e46 330d - odpowietrzanie układu hamulcowego
-
- Bywalec forum
- Posty: 67
- Rejestracja: 16 kwie 11, 8:23
- BMW: e46 330d (184KM) black pearl
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
Witajcie, dopadła i mnie bolączka rdzewiejących stalowych rurek układu hamulcowego... Rdzewiejących do tego stopnia, że w rurce prawego tylnego koła zrobiła się dziurka, a tym samym brak hamulców - dobrze, że niedaleko do domu miałem więc jakoś się udało wrócić mimo miękkiego pedału. Cały płyn jednak wyleciał. Aby możliwe było przynajmniej dojechanie do mechanika postanowiłem obciąć rurkę w miejscu gdzie jest już "zdrowa" stal, zaklepałem ją i... zaspawałem koniec Nie wiem czy to fachowa prowizorka, ale trzyma i jest szczelnie. Teraz tylko pytanie jak to odpowietrzyć? Odkręcać odpowietrzniki i pompować pedałem hamulca? Czy ma znaczenie kolejność kół w jakiej mam odpowietrzać? Mam DSC - czy to coś zmienia?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Kolejność odpowietrzania - prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- KucaQ
- Bywalec forum
- Posty: 320
- Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
- BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: PP00711
- Płeć:
Czyli w skrócie, zgodnie ze starą zasadą - odpowietrzamy zaczynając od koła, które jest najdalej od pompy, skończywszy na tym najbliżej. Chociaz podobno auta z ABS powinno odpowietrzać sie w odwrotnej kolejności, ale nie wiem ile w tym prawdy, ja zawsze we wszystkich autach jakie miałem zarówno z ABS jak i bez niego odpowietrzałem "po staremu" i zawsze było ok
-
- Bywalec forum
- Posty: 1696
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Kolejność odpowietrzania od najdalszego do najbliższego pompy.
Reszta zależna od tego w jakim stopniu zapowietrzony jest układ oraz czym/kim dysponujesz.
Jeśli straciłeś cały płyn to poza napełnieniem układu i odpowetrzeniem zacisków powinieneś wykonać jeszcze odpowietrzanie samej pompy. INPA pozwoli takową aktywować.
Pytasz o samo odpowietrzanie (zakładam, że nie masz nic do odpowietrzania podciśnienieowego/nadciśnieniowego):
- pompujesz pedał na zakręconym zacisku i blokujesz go we wciśniętej pozycji (albo robi to ktoś albo używasz np podręcznej siekiery )
- założona rurka na odpowietrznik
- odkręcasz odpoweitrznik i upuszczasz płyn obserwując bąbelki, zakręcasz
- dopiero po zakręceniu odpoweitrznika zwalniasz pedał
Całość powtarzasz tak długo aż przestaniesz obserwować uciekające powietrze wraz z płynem. Przenosisz się do kolejnego zacisku.
Reszta zależna od tego w jakim stopniu zapowietrzony jest układ oraz czym/kim dysponujesz.
Jeśli straciłeś cały płyn to poza napełnieniem układu i odpowetrzeniem zacisków powinieneś wykonać jeszcze odpowietrzanie samej pompy. INPA pozwoli takową aktywować.
Pytasz o samo odpowietrzanie (zakładam, że nie masz nic do odpowietrzania podciśnienieowego/nadciśnieniowego):
- pompujesz pedał na zakręconym zacisku i blokujesz go we wciśniętej pozycji (albo robi to ktoś albo używasz np podręcznej siekiery )
- założona rurka na odpowietrznik
- odkręcasz odpoweitrznik i upuszczasz płyn obserwując bąbelki, zakręcasz
- dopiero po zakręceniu odpoweitrznika zwalniasz pedał
Całość powtarzasz tak długo aż przestaniesz obserwować uciekające powietrze wraz z płynem. Przenosisz się do kolejnego zacisku.
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7215
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
tyle ze kolega pytal jak odpowietrzyc taki uklad gdzie jednego zacisku niema bo rurka obcieta i zaslepiona
a wszyscy mu pisza o odkrecaniu odpowietrznika...
a wszyscy mu pisza o odkrecaniu odpowietrznika...
-
- Bywalec forum
- Posty: 1696
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Przecież nie ma różnicy czy odpowietrzasz 3 czy 4 zaciski. Procedura jest ta sama.
Tak jak napisałem - zleżnie od tego ile płynu stracił musi odpoweitrzyc układ + pompę albo sam układ. Czy sklada się z 3 czy 4 zacisków to nie ma znaczenia.
A ślepy przewód jest nieodpowietrzalny w tych warunkach (i ja osobiście zaślepiałbym go przy pompie)
Tak jak napisałem - zleżnie od tego ile płynu stracił musi odpoweitrzyc układ + pompę albo sam układ. Czy sklada się z 3 czy 4 zacisków to nie ma znaczenia.
A ślepy przewód jest nieodpowietrzalny w tych warunkach (i ja osobiście zaślepiałbym go przy pompie)
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 3841 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Pees
-
- 1 Odpowiedzi
- 3449 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Miłosz
-
- 3 Odpowiedzi
- 3970 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 22 Odpowiedzi
- 16214 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: paleta
-
- 1 Odpowiedzi
- 1709 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 12 Odpowiedzi
- 7307 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 0 Odpowiedzi
- 5235 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Młody90
-
- 7 Odpowiedzi
- 10326 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Rafał79
-
- 3 Odpowiedzi
- 2874 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 1 Odpowiedzi
- 1235 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Igoror