E46 AKTYWACJA BC przez NCS
: 7 mar 12, 12:48
Dokonałem aktywacji funkcji BC poprzez NCS. Zrobiłem to w 2 licznikach.
1 Oczywiście potrzebujemy interfejs do podłączenie się do BMW i program NSC-expert
2 Uruchamiamy NSC musimy stworzyć profil tak więc klikamy File-load profile - expertmode -
OK
następnie File- Edit prifl - hasło: repxet - ok
wybieramy w car/key memory przycisk Individualisierung i zaznaczamy wszystkie 3 opcje
czyli :
individualierung aktiv, kernfunktionen, trace individualizable FSW/PSW - ok
conistance check = sprawdza czy wszystko
klikamy przycisk FSW/PSW i zaznaczamy ptaszkiem FSW/PSW-Manipulate with
FSW_PSW.MAN
OK OK
możemy zapisać ten profil żeby za każdym razem tego nie robić File -save i nazywamy np
E46
3 W katalogu ncsexpert/work utwórz pusty plik FSW_PSW.MAN (np. w notatniku)
4 Kliknij F1 (VIN/ZCS/FA), następnie kliknij F3 (ZCS/FA f.ECU)
5 Wybierz swój samochód w oknie które się otworzy- E46 oczywiście
6 Wybierz ECU do komunikacji, ja wybieram KMB
7. Teraz wciśnij F6, czyli Back
8. Wybierz F4 "Program ECU" (zaznaczamy moduł KMB)
9 Następnie wybieramy F5 (Basic functions) która to funkcja odczytuje nam do pliku
wszystko co mamy w samochodzie zakodowane i następnie w oknie które ci się pokaże
zjedź suwakiem niżej i kliknij dwa razy na ?coapireadsggetfswpsw", następuje
odczyt/kopiownaie FSW_PSW.TRC
10 W katalogu ncsexpert/Work znajdziesz teraz plik FSW_PSW.TRC, skopiuj go gdzieś w
inne miejsce na dysku, zmień nazwę na FSW_PSW.MAN, wyedytuj w notatniku i zmień:
BC
nicht_aktiv
na aktiv
11. Następnie po zrobieniu w/w zmian zapisz plik FSW_PSW.MAN i wgraj go do katalogu
ncsexpert/Work, podmieniając wcześniej utworzony.
12 Wciskamy Execute Job
I działa ). Właśnie dziś robiłem to z nowym licznikiem.
1 Oczywiście potrzebujemy interfejs do podłączenie się do BMW i program NSC-expert
2 Uruchamiamy NSC musimy stworzyć profil tak więc klikamy File-load profile - expertmode -
OK
następnie File- Edit prifl - hasło: repxet - ok
wybieramy w car/key memory przycisk Individualisierung i zaznaczamy wszystkie 3 opcje
czyli :
individualierung aktiv, kernfunktionen, trace individualizable FSW/PSW - ok
conistance check = sprawdza czy wszystko
klikamy przycisk FSW/PSW i zaznaczamy ptaszkiem FSW/PSW-Manipulate with
FSW_PSW.MAN
OK OK
możemy zapisać ten profil żeby za każdym razem tego nie robić File -save i nazywamy np
E46
3 W katalogu ncsexpert/work utwórz pusty plik FSW_PSW.MAN (np. w notatniku)
4 Kliknij F1 (VIN/ZCS/FA), następnie kliknij F3 (ZCS/FA f.ECU)
5 Wybierz swój samochód w oknie które się otworzy- E46 oczywiście
6 Wybierz ECU do komunikacji, ja wybieram KMB
7. Teraz wciśnij F6, czyli Back
8. Wybierz F4 "Program ECU" (zaznaczamy moduł KMB)
9 Następnie wybieramy F5 (Basic functions) która to funkcja odczytuje nam do pliku
wszystko co mamy w samochodzie zakodowane i następnie w oknie które ci się pokaże
zjedź suwakiem niżej i kliknij dwa razy na ?coapireadsggetfswpsw", następuje
odczyt/kopiownaie FSW_PSW.TRC
10 W katalogu ncsexpert/Work znajdziesz teraz plik FSW_PSW.TRC, skopiuj go gdzieś w
inne miejsce na dysku, zmień nazwę na FSW_PSW.MAN, wyedytuj w notatniku i zmień:
BC
nicht_aktiv
na aktiv
11. Następnie po zrobieniu w/w zmian zapisz plik FSW_PSW.MAN i wgraj go do katalogu
ncsexpert/Work, podmieniając wcześniej utworzony.
12 Wciskamy Execute Job
I działa ). Właśnie dziś robiłem to z nowym licznikiem.