e46 330i wiatrak na chłodnicy pracuje nawet przy zimnym siln
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 kwie 10, 21:02
- BMW: BMW E46 330i SPORT
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Rawicz
witam.
mam taki problem że nawet przy zimnym silniku załącza się wentylator chłodnicy.proszę o pomoc.czy można tak jeździć??gdzie szukać problemu,dodam ze z mechaniki jestem kompletnie zielony.pozdrawiam.
mam taki problem że nawet przy zimnym silniku załącza się wentylator chłodnicy.proszę o pomoc.czy można tak jeździć??gdzie szukać problemu,dodam ze z mechaniki jestem kompletnie zielony.pozdrawiam.
Bayerische Motoren Werke
To ze wiatrak sie kreci to nie znaczy ze sie zalaczyl,a co z temperatura jest ok? nagrzewa sie silnik do odpowiedniej temperatury? Jezeli tak to wszystko jest ok
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 kwie 10, 21:02
- BMW: BMW E46 330i SPORT
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Rawicz
temperatura jest ok,tak mi się wydaje powoli dochodzi wskazówka do pionu i dalej nie idzie,ale zaraz po odpaleniu silnika wiatrak się kręci i to z dużą prędkością.w poprzedniej buni nie miałem tego problemu.
Bayerische Motoren Werke
Silnik wentylatora chłodnicy jest wysterowywany przez sterownik silnika bezpośrednio, poprzez sygnał PWM. W przypadku wykrycia nieprawidłowości co do wskazań temperatury płynu chłodzącego, w celu zabezpieczenia silnika pojazdu przed przegrzaniem, sterownik uruchamia wentylator w celu obniżenia temperatury silnika. (dzieje się tak dlatego że nie wie jaka jest temperatura). Może sterownik na wentylatorze się popsuł, jeśli na zegarach widzisz dobrą temperatur po dłuższym czasie to nie do końca może to być sam czujnik temperatury cieczy chłodzącej, gdyż temperatura na zegary jest dawana przez sterownik silnika. Sprawdź połączenie czujnika do sterownika, ciągłość przewodów na oporność i brak styku na pinach połączeniowych. Piny na sterowniku 28 i 32, czujnik temperatury chłodziwa jest pod czujnikiem ciśnienia na szynie rail.
Może to być także od układu klimatyzacji
Może to być także od układu klimatyzacji
Ostatnio zmieniony 11 kwie 10, 22:43 przez Tomek1983asd, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 kwie 10, 21:02
- BMW: BMW E46 330i SPORT
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Rawicz
strasznie to wszystko skomplikowane.mogę tak jeździć przez jakiś czas czy mogę coś uszkodzić?aktualnie jestem poza granicami kraju a chciałbym to zrobić w Polsce.czy da się to zrobić w przeciętnym warsztacie czy muszę pojechać do serwisu BMW?wiadomo chodzi o koszta.
Bayerische Motoren Werke
Dobra moja pomyłka Ty masz 330i a ja przez pomyłkę napisałem o 330d
Tak jak pisze kolega OSA BMW jeśli auto się nie przegrzewa to jest oki, możesz pojeździć i zrobić to w kraju.
Poczytaj sobie o sprzęgle wiskotycznym na necie, a zrozumiesz dlaczego się obraca. A czy na zimnym silniku, np. po nocnym postoju, możesz swobodnie obracać wiatrakiem na chłodnicy, jeśli tak to jest oki, a jak nie to jak będziesz miał okazję to wymień sprzęgło wiskotyczne. Tak naprawdę to dobra wiskoza powinna łapać w momencie kiedy otwiera się termostat i płyn idzie na chłodnice. Wtedy to pod wpływem ciepłego powietrza z chłodnicy element termiczny się "skleja" i wiatrak obraca się coraz szybciej wraz ze wzrostem temperatury. Jak kręci się cały czas to pół biedy, gorzej by było jakby w ogóle nie załapywał. Element ten lubi się zacierać i kręcić się cały czas, dopuszczalne jest przy tym oczywiście powolne kręcenie się na zimnym silniku ale bez przesady.
Pozdro
Tak jak pisze kolega OSA BMW jeśli auto się nie przegrzewa to jest oki, możesz pojeździć i zrobić to w kraju.
Poczytaj sobie o sprzęgle wiskotycznym na necie, a zrozumiesz dlaczego się obraca. A czy na zimnym silniku, np. po nocnym postoju, możesz swobodnie obracać wiatrakiem na chłodnicy, jeśli tak to jest oki, a jak nie to jak będziesz miał okazję to wymień sprzęgło wiskotyczne. Tak naprawdę to dobra wiskoza powinna łapać w momencie kiedy otwiera się termostat i płyn idzie na chłodnice. Wtedy to pod wpływem ciepłego powietrza z chłodnicy element termiczny się "skleja" i wiatrak obraca się coraz szybciej wraz ze wzrostem temperatury. Jak kręci się cały czas to pół biedy, gorzej by było jakby w ogóle nie załapywał. Element ten lubi się zacierać i kręcić się cały czas, dopuszczalne jest przy tym oczywiście powolne kręcenie się na zimnym silniku ale bez przesady.
Pozdro
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 kwie 10, 21:02
- BMW: BMW E46 330i SPORT
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Rawicz
co do kręcenia na wyłączonym zimnym silniku to mogę go obracać ale czuje lekki opór.a gdy go odpalę to nawet na zimnym silniku wiatrak kręci się bardzo szybko.boję się że może się coś stać ze samochodem.
pozdro.
pozdro.
Bayerische Motoren Werke
nie no z samochodem nic nie powinno się stać poza tym że będzie Ci się dłużej nagrzewał i na krótkich odcinkach może być niedogrzany silnik, to tyle.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 789 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: weman
-
- 9 Odpowiedzi
- 3088 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pawlo2404
-
- 11 Odpowiedzi
- 7581 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 3 Odpowiedzi
- 1179 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 1937 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotrek1474
-
- 17 Odpowiedzi
- 12811 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: OWN
-
- 2 Odpowiedzi
- 1989 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx
-
- 4 Odpowiedzi
- 6262 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 1965 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Err
-
- 3 Odpowiedzi
- 1680 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112