[ E46 330Ci ] Falowanie obrotów, gaśnięcie PB i LPG

czesaw1232
Posty: 6
Rejestracja: 16 lis 19, 12:25
BMW: E46 330 Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#1

Post autor: czesaw1232 »

Witam.
Problem polega Na tym ze faluja mi obroty Na biegu jalowym oraz przy spadku z obrotow - moment wcisniecia sprzegla, zatrzymanie sie.

Problem pojawia sie jedynie jak jest zimno oraz wysoka wilgotnosc powietrza. Dlatego to raczej cos z powietrzem. Wczesniej dzialo sie to tylko Na gazie a teraz rozniez Na benzynie.

Odpialem przeplywomierz - problem znikl. Wymienilem go ale problem spowrotem sie pojawil. To raczej nie wina Przeplywomierza. Dolot raczej szczelny, przejrzę go jeszcze raz bardziej skrupulatnie.
Może to coś związane z gazem bo śmierdzi też gazem trochę w aucie, tylko czy to ma coś związek jak jadę na benzynie?

Jakies pomysly? Ktos mial podobnie?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Potrzebne są błędy z inpa i korekty paliwowe na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku. Bez tego możesz dalej wymieniać dobre części..swoją drogą jaki kupiłeś przepływomierz?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7199
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#3

Post autor: scghost »

czesaw1232 pisze: 16 lis 19, 12:29 Odpialem przeplywomierz - problem znikl. Wymienilem go ale problem spowrotem sie pojawil.
czesaw1232 pisze: 16 lis 19, 12:29 To raczej nie wina Przeplywomierz
%)
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
czesaw1232
Posty: 6
Rejestracja: 16 lis 19, 12:25
BMW: E46 330 Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#4

Post autor: czesaw1232 »

Przepływomierz Siemens używka. Ale myślę czy nie wsadzić jakiegoś zamiennika ale nówki.
Błędów żadnych nie mam, korekty posprawdzam w piątek.
czesaw1232
Posty: 6
Rejestracja: 16 lis 19, 12:25
BMW: E46 330 Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#5

Post autor: czesaw1232 »

scghost pisze: 16 lis 19, 15:59
czesaw1232 pisze: 16 lis 19, 12:29 Odpialem przeplywomierz - problem znikl. Wymienilem go ale problem spowrotem sie pojawil.
czesaw1232 pisze: 16 lis 19, 12:29 To raczej nie wina Przeplywomierz
%)
No wątpię żeby kolejny przepływomierz był walnięty.
Może kostka od niego ? Kabel gdzieś wodę dostaje albo coś, dużo możliwości.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Właśnie o to chodzi, że test na odpinanie przepływomierza często powoduje jego bezsensowną wymianę. Od tego jest program diagnostyczny i ocena parametrów.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
czesaw1232
Posty: 6
Rejestracja: 16 lis 19, 12:25
BMW: E46 330 Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#7

Post autor: czesaw1232 »

No to właśnie popełniłem ten błąd. Błędów żadnych nie ma, parametry muszę sprawdzić z kimś kto to lepiej ogarnia.
czesaw1232
Posty: 6
Rejestracja: 16 lis 19, 12:25
BMW: E46 330 Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#8

Post autor: czesaw1232 »

No więc wrzucam screeny z INPY.
Przepływomierz raczej wporządku bo pokazuje powietrza około 12-14 kg na wolnych obrotach.
Ogólnie jak odepnę przepływomierz problem znika, i jak odepnę sondy te 2 przed kat. to też problem znika.
Auto na benzynie chodzi nawet trochę gorzej niż na gazie, zalewa je, za bogatą mieszankę ma.
Myślę że to dziurawe węże które idą od wtrysku gazu do cylindra i tam łapie lewe powietrze, bo gazem również śmierdzi a ta instalacja ma już 8 lat. Niestety sam się tam nie dobiorę bo trzeba zdjąć cały kolektor. Zanim zlecę to komuś chciałbym jednak zdiagnozować w 100%. Tylko jak to zrobić ? Może zatkam dolot powietrza i jakąś małą dziurą sprężarką wdmucham powietrze i zobaczę gdzie ucieka?

Chociaż nie wiem czy te lambdy przed kat nie mają za małego napięcia ? Może one źle działają ?

To na benzynie :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

To na gazie :

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ktoś coś powie z doświadczenia ? Coś widzi po tych wynikach ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Widać, że gaz wystrojony pod niesprawną jednostkę..brawo gazownik :fool: szukaj nieszczelności, może uda się tak jak piszesz, z dymem byłoby łatwiej.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”