E46 330xd jak pozbyć się napędu X-drive

Maciek330xd
Posty: 5
Rejestracja: 1 cze 21, 23:51
BMW: E46 330xd
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Elbląg
VIN: PF34577

#1

Post autor: Maciek330xd »

Witam forumowiczów. Pytanie brzmi następująco czy pozbywał się ktoś kompletnie napędu x-drive w e46 3.0d 184km. Co i mi będzie potrzebne do pozbycia się go, reduktor się wysypał i nie chce mieć dalej napędu na 4x4. Za wszelkie informacje z góry dziękuje.
Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

#2

Post autor: Err »

Najprościej zakupić e46 bez 4wd, wydaje mi się że nie ma sensu taki przeszczep
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
Maciek330xd
Posty: 5
Rejestracja: 1 cze 21, 23:51
BMW: E46 330xd
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Elbląg
VIN: PF34577

#3

Post autor: Maciek330xd »

Jest sens, uwierz. Domyślam się ze nie będzie łatwo, ale nie chce iść na skróty i pakować się w kolejna budę, bo w ta już i tak za dużo zostało zainwestowane.
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#4

Post autor: KucaQ »

Myślę, że przeróbka 4wd na rwd wyniesie Cię więcej niż reanimacja reduktora.
xd i xi mają inne zawieszenie, inny wózek itp. Ogólnie prawie całe auto pod spodem się różni, więc przeróbka to nie będzie takie hop siup i za 500zł.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#5

Post autor: kosteg »

Maciek330xd pisze: 2 cze 21, 14:07 Pytanie brzmi następująco czy pozbywał się ktoś kompletnie napędu x-drive w e46 3.0d 184km.
Mogę Cię pocieszyć. Nie musisz się pozbywać xdrive bo go nie mmasz i nigdy nie miałeś. W e46 jest zwykły stały x bez dołączania przedniej osi.
Maciek330xd pisze: 2 cze 21, 14:07 reduktor się wysypał
KucaQ pisze: 3 cze 21, 10:42 Myślę, że przeróbka 4wd na rwd wyniesie Cię więcej niż reanimacja reduktora.
E46 w wersji xi czy też xd nie ma i nie miało reduktora. To zwykła skrzynka rozdzielcza o stałym podziale momentu między tyłem a przodem.


Wracając do głónego zagadnienia.

Dokonując konwersji musisz zastanowić się jak bardzo chcesz aby był to zdemontowany x a jak bardzo ma być to przejście na rwd. Gdzie różnica? W zasadzie cały zawias przód. Pytanie czy tylko pozbywasz się przedniego mostu czy zamieniasz wszystko do wersji jak w rwd.

Co zrobić musisz:
- wywalić półosie i przedni dyfer
- wywalić skrzynkę rozdzielczą i oba wały
- zdaje się, że podmienić skrzynię bo ta przystosowana do spięcia ze skrzynką ma chyba inną flanszę - być może da się po prostu przełożyć flansze pod zwykły wał
- wstawić zwykły wał od rwd pasujący do skrzyni i dyfra
- wymienić agregat dsc na taki ze zwykłej budy oraz wyprogramować info o napędzie (nie pamiętam gdzie jest sterowanie kontrolą zjazdu z góry)

Po czymś takim pozostaje "nietypowy przód z xa" z jego wahaczami i resztą (zdaje się, że nawet magiel inny).
Obrazek
Maciek330xd
Posty: 5
Rejestracja: 1 cze 21, 23:51
BMW: E46 330xd
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Elbląg
VIN: PF34577

#6

Post autor: Maciek330xd »

W końcu jakieś konkrety! Wiem ze skrzynia od x’a ma inna flansze, nawet po odkręceniu skrzyni rozdzielczej jest inny wał w skrzyni biegów, różnica jest taka ze wał od x’a ma drobny frez a od zwykłej gruby, a czy usuwanie półosi przednich jest konieczne i przedniego dyfra, czy coś nastąpi oprócz zbędnego balastu, większych oporów toczenia, spalania, czy nie będzie jakiś wibracji czy to sie jakos nie zbolokuje od pracy na „sucho”. Bardzo mi zależy na pozbyciu się go i czasowo chciałbym zrobić to jak najszybciej, mam druga skrzynie od rwd, wał, łapę pod skrzynie i sterownik dsc i pompę abs tez będę musiał przekodować z tego co słyszałem. Jeśli to koniecznie to zostaje mi zakup miski olejowej od rwd, bo półoś prawa przechodzi przez miskę do dyfra, nie chce póki co zmieniać zawiasu na zwykle rwd.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#7

Post autor: kosteg »

Znów wrócę zatem do pytania co chcesz osiągnąć. Co opisałem wyżej to moim zdaniem mus - nie wiem jak się będą zachowywał przedni most odpięty od reszty. Dodatkowe obciążenie to jedno (i chyba najmniej istotne). Stąd zaproponowana wersja bezpieczna.

Zupełne minimum aby uruchomić auto na rwd to odpięcie skrzynki rozdzielczej, obu wałów i przejście na wersję z rwd od skrzyni po dyfer + ogarnięcie pompy/oprogramowania. Z takim "wykastrowanym" autem spokojnie da się jeździć.

Miska od xa to "tylko" przelot dla półosi - oleje z dyfra i silnika się nie mieszają. (teraz zupełnie teoretyzuje) A zatem odpięcie dyfra i obu półosi powinno dać się wykonać pozostawiając miskę z x.
Obrazek
Maciek330xd
Posty: 5
Rejestracja: 1 cze 21, 23:51
BMW: E46 330xd
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Elbląg
VIN: PF34577

#8

Post autor: Maciek330xd »

Chce pozbyć się x’a, żeby był tylko napęd na tył, nie chce go w przyszłości już więcej zakładać, póki co chce to zrobić jak „najtańszym” i najmniejszym nakładem prac, w przyszłości chce skompletować cały zawias i zmienić go na ten od rwd (zakup Anglika na częsci) bo póki co mam wszystko nowe na aucie.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#9

Post autor: kosteg »

Zostaw więc teraz miskę. Reszta jak wyżej. Bez sensu aby wozić półosie. A miska "z oczkiem" na półoś to nic specjalnego :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

#10

Post autor: Err »

Magiel do x jest inny nie znam roznic ale wiem ze jest inny
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”