E46 325i na torze

Ogólne sprawy dotyczące BMW E46, ale nie mechanika. Mechanika poniżej :)
Regulamin forum
Uprasza się wszystkich myślących użytkowników internetu o nie zadawanie tutaj pytań związanych z mechaniką samochodową! Dla mechaniki mamy przeznaczone mnóstwo innych działów!
Baratheon
Bywalec forum
Posty: 126
Rejestracja: 6 kwie 13, 18:34
BMW: E91 320d chip na 185KM i 390 Nm
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#21

Post autor: Baratheon »

Jarando pisze: Najsztywniejsze to jest cabrio.
Cooooo? Cabrio zawsze będzie mniej sztywne niż sedan/touring/coupe. Przecież zamknięcie całej budy w postaci dachu usztywnia konstrukcję bardziej niż dodatkowe usztywnianie podłogi, gdzie dalej góra całej karoserii pracuje jak chce... Te dodatkowe usztywnienia konstrukcji w cabrio nie sprawią, że będzie lepiej niż w wersji z dachem, one mają za zadanie tylko zrekompensować brak dachu i w prawie każdym aucie wersje cabrio nie są tak sztywne jak wersje z dachem.
Obrazek
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#22

Post autor: Jarando »

Baratheon pisze:
Cooooo? Cabrio zawsze będzie mniej sztywne niż sedan/touring/coupe. Przecież zamknięcie całej budy w postaci dachu usztywnia konstrukcję bardziej niż dodatkowe usztywnianie podłogi, gdzie dalej góra całej karoserii pracuje jak chce... Te dodatkowe usztywnienia konstrukcji w cabrio nie sprawią, że będzie lepiej niż w wersji z dachem, one mają za zadanie tylko zrekompensować brak dachu i w prawie każdym aucie wersje cabrio nie są tak sztywne jak wersje z dachem.
Rozumiem że jeździłeś jakimś mocnym E46 cabrio i dlatego masz taką opinie na jego temat, czy tylko tak słyszałeś?

Wysłane z mojego SM-N910C
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
tituchpl
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 26 lip 13, 15:16
BMW: E46 318i N46 2004, planuję drugie 330i 325i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
VIN: KS54431

#23

Post autor: tituchpl »

Cabrio jest sporo cięższe.

Gdyby cabrio miało takie właściwości jezdne na torze jak coupe lub sedan wybrałbym oczywiście cabrio. To coś pięknego posiadać cabrio jako drugie auto i bawić się nim na torze.

Jeździł ktoś cabrio na torze?
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#24

Post autor: Jarando »

Ja przez tydzień miałem okazję jeździć E46 cabrio 330D+ po bardzo krętych, mocno przyczepnych i wąskich drogach Irlandii.
Byłem w wielkim szoku że mogę sobie pozwolić na szybsze przejechanie zakrętów niż swoją coupe, w której mam zdecydowanie szersze laczki niż we wspomnianym powyżej cabrio.

Wysłane z mojego SM-N910C
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
kiceq
Bywalec forum
Posty: 135
Rejestracja: 9 maja 15, 18:01
BMW: e46 coupe
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka

#25

Post autor: kiceq »

No to moze u siebie masz niesprawne zawieszenie skoro wyczules taka roznice. Mozliwe ze mocno dociazony tyl przez mechanizm dachu wplynal na twoje odczucia. Nie mozliwe jest to aby cabrio mialo sztywniejsze nadwozie bo niby jak? Przeczyloby to prawom fizyki.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#26

Post autor: Jarando »

W coupe mam sport suspension setting jest ono w doskonałej kondycji.
Dopytam czy czasem to cabrio nie ma jakiegoś gwintu, bo wydawało mi się twardsze od mojego coupe.
Nie mniej z tego co pamiętam z lekcji fizyki, to wnioskuję że cabrio powinno mieć niżej środek ciężkości a co za tym idzie szybciej będzie można nim pokonywać zakręty niż coupe.
Chyba że jednak źle interpretuje te lekcje fizyki.

Wysłane z mojego SM-N910C
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Baratheon
Bywalec forum
Posty: 126
Rejestracja: 6 kwie 13, 18:34
BMW: E91 320d chip na 185KM i 390 Nm
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#27

Post autor: Baratheon »

Jarando pisze:
Baratheon pisze: Rozumiem że jeździłeś jakimś mocnym E46 cabrio i dlatego masz taką opinie na jego temat, czy tylko tak słyszałeś?
Wysłane z mojego SM-N910C
Nie jeździłem w ogóle E46 cabrio, ale jeździłem kilkoma innymi autami w cabrio i żaden z nich nie miał sztywności wersji z dachem. Poza tym cabrio na tor nie jest chyba najlepszym wyborem ze względu na większą masę...
Obrazek
majkel_majki
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 21 sty 17, 16:41
BMW: 316TI
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

#28

Post autor: majkel_majki »

Widziałem kiedyś e46 cabrio, w którym po wypadnięciu z toru na trawę (auto przeleciało przez tarkę przy sporej prędkości) strzeliły słupki przeciwkapotażowe.
enri4
Bywalec forum
Posty: 112
Rejestracja: 30 sty 12, 16:31
BMW: E46 330CI cabrio
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: o/Wieluń

#29

Post autor: enri4 »

Cabrio niestety nie ma takiej sztywności co coupe, jest cięższe i automatycznie wolniejsze od niej, ma oczywiście środek ciężkości trochę niżej ale dzięki temu nie jest szybsze. Porównując samochody w takich samych set`ach. Znam to z autopsji :wink:
INPA NCS-EXPERT DIS
USUWANIE ZGNIECEŃ BEZ LAKIEROWANIA - PDR
DETAILING=POLEROWANIE=KOREKTA LAKIERU
Obrazek
Aktualnie :
BMW E46 330i CABRIO
BMW E39 540i M-PAKIET INDIVIDUAL
BMW 740i INDIVIDUAL
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#30

Post autor: yampik »

cuope i sedan 7.2
cabrio 7.7 :/
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”