Witam, z racji chęci zakupu e46 i świadomości sporego apetytu silnika m54b25 na olej chciałem się dowiedzieć kilku rzeczy na temat tego silnika. Prosiłbym o wypowiedzi ludzi którzy mieli znajomość z tym silnikiem osobiście, ewentualnie co słyszeli z pewnego i wiarygodnego źródła, a nie że ktoś tam coś słyszał czy wyczytał w internecie jakieś brednie.
Tak więc:
-z jakim spalanie oleju na pewno trzeba się liczyć w tym silniku na 10tyś. km? Jaka jest norma dla tego silnika? (normalna jazda do 140km/h, bez kręcenia do odcinki, bez upalania, ale też bez zamulania:) Przy jakich ilościach warto/wypadałoby się za to zabrać?
Jak wiadomo głównymi winowajcami są odma, uszczelniacze zaworowe i pierścienie olejowe.
-Jaki jest przybliżony koszt wymiany samych uszczelniaczy, a jaki wymiany pierścieni powiedzmy na te z silnika M52(bo ponoć są lepsze)+plus rzeczy które trzeba przy okazji tych napraw zrobić+ewentualnie co można jeszcze sprawdzić przy tym. Chodzi mi o przybliżone kosztów części+ jakieś naświetlenie cen robocizny, mam dobrego mechanika, więc wiem że nie skasuje mnie jak za zboże:) Wiem że takie naświetlenie kosztów części/ewentualnych dodatkowych wydatków( bo nigdy nie wiadomo w jakim stanie trafi się silnik i co może jeszcze wyskoczyć do zrobienia), a tym bardziej robocizny nie jest łatwe i może się znacznie różnić, ale chciałbym mieć jakieś rozeznanie w tym temacie. Może ktoś przechodził osobiście przez ten temat i mógłby pomóc?
Czytałem też o przerobieniu odmy, daje to jakąś odczuwalną poprawę? testował ktoś?
Ps. Chcę wiedzieć wszystko o tym silniku. Jakieś inne wady mogą wyskoczyć?
e46 325i M54B25 Jakie spalanie oleju, ewen. koszty naprawy?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9857
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Jak pobór oleju nie przekracza 300-400ml na 1000km to jest nieźle, winne są w 90% pierścienie, same uszczelniacze zaworowe odpuść, bo to nie ma sensu. Odma to element eksploatacyjny (lubi zamarznąć), więc zdecydowanie do wymiany na start.
O koszty remontu pytaj kolegę Krzysiek669, jest świeżo po takim zabiegu:
http://e46forum.pl/e46-325i-sedan-titansilber-by-krzysiek669-21621-200
O koszty remontu pytaj kolegę Krzysiek669, jest świeżo po takim zabiegu:
http://e46forum.pl/e46-325i-sedan-titansilber-by-krzysiek669-21621-200
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 11 Odpowiedzi
- 4204 Odsłony
-
Ostatni post autor: scghost
-
- 4 Odpowiedzi
- 626 Odsłony
-
Ostatni post autor: Telcontar1968
-
- 5 Odpowiedzi
- 1617 Odsłony
-
Ostatni post autor: Poliszynel
-
- 4 Odpowiedzi
- 4618 Odsłony
-
Ostatni post autor: MARC
-
- 19 Odpowiedzi
- 10118 Odsłony
-
Ostatni post autor: Krzycho