ze zmiany parametrów regulacyjnych zmienionych w trakcie naprawy i braku możliwości ponownej prawidłowej regulacji i synchronizacji z silnikiem.

Biorąc pod uwagę powyższe argumenty, dbając o interesy właścicieli pojazdów, w których zamontowano tego typu turbosprężarki oraz w celu ochrony przed ingerencją w opatentowaną technologię firmy Honeywell, będą dostarczane tylko nowe turbosprężarki Garrett VNT. Producent zapewnia dostępność popularnych referencji u wszystkich autoryzowanych dystrybutorów na świecie.


OSA BMW

Re: [ E46 ] Awaria turbosprężarki Garrett VNT ? regeneracja?

Post autor: OSA BMW » 02/10/08, 18:32

Nie naprawia sie turbosprezarek w bmwi tak samo jak nie spawa sie felg aluminiowych czy glowic(Dla mnie bzdura).Niestety wielu posiadaczy skusilo sie na regeneracje czy klejenie glowic a konczy sie tak samo-tak czy inaczej kupnem nowej. A co do postu tej dziewczyny to na 100% trafila na super naciagacza,ktory wykrecil ja poprostu na kuoe kasy i zostawil na lodzie

michaś
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 28/01/09, 22:07
BMW: BMW 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
Kontakt:

Re: [ E46 ] Awaria turbosprężarki Garrett VNT ? regeneracja?

Post autor: michaś » 28/01/09, 22:21

Zregenerowałem turbinę 3 m-ce temu i jak na razie wszystko hula jak należy :)

spinecki
Administrator
Posty: 581
Rejestracja: 02/07/08, 17:55
BMW: 318d Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PK82683
Kontakt:

Re: [ E46 ] Awaria turbosprężarki Garrett VNT ? regeneracja?

Post autor: spinecki » 30/01/09, 17:44

Gdzie i za ile?
To bardzo cenne informacje...

michaś
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 28/01/09, 22:07
BMW: BMW 320d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
Kontakt:

Re: [ E46 ] Awaria turbosprężarki Garrett VNT ? regeneracja?

Post autor: michaś » 07/05/09, 21:14

zrobiłem już 20 tys km na zregenerowanej turbinie i wszystko jest ok :)


OSA BMW

Re: [ E46 ] Awaria turbosprężarki Garrett VNT ? regeneracja?

Post autor: OSA BMW » 12/05/09, 19:29

michaś pisze:zrobiłem już 20 tys km na zregenerowanej turbinie i wszystko jest ok :)
Nic tylko sie cieszyc i oby tak dalej-czyzby mitos zostal powalony?

asd007
Posty: 1
Rejestracja: 07/02/11, 19:46
BMW: E46 Compact
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Lubuskie
Kontakt:

Re: [ E46 ] Awaria turbosprężarki Garrett VNT ? regeneracja?

Post autor: asd007 » 07/02/11, 21:45

A ja zrobiłem 38 000 tys na regenerowanej turbinie w ciągu 2 lat i znowu się posypała.

emce
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 07/09/10, 20:37
BMW: e53
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: źreby
Kontakt:

Re: [ E46 ] Awaria turbosprężarki Garrett VNT ? regeneracja?

Post autor: emce » 12/02/11, 19:01

Dało by się regenerować turbo żeby miało identyczne jak fabryka parametry i wytrzymałość ale w Polsce nie słyszałem żeby ktoś zainwestował w maszynę do wywarzania wirnika już zamontowanego w turbinie, wszyscy wyważają sam wirnik albo nie robią tego wcale i stąd szybciej wyrabiające się łożyska i wysypujące turbiny.

OSA BMW

Re: [ E46 ] Awaria turbosprężarki Garrett VNT ? regeneracja?

Post autor: OSA BMW » 12/02/11, 19:35

Ja osobiscie bym nie regenerowal.Nowe jest nowe

ambry77
Posty: 9
Rejestracja: 27/01/11, 9:45
BMW: E46 DIEZEL
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: radom
Kontakt:

Re: [ E46 ] Awaria turbosprężarki Garrett VNT ? regeneracja?

Post autor: ambry77 » 15/02/11, 17:12

osa turbina to nie glowica natomiast turbine mozna smialo regenerowac nic sie tam nie spawa itd... natomiast wymienia flaki (wirnik,geomertia.itd) zostaje tylko obudowa :good: i pare groszy w kieszeni


ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Diesel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości