e46 325Ci - nie działa grzanie fotela. Zwarcie?

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
PepsonSMG
Bywalec forum
Posty: 37
Rejestracja: 25 maja 17, 16:57
BMW: e46 320Cd A
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#1

Post autor: PepsonSMG »

Witam, od momentu kupna samochodu nie działało mi grzanie fotela pasażera. Fotel kierowcy działa jak należy i grzeje perfekcyjnie. Miałem poważne wątpliwości, czy w ogóle tel fotel jest podgrzewany jednak po wczorajszym jego demontazu okazało się, że ma maty grzewcze. Po włączeniu przycisku grzania 3 zielone diody palą się 1 sekunde a następnie gasną. Z komputera wyskakuje błąd o zwarciu/przerwaniu obwodu.

Obstawiałem przerwaną matę lub czujnik temperatury jednak ku mojemu zdziwieniu, po przekładce fotela pasażera na miejsce kierowcy i wpięciu go pod jego wtyczkę - fotel działa idealnie, grzeje perfekcyjnie na każdym stopiu i nie wyłącza się. Analogiczna sytuacja z fotelem kierowcy na miejscu pasażera - po przekładce fotel który grzał - nie grzeje.

W tej sytuacji wykluczam więc matę i czujnik temperatury. Co może być powodem? Gdzie szukać przyczyny? Sprawdzałem bezpieczniki numer 12 oraz 42 odpowiedzialne za podgrzewanie siedzeń i są sprawne.
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#2

Post autor: Krzysiek669 »

W takim razie coś musi być z instalacją po stronie pasażera, musisz przejrzeć kable w podłodze i przy panelu, może masy gdzieś brakuje, może jest przerwa. Fotele masz sprawne zatem, a bezpieczniki całe.
PepsonSMG
Bywalec forum
Posty: 37
Rejestracja: 25 maja 17, 16:57
BMW: e46 320Cd A
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#3

Post autor: PepsonSMG »

Cieszyłem się że to nie mata, a teraz jednak wolałbym jednak matę :P Czyli generalnie muszę wyciągac cały tunel, kanape, deske i odpinać wykładzinę podłogi do gołej blachy żeby sprawdzić centymetr po centymetrze kabla?

Czy jest jakiś sposób żeby sprawdzić probówką/miernikiem w którym kablu szukać usterki? Druga sprawa... samoistnie może sie taki kabel przerwać/ przetrzeć? Przecież ona leża i "nie pracują"
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7214
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

ja bym zaczal od wtyczki przy fotelu, obejrzec ja dokladnie, jak sie da to rozebrac i sprawdzic czy wszystko jest ok
w drugiej kolejnosci przycisk na panelu, a raczej to co jest za nim, musisz tylko kawalek konsoli wyciagnac

kable jak sam mowisz po prostu leza i ja bym je sprawdzal jako ostatnie
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”