[E46 330D] Swap skrzyni automat na manual schemat el.
-
- Weteran
- Posty: 1279
- Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
- BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom
- VIN: PA70818
- Lokalizacja: Radom
Witam.
W związku że zacząłem swap skrzyni z automatu na manual w swojej 330D 184km poszukuje schematów przeróbki elektryki.Mianowicie schemat podłączenia czujnika sprzęgła,PDC i EWS.
O ile do benzyny znalazłem schemat i opis podłączenia poszczególnych czujników to do Diesla nie ma nic.
Ew.czy ktoś mógł by potweirdzić czy schemat jest taki sam jak w PB.
Mianowicie:
Podłączenie czujnika światła cofania i PDC . Należy zaopatrzyć się w kostkę czujnika wstecznego biegu na skrzyni biegów . Znajduje się on po prawej stronie skrzyni biegów . Kostka ma dwa piny , czyli dwa przewody . Prowadzimy więc dwa przewody od tego czujnika do skrzynki w której znajdują się komputery skrzyni i silnika (w lewym kielichu obok serwa ) . Podłączenie jest dość proste ponieważ automatyczna skrzynia biegów wykorzystywała przekaźnik do sterowania światłami biegu wstecznego . Skrzynia manualna niema tego przekaźnika . . Przekaźnik znajduje się właśnie w skrzynce komputerów . Wystarczy go wyjąc i pod pin 30 i pin 87 (piny przekaźnika ) podłączyć przewody czujnika ze skrzyni które poprowadziliśmy . Wsteczny gotowy .
16 . Podłączenie czujnika sprzęgła jest też dość banalne . Kabelki dość łatwo jest puścić bo od czujnika sprzęgła puszczamy go do skrzynki komputerów . Pomocne są schematy elektryczne ogólnie dostępne w Internecie np. WDS . Są dwie wersje czujnika na 3 piny i na 4 piny .
W wersji 3 pin podpinamy następująco :
Pin 1 czujnika sprzęgła podłączamy do masy
Pin2 czujnika sprzęgła podłączamy do pinu 23 we wtyczce A60004 komputera silnika DME
Pin 3 czujnika sprzęgła podłączamy do pinu 26 we wtyczce A60004 komputera silnika DME
Wersja 4 pinowa podobnie :
Pin 1 czujnika sprzęgła podłączamy do masy
Pin2 czujnika sprzęgła podłączamy do pinu 23 we wtyczce A60004 komputera silnika DME
Pin 3 czujnika sprzęgła podłączamy do pinu 26 we wtyczce A60004 komputera silnika DME
Pin 4 czujnika sprzęgła zostaje wolny , chyba że mamy wersje USA to ciągniemy go do Pinu 8 w module EWS
Ew.Czy ktoś bardziej rozeznany mógł by porównać to w WDS do sterownika silnika DDE 4.0 w e46
W związku że zacząłem swap skrzyni z automatu na manual w swojej 330D 184km poszukuje schematów przeróbki elektryki.Mianowicie schemat podłączenia czujnika sprzęgła,PDC i EWS.
O ile do benzyny znalazłem schemat i opis podłączenia poszczególnych czujników to do Diesla nie ma nic.
Ew.czy ktoś mógł by potweirdzić czy schemat jest taki sam jak w PB.
Mianowicie:
Podłączenie czujnika światła cofania i PDC . Należy zaopatrzyć się w kostkę czujnika wstecznego biegu na skrzyni biegów . Znajduje się on po prawej stronie skrzyni biegów . Kostka ma dwa piny , czyli dwa przewody . Prowadzimy więc dwa przewody od tego czujnika do skrzynki w której znajdują się komputery skrzyni i silnika (w lewym kielichu obok serwa ) . Podłączenie jest dość proste ponieważ automatyczna skrzynia biegów wykorzystywała przekaźnik do sterowania światłami biegu wstecznego . Skrzynia manualna niema tego przekaźnika . . Przekaźnik znajduje się właśnie w skrzynce komputerów . Wystarczy go wyjąc i pod pin 30 i pin 87 (piny przekaźnika ) podłączyć przewody czujnika ze skrzyni które poprowadziliśmy . Wsteczny gotowy .
16 . Podłączenie czujnika sprzęgła jest też dość banalne . Kabelki dość łatwo jest puścić bo od czujnika sprzęgła puszczamy go do skrzynki komputerów . Pomocne są schematy elektryczne ogólnie dostępne w Internecie np. WDS . Są dwie wersje czujnika na 3 piny i na 4 piny .
W wersji 3 pin podpinamy następująco :
Pin 1 czujnika sprzęgła podłączamy do masy
Pin2 czujnika sprzęgła podłączamy do pinu 23 we wtyczce A60004 komputera silnika DME
Pin 3 czujnika sprzęgła podłączamy do pinu 26 we wtyczce A60004 komputera silnika DME
Wersja 4 pinowa podobnie :
Pin 1 czujnika sprzęgła podłączamy do masy
Pin2 czujnika sprzęgła podłączamy do pinu 23 we wtyczce A60004 komputera silnika DME
Pin 3 czujnika sprzęgła podłączamy do pinu 26 we wtyczce A60004 komputera silnika DME
Pin 4 czujnika sprzęgła zostaje wolny , chyba że mamy wersje USA to ciągniemy go do Pinu 8 w module EWS
Ew.Czy ktoś bardziej rozeznany mógł by porównać to w WDS do sterownika silnika DDE 4.0 w e46
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
-
- Weteran
- Posty: 1279
- Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
- BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom
- VIN: PA70818
- Lokalizacja: Radom
Dzieki wandii.
Dla potomnych.przy zmianie na manual zeby auto odpalilo wystarczy w ncs w ews dezaktywowac skrzynie.tak samo i w liczniku do wylaczenia okienka z wyswietlaczem biegow.
Co do elektryki:
Czujnik sprzegla 3piny
kostka funkcja
pin1 masa
PIn2 komputer silnika pin23 w 40pinowej kostce
pin3 + kolor zolto niebieski ja poprowadzilem pod kolumne kierownicy i wpialem w ten sam kolor.
Czujnik wstecznego 2piny wpinamy w puszke komputera do kostki przy samym brzegu kostka chyba 4piny.Wpinamy w kolory zielono zolty i zolto niebieski.Kolejnosc nie ma znaczenia.wtedy zadziala nam swiatlo cofania i PDC
NASTEPNIE KODOWANIE DSC:
Wystarczy ncs zmienic komende w funkcji GETRIEBE z automatik na handschaltung
W EWS komende park neutral gang(pisze z pamieci) na nicht activ
W liczniku getriebe anzeige gang tez zmieniamy na nich activ.
Tyle z elektryki.Zostalo przekodowac komputer silnika z mapami na manual.
Dla potomnych.przy zmianie na manual zeby auto odpalilo wystarczy w ncs w ews dezaktywowac skrzynie.tak samo i w liczniku do wylaczenia okienka z wyswietlaczem biegow.
Co do elektryki:
Czujnik sprzegla 3piny
kostka funkcja
pin1 masa
PIn2 komputer silnika pin23 w 40pinowej kostce
pin3 + kolor zolto niebieski ja poprowadzilem pod kolumne kierownicy i wpialem w ten sam kolor.
Czujnik wstecznego 2piny wpinamy w puszke komputera do kostki przy samym brzegu kostka chyba 4piny.Wpinamy w kolory zielono zolty i zolto niebieski.Kolejnosc nie ma znaczenia.wtedy zadziala nam swiatlo cofania i PDC
NASTEPNIE KODOWANIE DSC:
Wystarczy ncs zmienic komende w funkcji GETRIEBE z automatik na handschaltung
W EWS komende park neutral gang(pisze z pamieci) na nicht activ
W liczniku getriebe anzeige gang tez zmieniamy na nich activ.
Tyle z elektryki.Zostalo przekodowac komputer silnika z mapami na manual.
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 7 Odpowiedzi
- 12699 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 8 Odpowiedzi
- 7617 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: xomiox
-
- 0 Odpowiedzi
- 2369 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: darchitek
-
- 1 Odpowiedzi
- 2646 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 3 Odpowiedzi
- 1403 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 4 Odpowiedzi
- 2137 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rzulff
-
- 0 Odpowiedzi
- 1601 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Wariat-P
-
- 5 Odpowiedzi
- 3544 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adaszko
-
- 13 Odpowiedzi
- 8468 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kuboleoss
-
- 1 Odpowiedzi
- 2114 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112