[E46 328iA 2000 M52 TU] wywala płyn chłodzący korkiem

slawoos
Bywalec forum
Posty: 38
Rejestracja: 19 sty 10, 21:51
BMW: E46 328 iA Touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: rzeszow

#1

Post autor: slawoos »

Witam
Mam taki problem z bunią. Rok temu robiłem UPG, wymieniłem prawie cały układ chłodzenia (termostat, węże, zbiorniczek, pompa wody, wisko) i było OK. Ostatnio zaczęło ubywać nieco płynu. Okazuje się że wywala korkiem. Nie jest tego dużo ale trzeba kontrolować co kilka dni. Majstry zrobili test CO2 i wyszło, że nie ma spalin w układzie chłodzenia. Wskazówka stoi w pionie, ogrzewanie działa, moc jest OK, wisko huczy aż miło. Co jeszcze może powodować wzrost ciśnienia w układzie??? Zamówiłem jeszcze oryginalny nowy korek bo to jeden z niewielu elementów jakich nie zmieniałem w układzie chłodzenia. Jak macie jakieś sugestie to proszę o radę.
marwol
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 27 kwie 14, 7:55
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Bialystok

#2

Post autor: marwol »

Płynu za dużo może wlałeś?

Tapatalk
slawoos
Bywalec forum
Posty: 38
Rejestracja: 19 sty 10, 21:51
BMW: E46 328 iA Touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: rzeszow

#3

Post autor: slawoos »

Problem się rozwiązał na szczęście tanim kosztem. Kupujcie ludzie korki:) Ale tylko oryginalne BMW. Wcześniej zmieniałem praktycznie wszystko w układzie chłodzenia: termostat, pompa wody, zbiorniczek wyrównawczy bo jeden pękł. Nie zmieniłem tylko korka, który to był produkcji Topran. Okazało się, że jest on niesprawny. Nie wiem, albo popuszczał przy niższym ciśnieniu, albo nie popuszczał w ogóle i w końcu wywalało tam gdzie mogło. Ogólnie po zmianie na oryginalny korek BMW problemy z wywalaniem płynu zniknęły.
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#4

Post autor: piotrek1474 »

Taką samą przyczynę miałem kiedyś w golfie 3 TDI. Też wymieniłem pół układu chłodzenia a winny okazał sie nieoryginalny korek zbiorniczka. Moim zdaniem lepszy ori używką niż zamiennik
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”