[E46 330D] Swap skrzyni automat na manual schemat el.

Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#1

Post autor: Roki »

Witam.
W związku że zacząłem swap skrzyni z automatu na manual w swojej 330D 184km poszukuje schematów przeróbki elektryki.Mianowicie schemat podłączenia czujnika sprzęgła,PDC i EWS.
O ile do benzyny znalazłem schemat i opis podłączenia poszczególnych czujników to do Diesla nie ma nic.
Ew.czy ktoś mógł by potweirdzić czy schemat jest taki sam jak w PB.
Mianowicie:
Podłączenie czujnika światła cofania i PDC . Należy zaopatrzyć się w kostkę czujnika wstecznego biegu na skrzyni biegów . Znajduje się on po prawej stronie skrzyni biegów . Kostka ma dwa piny , czyli dwa przewody . Prowadzimy więc dwa przewody od tego czujnika do skrzynki w której znajdują się komputery skrzyni i silnika (w lewym kielichu obok serwa ) . Podłączenie jest dość proste ponieważ automatyczna skrzynia biegów wykorzystywała przekaźnik do sterowania światłami biegu wstecznego . Skrzynia manualna niema tego przekaźnika . . Przekaźnik znajduje się właśnie w skrzynce komputerów . Wystarczy go wyjąc i pod pin 30 i pin 87 (piny przekaźnika ) podłączyć przewody czujnika ze skrzyni które poprowadziliśmy . Wsteczny gotowy .
16 . Podłączenie czujnika sprzęgła jest też dość banalne . Kabelki dość łatwo jest puścić bo od czujnika sprzęgła puszczamy go do skrzynki komputerów . Pomocne są schematy elektryczne ogólnie dostępne w Internecie np. WDS . Są dwie wersje czujnika na 3 piny i na 4 piny .

W wersji 3 pin podpinamy następująco :
Pin 1 czujnika sprzęgła podłączamy do masy
Pin2 czujnika sprzęgła podłączamy do pinu 23 we wtyczce A60004 komputera silnika DME
Pin 3 czujnika sprzęgła podłączamy do pinu 26 we wtyczce A60004 komputera silnika DME

Wersja 4 pinowa podobnie :

Pin 1 czujnika sprzęgła podłączamy do masy
Pin2 czujnika sprzęgła podłączamy do pinu 23 we wtyczce A60004 komputera silnika DME
Pin 3 czujnika sprzęgła podłączamy do pinu 26 we wtyczce A60004 komputera silnika DME
Pin 4 czujnika sprzęgła zostaje wolny , chyba że mamy wersje USA to ciągniemy go do Pinu 8 w module EWS

Ew.Czy ktoś bardziej rozeznany mógł by porównać to w WDS do sterownika silnika DDE 4.0 w e46
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#2

Post autor: wandii »

Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#3

Post autor: Roki »

Dzieki wandii.
Dla potomnych.przy zmianie na manual zeby auto odpalilo wystarczy w ncs w ews dezaktywowac skrzynie.tak samo i w liczniku do wylaczenia okienka z wyswietlaczem biegow.
Co do elektryki:
Czujnik sprzegla 3piny
kostka funkcja
pin1 masa
PIn2 komputer silnika pin23 w 40pinowej kostce
pin3 + kolor zolto niebieski ja poprowadzilem pod kolumne kierownicy i wpialem w ten sam kolor.
Czujnik wstecznego 2piny wpinamy w puszke komputera do kostki przy samym brzegu kostka chyba 4piny.Wpinamy w kolory zielono zolty i zolto niebieski.Kolejnosc nie ma znaczenia.wtedy zadziala nam swiatlo cofania i PDC
NASTEPNIE KODOWANIE DSC:
Wystarczy ncs zmienic komende w funkcji GETRIEBE z automatik na handschaltung
W EWS komende park neutral gang(pisze z pamieci) na nicht activ
W liczniku getriebe anzeige gang tez zmieniamy na nich activ.
Tyle z elektryki.Zostalo przekodowac komputer silnika z mapami na manual.
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”