e46 330d - odpowietrzanie układu hamulcowego

mihuu
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 16 kwie 11, 8:23
BMW: e46 330d (184KM) black pearl
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#1

Post autor: mihuu »

Witajcie, dopadła i mnie bolączka rdzewiejących stalowych rurek układu hamulcowego... Rdzewiejących do tego stopnia, że w rurce prawego tylnego koła zrobiła się dziurka, a tym samym brak hamulców - dobrze, że niedaleko do domu miałem więc jakoś się udało wrócić mimo miękkiego pedału. Cały płyn jednak wyleciał. Aby możliwe było przynajmniej dojechanie do mechanika postanowiłem obciąć rurkę w miejscu gdzie jest już "zdrowa" stal, zaklepałem ją i... zaspawałem koniec :D Nie wiem czy to fachowa prowizorka, ale trzyma i jest szczelnie. Teraz tylko pytanie jak to odpowietrzyć? Odkręcać odpowietrzniki i pompować pedałem hamulca? Czy ma znaczenie kolejność kół w jakiej mam odpowietrzać? Mam DSC - czy to coś zmienia?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Kolejność odpowietrzania - prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#3

Post autor: KucaQ »

Czyli w skrócie, zgodnie ze starą zasadą - odpowietrzamy zaczynając od koła, które jest najdalej od pompy, skończywszy na tym najbliżej. Chociaz podobno auta z ABS powinno odpowietrzać sie w odwrotnej kolejności, ale nie wiem ile w tym prawdy, ja zawsze we wszystkich autach jakie miałem zarówno z ABS jak i bez niego odpowietrzałem "po staremu" i zawsze było ok ;)
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#4

Post autor: kosteg »

Kolejność odpowietrzania od najdalszego do najbliższego pompy.

Reszta zależna od tego w jakim stopniu zapowietrzony jest układ oraz czym/kim dysponujesz.

Jeśli straciłeś cały płyn to poza napełnieniem układu i odpowetrzeniem zacisków powinieneś wykonać jeszcze odpowietrzanie samej pompy. INPA pozwoli takową aktywować.

Pytasz o samo odpowietrzanie (zakładam, że nie masz nic do odpowietrzania podciśnienieowego/nadciśnieniowego):
- pompujesz pedał na zakręconym zacisku i blokujesz go we wciśniętej pozycji (albo robi to ktoś albo używasz np podręcznej siekiery :) )
- założona rurka na odpowietrznik
- odkręcasz odpoweitrznik i upuszczasz płyn obserwując bąbelki, zakręcasz
- dopiero po zakręceniu odpoweitrznika zwalniasz pedał

Całość powtarzasz tak długo aż przestaniesz obserwować uciekające powietrze wraz z płynem. Przenosisz się do kolejnego zacisku.
Obrazek
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#5

Post autor: scghost »

tyle ze kolega pytal jak odpowietrzyc taki uklad gdzie jednego zacisku niema bo rurka obcieta i zaslepiona
a wszyscy mu pisza o odkrecaniu odpowietrznika... :lol:

:P
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#6

Post autor: kosteg »

Przecież nie ma różnicy czy odpowietrzasz 3 czy 4 zaciski. Procedura jest ta sama.

Tak jak napisałem - zleżnie od tego ile płynu stracił musi odpoweitrzyc układ + pompę albo sam układ. Czy sklada się z 3 czy 4 zacisków to nie ma znaczenia.

A ślepy przewód jest nieodpowietrzalny w tych warunkach (i ja osobiście zaślepiałbym go przy pompie)
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”