E46 328 ogolna ocena sytuacji.

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
subway
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 21 maja 10, 21:30
BMW: 328 se
Rok produkcji: 1999
Państwo: United Kingdom
Województwo: ---
Miasto: P'bro

#1

Post autor: subway »

Witam,
temat podobny do innych które przewertowałem aczkolwiek mam pewne obawy więc wolę sie poradzić.
Kilka dni po zakupie buni na postoju podczas ruszania(wczesniej nieco trasy i nieco ciezkiego naciskania akceleracji) buni wystrzelil zbiornik wyrownawczy.Wymienilem na oryginal z bmw(w bmw jest taniej niz w sklepie!)Teraz nie wiem czy nie bedzie mialo to innych nastepstw,silnik odpalil i dziala jezdzi nie przegrzewa sie.Ale martwi mnie to ze poprzedni wlasciciel odlaczyl zasilanie wiatraka na chlodnicy i przez to podejrzewam sie nie zalaczyl i nie schlodzil cieczy gdzie wzroslo cisnienie i eksplodowal nieszczesny zbornik.Czy tylko brak wiatraka zalaczonego mogl wywolac rozerwanie zbiornika wyrownawczego?Po chwili jak sie zorientowalem ze cos jest nie tak i temperatura wzrosla wylaczylem silnik.Obawiam sie ze uszczelka pod glowica moze byc do wymiany,ale "masla " nie widac zrobilem po wymianie jakies 25km nic sie nie przegrzalo i nie wybuchlo ale nadal mam niepewnosc co do ukladu.Wiatrak jak sie okazuja po zalaczeniu zasilania nie wylacz sie(padniety modul zapewne),najdziwniejsze jest to ze martwi mnie dziwny dzwiek w rodzaju pukniecia mini wystrzalu w okolicy prawej strony komory od srodka patrzac.czy moge spokojnie jezdzic jesli uszczelka jest uszkodzona?Czy ktos ma moze numery tego sterownika do wiatraka?Jestem za granica i najlatwiej by mi bylo znalezc czesc po numerze,szukalem w katalogu ale nie umiem jej znalezc bunia jest z 1999 2,8 se.Mam nadzieje ze uzyskam jakies informacje na temat,dziekuje i pozdrawiam.
OSA BMW

#2

Post autor: OSA BMW »

Szkoda ze ocene sytuacji zaczynasz po kupnie auta a nie przed kupnem. :( Na twoim miejscu zaczal bym od doprowadzenia calego ukladu do stanu uzytkowania tzn. wiatrak ma byc i sie krecic ,temperatura nie skakac,uklad szczelny i odpowietrzony,termostaty itp
http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/328i-M52/RHD/N/1999/may/browse/radiator/
Na forum znajdziesz podobna strone w jezyku polskim i angielskim
subway
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 21 maja 10, 21:30
BMW: 328 se
Rok produkcji: 1999
Państwo: United Kingdom
Województwo: ---
Miasto: P'bro

#3

Post autor: subway »

Hey.
Ocene sytuacji zaczalem po awari......z mechanikiem ja ogladalismy i sprawdzalismy coz niedopatrzenie...Trudno ale teraz trzeba zaradzic.temperatura nie skacze,w ciagu okolo 3-4 minut dochodzi z zimnego silnika na pion i stoi sztywno.Nie faluje nie skacze na obrotach pracuje rowno i ladnie.na tych zdjeciach nei moge znalezc tego modolu...przegladalem je wczesniej na innych forach i tez nei znalazlem.Mozesz mi jakos podpowiedziec jak ten modul sie nazywa albo jaki ma numerek?NIe mam u siebie wiskozy tylko wiatrak elektryczny,u goryna kostce 3 piny(zasilanie 12V i sterowniczy cieniutki czarno zielony jak si enie myle 5V)Mała dodatkowa sugestia, z zimnego silnika tem. otoczenia okolo 20 stopni jak dlugo powinien nagrzewac sie silnik do pionu?Bo nie wiem czemu mi sie wydaje ze on sie nagrzewa za szybko...Mam nadzieje ze tak ma byc, bo zaraz po starcie silnika pracuje glosno cos czasem jakis szmer i stukniecie metaliczne dosc delikatne slychac a pozniej po minucie moze nieco wiecej robi sie tak cichy ze go prawie nie slychac.....Myslalem ze to moze vanos stuka ale nie bo obroty trzyma,jak sprawdzic czy mam vebasto?I ostatnie,ta dziwna pucha jak sie domyslam dopalacz spalin albo cos w tym rodzaju....to jest wogole potrzebne?bo tez mi nieco halasuje....Pozdrawiam dziekuje za pomocne slowa.
MarcinGD
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 29 sty 10, 14:57
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#4

Post autor: MarcinGD »

O jaki modul ci chodzi ?? Sam silnik sterowany jest poprzez tranzystory na samym sterowniku silnika montowanym oddzielnie lub na dupie silniczka. Napiecie sterujace czyli na ten cienki przewod idzie z ECM (modul sterowania silniczkiem) do ktorego ida czujniki temperatury plynu chlodzacego silnika i temperatury plynu chlodzacego za chlodnica na dole montowany. ECM jest takze sprzezony z modulem kontroli klimy i przekaznikiem sprzegla kompresora, czyli jak wlaczysz klime wiatrak musi sie krecic caly czas bo chlodnica dziala jako skraplacz czynnika chlodzacego. Jak klima jest wylaczona praca silnika sterowana jest czujnikami temperatury. ECM znajduje sie za skrzynka bezpiecznikow po lewej stronie (prawa stojac przed maska).
Bylo:
Honda Civic 1,4 D14A3@A4
Audi A4 2,5tdi quattro Avant
Ford Mondeo MkIII 2,0tdci
subway
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 21 maja 10, 21:30
BMW: 328 se
Rok produkcji: 1999
Państwo: United Kingdom
Województwo: ---
Miasto: P'bro

#5

Post autor: subway »

Modol,taka metalowa puszka do ktorej idzie przewod z ecm przez kostke i dwa zasilajace,patrzac od przodu jest na plastkikowej obudowie lekko po lewej stronie na dole (obudowa,oslona wiatraka chlodnicy) Poprzedni wlasciciel wypial zasilanie wiatraka a fura mi sie zagrzala na miescie i rozwalila zbiornik wyrownawczy.Czytalem ze to ten modul ta mala metalowa puszka nizej ma fochy po latach i i sie zawiesza ,po wpieciu zasilania wiatrak chodzi non stop czy to zimny czy goracy,jak zostawie zasilanie to rozwali aku. A pozatym chodzi na wysokim biegu tak mniemam bo jest glosny i szybko sie kreci.
Zaniepokoily mnie dzisiaj kolejne objawy,po odpaleniu zimnego silnika szybko wchodzi na temperature pracy wystarczy ze przejade okolo 2km i juz jest sztywno na 90,martwi mnie jednak najbardziej dziwny dzwiek jakby pukniecie na zimnym odpaleniu po stronie ECU,dzwiek nie jestem pewien ale wydobywa sie przez jakis czas dosc glosno i w dosc rytmicznie,takie dziwne pukniecie gluche ale jakby metaliczne,pozniej jak to ustaje i ta puszka od dopalania spalin sie uspokoi to co jakis czas gdzies w okolicy napisu BMW na bloku wydobywa sie pojedynczy cichutki dzwiek jakby szmer ale tez metaliczny nie wiem czy tak ma byc czy nie ale sie martwie bo nie chce niczego zepsuc a bawarka jest moja pierwsza i juz mam leki i obawy co do jezdzenia.... Pozatym podczas zwalniana i zatrzymania z lewej strony przodu auta wydobywa sie pukniecie taki dziwny dzwik jakbym najechal na studzienke,pojawia sie w okolicy 20-30 km/m podczas hamowania.Coraz bardziej mie to wszystko martwi.....
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”