E46 330i - Kłęby białego dumu z wydechu, olej w cylindrach
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 5 mar 18, 17:33
- BMW: E46 330i
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
Przede wszystkich witam wszystkich na forum, niestety od razy z wielkim problemem
Moje auto E46 330i 2004 + LPG.
Dzisiaj jadąc do pracy po przejechaniu 2-3 km na wolnych obrotach, poczułem lekko nierówną pracę silnika, ale praktycznie znikoma różnica. Za sobą zobaczyłem kłęby bialego dymu, zjechałem w miarę szybko na pobocze. Czuć było smród spalonego oleju. Auto odholowałem do mechanika.
Po wykręceniu świec w 3 cylindrach okazało się ze są zalane olejem, pełno oleju również w wydechu. Mechanik zaliczył silnik do wymiany.
Teraz pytanie, co mogło się stać? Naczytałem się sporo np. o zamarzniętej/zatkanej odmie. Auto stało 2 dni na mrozie, ostatnio były spore. Pytanie czy może to być przyczyną wymienionych objawów?
Dodatkowo dodam, że często miałem problemy z ubywającym płynem, we wnętrzu było czuć zapach płynu, jako takich wycieków nie było poza wymienioną niedawno cieknącą chłodnicą. Auto nie brało praktycznie wcale oleju. Około 3 lata temu wymieniany był blok silnika i przy okazji pierścienie.
Będę wdzięczny za pomoc, sam nie wiem co w tej chwili zrobić. Wizja wymiany silnika mnie po prostu zszokowała.
Moje auto E46 330i 2004 + LPG.
Dzisiaj jadąc do pracy po przejechaniu 2-3 km na wolnych obrotach, poczułem lekko nierówną pracę silnika, ale praktycznie znikoma różnica. Za sobą zobaczyłem kłęby bialego dymu, zjechałem w miarę szybko na pobocze. Czuć było smród spalonego oleju. Auto odholowałem do mechanika.
Po wykręceniu świec w 3 cylindrach okazało się ze są zalane olejem, pełno oleju również w wydechu. Mechanik zaliczył silnik do wymiany.
Teraz pytanie, co mogło się stać? Naczytałem się sporo np. o zamarzniętej/zatkanej odmie. Auto stało 2 dni na mrozie, ostatnio były spore. Pytanie czy może to być przyczyną wymienionych objawów?
Dodatkowo dodam, że często miałem problemy z ubywającym płynem, we wnętrzu było czuć zapach płynu, jako takich wycieków nie było poza wymienioną niedawno cieknącą chłodnicą. Auto nie brało praktycznie wcale oleju. Około 3 lata temu wymieniany był blok silnika i przy okazji pierścienie.
Będę wdzięczny za pomoc, sam nie wiem co w tej chwili zrobić. Wizja wymiany silnika mnie po prostu zszokowała.
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
99% zamarznieta odma i wysadzilo olej do cylindrow. Kiedys wymienialismy juz taki silnik co brawda b25 w Z4 tyle, ze tam silnik stanal deba bo podgielo korbe.
Jesli nic nie stuka odessac olej, zalozyc nowa odme i zostawic niech sobie pracuje, moze uda sie go uratowac jesli nic sie nie pogielo.
Co do wycieku plynu to jest jakas plaga ostatnio. Juz ktores auto z kolei przyjezdza kilka dni po zalozeniu instalacji lpg zeby zlikwidowac wycieki. Oczywiscie cieknie na trojnikach ktore wstawiaja gazownicy, wiec nie wiem czemu przyejzdzaja do nas na naprawe ?
Jesli nic nie stuka odessac olej, zalozyc nowa odme i zostawic niech sobie pracuje, moze uda sie go uratowac jesli nic sie nie pogielo.
Co do wycieku plynu to jest jakas plaga ostatnio. Juz ktores auto z kolei przyjezdza kilka dni po zalozeniu instalacji lpg zeby zlikwidowac wycieki. Oczywiscie cieknie na trojnikach ktore wstawiaja gazownicy, wiec nie wiem czemu przyejzdzaja do nas na naprawe ?
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 5 mar 18, 17:33
- BMW: E46 330i
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
Dzięki za odpowiedź, u mnie podczas jazdy poza lekko nierówną pracą nic się nie stało, po prostu zaczął konkretnie dymić. Czyli jest nadzieja że nic nie płekło/pogieło się w silniku? Dodam że mam auto od 6 lat i odma nigdy nie była ruszana.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 5 mar 18, 17:33
- BMW: E46 330i
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
Byłem dzisiaj i mechanika obejrzeć. Podobno silnik był zablokowany, nie dało się nim przekręcić, po wykręceniu świec olej w 3 cylindrach, dośc sporo. Sporo oleju w wydechu. Na bagnecie 3-4mm poniżej minimalnego poziomu, więc ubyło pewnie z litr.
Mechanik twierdzi że raczej na 100% coś się pogieło i w grę wchodzi wymiana silnika. Co proponujecie? Mimo wszystko odessać olej z cylindrów, założyno nową odmę i spróbowac odpalić? Mechanik nie sparwdził mi odmy, więc nie wiem nawet co było przyczyną tej sytuacji.
Tak czy inaczej jak w grę wejdzie wymiana silnika, odmę i tak trzeba będzie wymienić?
Mechanik twierdzi że raczej na 100% coś się pogieło i w grę wchodzi wymiana silnika. Co proponujecie? Mimo wszystko odessać olej z cylindrów, założyno nową odmę i spróbowac odpalić? Mechanik nie sparwdził mi odmy, więc nie wiem nawet co było przyczyną tej sytuacji.
Tak czy inaczej jak w grę wejdzie wymiana silnika, odmę i tak trzeba będzie wymienić?
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
skoro mechanik twierdzi ze silnik i tak do wymiany to co szkodzi sprobowac? Odessac olej z cylindrow, mozna odlaczyc doplyw paliwa i sprobowac pokrecic rozrusznikiem i nasluchiwac.
Odme jak dla mnie mozesz nie wymieniac, ale skoro podajemy to za przyczyne calego zdarzenia to chyba jestes masochista
Wymienic i sprawdzic droznosc przewodow odmy, szczególnie splyw do bagnetu bo tam sie zapycha.
Odme jak dla mnie mozesz nie wymieniac, ale skoro podajemy to za przyczyne calego zdarzenia to chyba jestes masochista
Wymienic i sprawdzic droznosc przewodow odmy, szczególnie splyw do bagnetu bo tam sie zapycha.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 5 mar 18, 17:33
- BMW: E46 330i
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
Wszyskto już jasne, z silnikiem nic sie nie stało, wszystko działa. Jedyne zastanawia mnie fakt że mechanik nie wymienił mi odmy, twierdząc że jest ok, przedmuchał ją tylko Proponujecie wymienic teraz mimo wszystk czy przed zimą?
- Krzysiek669
- Moderator
- Posty: 3314
- Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
- BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
Skoro już ją wyciągnął do przedmuchania to grzechem było jej nie wymienić, a teraz będziesz się zastanawiał czy sytuacja się powtórzy, wymień i po sprawie.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 638 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pawelc27
-
- 8 Odpowiedzi
- 4822 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kuchar
-
- 7 Odpowiedzi
- 5232 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC
-
- 8 Odpowiedzi
- 4735 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lersky
-
- 5 Odpowiedzi
- 6336 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 16 Odpowiedzi
- 6017 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: damiannow
-
- 3 Odpowiedzi
- 3327 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 489 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Abadon 100
-
- 15 Odpowiedzi
- 12454 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariuszybu
-
- 1 Odpowiedzi
- 799 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112