E46 323i - wycie przy puszczaniu gazu ma 2gim biegu
- SebeQ
- Bywalec forum
- Posty: 95
- Rejestracja: 1 lis 14, 14:00
- BMW: E46 318i & 323i
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom
- Lokalizacja: Radom
Witam
Kilka dni temu pojawiły się plamy na kostce i okazało się, że to olej ze skrzyni.
Po uzupełnieniu weszło ok. 0,5L, czyli połowa stanu.
Dodatkowo słychać wycie/świst tylko na 2gim biegu po puszczeniu pedału gazu, gdy auto hamuje silnikiem i powoli wytraca prędkość od ok. 3 tys. obr./min. do zera. Na pozostałych biegach tego nie ma, po wrzuceniu luzu cisza. Wykluczam opony/łożyska i stawiam na układ napędowy.
Olej w dyfrze czysty i stan OK. Wczoraj wymieniony uszczelniacz wybieraka, skrzyni od strony wału oraz zalany nowy olej RAVENOL 75W80.
Mechanik każe zrzucać skrzynie i oddać do regeneracji = większe koszta, więc chce to wykluczyć.
Wydaje mi się, że skrzynia powinna wyć na każdym biegu w takiem sytuacji, jeśli ma uszkodzone np. łożysko.
Dodam, że tuleje nr 9 mam do wymiany, bo dyfer jest trochę"luźny"- może to przez to.
Czy to może być coś innego np. wydech, kończący się dyfer itp.? Proszę o sugestie i podpowiedzi
Edit: 26.04.2016
Olej w skrzyni wymieniony po raz drugi na inny i zaaplikowany został ceramizer, wszystko ucichło, czekam i jeżdżę, biegi wchodzą płynniej!
Temat do zamknięcia lub dla potomnych
Kilka dni temu pojawiły się plamy na kostce i okazało się, że to olej ze skrzyni.
Po uzupełnieniu weszło ok. 0,5L, czyli połowa stanu.
Dodatkowo słychać wycie/świst tylko na 2gim biegu po puszczeniu pedału gazu, gdy auto hamuje silnikiem i powoli wytraca prędkość od ok. 3 tys. obr./min. do zera. Na pozostałych biegach tego nie ma, po wrzuceniu luzu cisza. Wykluczam opony/łożyska i stawiam na układ napędowy.
Olej w dyfrze czysty i stan OK. Wczoraj wymieniony uszczelniacz wybieraka, skrzyni od strony wału oraz zalany nowy olej RAVENOL 75W80.
Mechanik każe zrzucać skrzynie i oddać do regeneracji = większe koszta, więc chce to wykluczyć.
Wydaje mi się, że skrzynia powinna wyć na każdym biegu w takiem sytuacji, jeśli ma uszkodzone np. łożysko.
Dodam, że tuleje nr 9 mam do wymiany, bo dyfer jest trochę"luźny"- może to przez to.
Czy to może być coś innego np. wydech, kończący się dyfer itp.? Proszę o sugestie i podpowiedzi
Edit: 26.04.2016
Olej w skrzyni wymieniony po raz drugi na inny i zaaplikowany został ceramizer, wszystko ucichło, czekam i jeżdżę, biegi wchodzą płynniej!
Temat do zamknięcia lub dla potomnych
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 5835 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: matetan470
-
- 26 Odpowiedzi
- 18669 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pixma
-
- 32 Odpowiedzi
- 19531 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Paulo25
-
- 5 Odpowiedzi
- 3938 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: paprochos
-
- 2 Odpowiedzi
- 2573 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kamilek72
-
- 1 Odpowiedzi
- 1336 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Pajunk93
-
- 5 Odpowiedzi
- 3904 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kenji25
-
- 1 Odpowiedzi
- 1892 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: N___________
-
- 13 Odpowiedzi
- 7244 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Bzik
-
- 0 Odpowiedzi
- 1474 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: AXEL