Strona 1 z 2

[E46 330D 204KM] Moc raz jest, raz nie ma

: 6 sty 19, 21:34
autor: seku145
Cześć,
BMW E46 3.0D 204KM, 2004 rok, euro4, manual, rwd

Problem z brakami w mocy, opiszę jak to wygląda.
Moc raz jest, raz jej nie ma, 4 bieg - pedał w podłogę - bardzo powolne przyspieszanie. Odpuszczam gaz i dodaję ponownie - przyspiesza prawidłowo, lecz nie ma reguły - nie zawsze.

Przykład 2.
1,2,3,4,5,6 bieg od początku za każdy razem pedał w podłodze - przyspiesza prawidłowo, lecz jak tylko w którejś chwili odpuszczę gaz i dodam ponownie = brak mocy...

Brak błędów na komputerze (jedynie przekaźnik świec żarowych).

- Klapki w kolektorze wyrzucone, sterowanie nimi jest elektroniczne i wyskakiwał błąd silniczka = nowa mapa, silniczek usunięty, lecz ostatnio błąd znów się pojawił.
- Turbo - rozebrane - idealny stan
- Nastawnik/aktywator turbiny. Został zregenerowany, oraz dla pewności kupiłem jeszcze jakiś używany, nie ma różnicy, sprawdzone na maszynie - ok
- Wszelkiego rodzaju czujniki czy to doładowania, czujnik w dolocie, atmosferyczny - parametry wyglądają prawidłowo.
- Przelewa trochę wtrysk nr 4, reszta ok
- Auto nie kopci, nie wydaje dziwnych dźwięków, nie widać nigdzie żadnych rozszczelnień
- Katalizator - ok
- Przepływomierz zakładałem z innego samochodu, również nie ma żadnej różnicy.
- Spalanie prawidłowe, od 6,5 w trasie do 10 w mieście

Samochód raz zamyka licznik, a za chwilę nie mogę wyprzedzić Nissana Micry....

Prosiłbym o jakąkolwiek rzetelną pomoc, 4 mechaników już rozłożyło ręce, nigdzie nie widział nikt takiego przypadku...

[E46 330D 204KM] Moc raz jest, raz nie ma

: 6 sty 19, 21:57
autor: maniek21112
Parametry nie mogą być w normie jak auto nie jedzie..nagraj 4 bieg od 1800 rpm do ilu się da z widokiem na zakładkę nominal/actual w inpa, oczywiście programem do tego.

[E46 330D 204KM] Moc raz jest, raz nie ma

: 7 sty 19, 0:05
autor: Miłosz
Tu jest odpowiednik VW N75 ? U mnie w lexie właśnie ten czujnik powodował że auto raz jechało a raz jakby kto za zderzak złapał i nie chciał puścić przy wciśnięciu gazu do deski.

[E46 330D 204KM] Moc raz jest, raz nie ma

: 7 sty 19, 7:35
autor: maniek21112
Pisał o nastawniku turbiny więc jest sterowana elektronicznie i nie ma przetwornika ciśnienia, jest natomiast taki od egr, ale żeby nie wymieniać nic w ciemno jak do tej pory to trzeba przeanalizować live data.

[E46 330D 204KM] Moc raz jest, raz nie ma

: 7 sty 19, 12:25
autor: bythomas1
Wgraj oryginalny wsad do DDE i sprawdź różnice bo jeśli był by dobrze usunięty silniczek to błąd by się nie pokazał.

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka

[E46 330D 204KM] Moc raz jest, raz nie ma

: 7 sty 19, 19:26
autor: rafał18
Moze ktos za bardzo pocial dtc :D

[E46 330D 204KM] Moc raz jest, raz nie ma

: 10 sty 19, 20:23
autor: seku145
Niestety, u mnie w okolicy ciężko z Inpą, czekam na info od znajomego czy znajdzie chwilę.
Mam coś jeszcze nagrać ?
maniek21112 pisze: 6 sty 19, 21:57 zakładkę nominal/actual w inpa
Co się pod tym kryje ?

[E46 330D 204KM] Moc raz jest, raz nie ma

: 10 sty 19, 20:26
autor: maniek21112
Ciśnienie doładowania, na szynie cr oraz masa powietrza.

[E46 330D 204KM] Moc raz jest, raz nie ma

: 11 sty 19, 20:41
autor: KeniT8
sprawdz w inpie DDE jaki ma soft i porównaj z WinkFP jak nowszy CI pokaże to wgraj jak taki sam to możesz wgrać na nowo softa.Tylko napięcie musisz podtrzymać.Najlepiej stabilizator napięcia lub drugie auto z uruchomionym silnikiem.Po wgraniu robisz reset przepływki+reset sondy lambda,synchro ews i w drogę

[E46 330D 204KM] Moc raz jest, raz nie ma

: 14 sty 19, 15:18
autor: seku145
Niestety z racji złej pogody nie miałem możliwości nagrania nic lepszego.
Na filmie są momenty kiedy auto przyspiesza prawidłowo jak i momenty gdzie pedał w podłodze a obroty ledwo rosną (auto powoli się rozkręca, powyżej 3tyś obrotów zaczyna nagle ciągnąć prawidłowo, ekonomizer w trakcie laga pokazuje 18l i wraz z powolnym wkręcaniem na obroty rośnie do końca).
https://www.youtube.com/watch?v=iEAqDBm-8bU

KeniT8 pisze: 11 sty 19, 20:41 sprawdz w inpie DDE jaki ma soft i porównaj z WinkFP jak nowszy CI pokaże to wgraj jak taki sam to możesz wgrać na nowo softa.Tylko napięcie musisz podtrzymać.Najlepiej stabilizator napięcia lub drugie auto z uruchomionym silnikiem.Po wgraniu robisz reset przepływki+reset sondy lambda,synchro ews i w drogę
Niestety, nie mam zielonego pojęcia o co chodzi, osoba która udostępniła mi program również nie podejmuje się takich operacji.

©2024 phpBB SEO by Inveo