e46 330d zła praca ciepłego silnika

Piotr147258
Posty: 8
Rejestracja: 11 lip 14, 17:00
BMW: 330d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow

#1

Post autor: Piotr147258 »

Witam
Mam problem z bmw e46 330d. Auto na zimnym silniku na luzie pracuje dobrze ale jak się nagrzeje to na luzie zaczyna chodzić bardzo nieładnie, nierówno, głośno, jak traktor, jak dotykam ręką za rurą wydechową to czuć, że spaliny wychodzą z rury wydechowej nie równo tak jak by je coś blokowało.
Tak to wygląda:

https://www.youtube.com/watch?v=fyhNfosWVcE&list=UUfOu3d48eTe0NmHbIyXU-NQ

Dlaczego im jest cieplejsze tym gorzej pracuje?
Ostatnio zmieniony 12 gru 14, 16:55 przez Piotr147258, łącznie zmieniany 1 raz.
Piotr147258
Posty: 8
Rejestracja: 11 lip 14, 17:00
BMW: 330d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow

#2

Post autor: Piotr147258 »

Auto było już podpinane pod kilka komputerów w warsztatach specjalizujących się tylko dieslami Bmw i nic konkretnego nie wyszło. Straszą mnie już od kilku lat dwumasem bo auto ma wstrząs przy gaszeniu ale sprzęgło chodzi dobrze wiec nie spieszę się z dwumasem.
Jeden mechanik stwierdził, że nie włącza się wisco jak auto się nagrzeje, z tego co mi wiadomo to wisco chłodzi silnik jak się nadmiernie nagrzeje, może to jest przyczyną złej pracy silnika jak jest nagrzany?
Orelek

#3

Post autor: Orelek »

Nie wiem czy temperatura jest przyczyną twoich problemów ale wiatrak w BMW nie załącza się jak w innych autach 0-1 (czyli chodzi na full lub nie chodzi w ogóle) tylko płynnie. W miarę wzrostu temperatury rośnie opór na sprzęgle wiatraka i wiatrak kręci się coraz szybciej. Tak więc jeśli twój w ogóle nie kreci się, to na pewno nie jest to prawidłowe.
Piotr147258
Posty: 8
Rejestracja: 11 lip 14, 17:00
BMW: 330d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow

#4

Post autor: Piotr147258 »

Trochę źle to napisałem bo visco się kręci ale na zimnym silniku i na bardzo rozgrzanym tak samo,mechanik trzymał na luzie auto na 2,5 tys obrotów dobrą chwilę do uzyskania odpowiednio wysokiej temperatury, (auto było w tym czasie podpięte pod komputer który pokazywał między innymi temeraturę silnika) Po uzyskaniu wysokiej temperatury visco tak samo kręciło się jak przy zimnym silniku i mechanik powiedział, że coś jest z nim nie tak.
visco to wiatrak od strony silnika ale jest jeszcze jeden wiatrak od strony zderzaka który nigdy się nie załancza, jedynie jak włącze klimatyzacje to niedawno odkryłem, że się włączył, czy to normalne? ja myślałem, że on słurzy do ochładzania silnika i że sam się włączy jak będzie silnik tego potrzebował
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#5

Post autor: GUMMISS »

Visco obraca się zawsze bo jest przymocowane do pompy albo do innego miejsca obracanego ciągle przez pasek. Jedynie im cieplejsza chlodnica, tym cieplejsze powietrze które wyciaga wentylator. Visco zadziala jak będzie gorąca chlodnica i wtedy wzrośnie opór na jego sprzęg le. Temperatura silnika niema to zbytniego znaczenia. Bardziej się liczy temperatura chlodnicy. Orelek dobrze opisał jak to dziala Zagrzej silnik i zobacz czy dolny waz chlodnicy(powrót)zrobi się tak samo goracy jak górny. Jeśli wtedy visco nie będzie ciasne po zgaszeniu zaraz to jest uszkodzone. Powinno być je az slychac jak ciągnie powietrze.
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Piotr147258
Posty: 8
Rejestracja: 11 lip 14, 17:00
BMW: 330d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow

#6

Post autor: Piotr147258 »

Jak miałem golfa 2 to jak wyłanczałem gorące auto to wiatrak przez jakiś krótki czas jeszcze chłodził auto i było to słychać. Czy też tak powinno być w e46? bo jak wyłączam auto to wiatraki nie chłodzą auta wogóle nawet po jezdzie w korku w upale, zawsze jak wyłączam bmw to wiatraki wyłączają się
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#7

Post autor: zibi_j1 »

Za szarpniecia przy gaszeniu odpowiedzialne sa poduszki silnika a nie dwumasa ;) wymien przy okazji jak cos bedziesz dlubal pod autem i bedzie dobrze. Tylko lemforder ;)
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#8

Post autor: GUMMISS »

BMW zrobilo wentylatory na logikę, skoro silnik nie pracuje to sam sie stopniowo wystudzi :) w wielu markach wentylatory jeszcze chlodza po wylaczeniu silnika, w BMW jest inaczej :)
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”