[e46 328i] Problem z czujnikiem wałka rozrządu - wraca bląd

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#11

Post autor: MARC »

damis88 pisze:Próbowałem robić tak jak "Roki" napisał, ale wydaje mi się, że nie poszło bo po kliknięciu adaptation to wyskakuje jakiś komunikat w Inpie, ale nic się nie dzieje. Jeśli wiesz jak to zrobić to napisz tutaj a jeśli wiesz, a nie chcesz się tym dzielić napisz na PW dogadamy się.
A filmik jest Twojego autorstwa ?
damis88
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 26 mar 12, 17:13
BMW: e46 328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia

#12

Post autor: damis88 »

Nie, ale objawy mam identyczne
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#13

Post autor: MARC »

DISem możesz skasować pamięć danego sterownika w silniku, następnie on sam się "nauczy", ale tego prawie nigdy się nie robi...

BMW "samo się uczy" więc jeżeli masz OEM NOWY czujnik i podłączasz go poprawnie to on musi zadziałać.
klaku007

#14

Post autor: klaku007 »

Też miałem takie objawy z falowaniem po odpięciu akumulatora, skasowałem adaptacje i u mnie pomagało przestawało falować. W sumie to falowanie pierwszy raz zaczęło się u mnie po tym jak zaktualizowałem sobie soft w DME na najnowszy dostępny, ale po wykasowaniu adaptacji ustąpiło.
damis88
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 26 mar 12, 17:13
BMW: e46 328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia

#15

Post autor: damis88 »

MARC pisze:jeżeli masz OEM NOWY czujnik i podłączasz go poprawnie to on musi zadziałać.
Czujnik mam już trzeci (dwa kupiłem) ale używane bo nowy ponad 400zł. Ponadto ten ostatni wyjęty z auta bez błędu czujnika więc wydawał mi się sprawny.
klaku007 pisze:skasowałem adaptacje i u mnie pomagało przestawało falować. W sumie to falowanie pierwszy raz zaczęło się u mnie po tym jak zaktualizowałem sobie soft w DME na najnowszy dostępny, ale po wykasowaniu adaptacji ustąpiło.
Co do adaptacji nie wiem czemu ale u mnie ta funkcja w INPIE nie działa, pokazuje coś na szarym tle... Już nie pamiętam co, ale z tego co widziałem to po wciśnięciu "adaptation" powinny się po prostu pojawić kolejne funkcje do wyboru - u mnie tego nie ma.

Dzisiaj postanowiłem przetestować czujnik pod kontem jego sprawności. Na zapłonie do środkowego pinu sterującego jest podawany prąd 5V, po odpaleniu auta prąd na tym pinie waha się w granicach 2,7 - 2,9V (opór jest). W związku z tym wydaje mi się, że czujnik jest sprawny i nie ma sensu kupować nowego za 400zł, którego nie będę mógł oddać (części elektroniczne np. czujniki nie podlegają zwrotowi - takie info dostałem w ASO).

Czy ktoś mógłby potwierdzić wskazania miernika czy są one prawidłowe, czy nie?
Z góry bardzo dziękuję.

A może po prostu mam zrypanego VANOSa?

Jeszcze jedna kwestia o której wcześniej nie wspomniałem a może być istotna. Bunia jest po obozie koncentracyjnym co zaowocowało obecnością instalacji gazowej. Instalacja ma 2 lata i nie było z nią żadnego problemu. Czy błąd czujnika wałka rozrządu może być spowodowany problemami z instalacją gazową?

Pozdrawiam
Damian
damis88
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 26 mar 12, 17:13
BMW: e46 328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia

#16

Post autor: damis88 »

A elektrozawór ten pod czujnikiem wałka rozrządu (wydechowym) może powodować ciągłe wracanie błędu? Jak myślicie?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#17

Post autor: MARC »

damis88 pisze:A elektrozawór ten pod czujnikiem wałka rozrządu (wydechowym) może powodować ciągłe wracanie błędu? Jak myślicie?
Na takie pytania odpowiedź zna tylko
http://www.wrozka.waw.pl/
damis88
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 26 mar 12, 17:13
BMW: e46 328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia

#18

Post autor: damis88 »

MARC pisze:
damis88 pisze:A elektrozawór ten pod czujnikiem wałka rozrządu (wydechowym) może powodować ciągłe wracanie błędu? Jak myślicie?
Na takie pytania odpowiedź zna tylko
http://www.wrozka.waw.pl/
No niestety... Dzwoniłem i nie wiedziała.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#19

Post autor: romanikxxl »

Przede wszystkim to popraw tytuł,ponieważ nie wiadomo o jaki silnik chodzi! Uzupełnij profil!


Błąd ,który ci się pojawia(ze screena ) jest to błąd czujnika położenia wałka rozrządu po stronie wylotowej(bez przewodu)!
Nr 5 na rysunku http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM11&mospid=47636&btnr=11_2170&hg=11&fg=15
Elektrozawór jest pod czujnikiem wałka od strony ssącej nr 18 na rysunku (z przewodem).
Który czujnik wymieniałeś?
Romanikxxl
damis88
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 26 mar 12, 17:13
BMW: e46 328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia

#20

Post autor: damis88 »

romanikxxl pisze:
Błąd ,który ci się pojawia(ze screena ) jest to błąd czujnika położenia wałka rozrządu po stronie wylotowej(bez przewodu)!
Nr 5 na rysunku http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM11&mospid=47636&btnr=11_2170&hg=11&fg=15
Elektrozawór jest pod czujnikiem wałka od strony ssącej nr 18 na rysunku (z przewodem).
Który czujnik wymieniałeś?
Wymieniałem nr 5 bez przewodu. Pod nim jest jeszcze jakaś wtyczka - wydawało mi się, że jest tam elektrozawór. Jeśli się mylę to mnie popraw.
Wkręcony w miejsce zaznaczone na zdjęciu (niestety go nie opisali):
Obrazek
seqk pisze:Czujnik położenia wałka rozrządu musisz na pewno kupić oryginalny bo zamiennik albo wcale nie będzie działał, albo tylko chwilę. Ja jak wymieniałem do E39 to były 2 rodzaje i wiele osób już pisało o tym na forach, że wymieniali przepustnice, wymienili czujnik, ale kupowali używkę albo zamiennik, a to nie będzie działać
Nigdzie nie napisałem, że wymieniłem na zamiennik, wymieniałem na oryginalne ze znaczkiem BMW tyle, że używane ale z tego jeden sprawdzony i w 100% sprawny.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”