E46 323i Uszczelka pod głowicą
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 27 paź 14, 19:05
- BMW: e46 323i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Katowice
Witam
Zaczynając od początku. W moim BMW zdiagnozowałem uszkodzoną uszczelkę pod głowicą, objawy standard: dymi na biało, ubywa płyn i miesza sie z olejem. Badanie na obecność spalin w układzie chłodzenia tylko to potwierdziły. Oddałem auto to warsztatu polecanego w Katowicach i w czasie naprawy wyszedł cyrk z blokiem silnika. W moim poszły gwinty, drugi kupiłem na allegro i poszła szpilka od podpory rozrządu w warsztacie załatwili trzeci blok i poskładali wszystko do kupy już na nim. Sama głowica była ściągana i zakładana już na nowej uszczelce min 2-3 razy. Odebrałem auto i było ok. Po kilku dniach zauważyłem dymienie na biało po dłuższym postoju, zbagatelizowałem to poranki były chłodniejsze itp. Jeździłem dalej aż nagle rano po nocy zapaliła sie kontrolka od poziomu płynu chłodzącego po mniej więcej 1 km zgasła. Znak że płynu ubywa. Żeby potwierdzić uszkodzenie uszczelki zrobiłem znowu badanie na obecność spalin w układzie chłodzenia i wynik wyszedł pozytywny. Oddałem auto do warsztatu gdzie był naprawiany i tam stwierdzili że jednak wszystko jest ok i że śladowe ilości spalin mogły być jeszcze w układzie dlatego badanie tak wyszło. Czy to jest możliwe ? Zrobiłem po naprawie ponad 500 km. Na ciepłym silniku płyn wybija ze zbiorniczka. Żadnego wycieku nie zauważyłem. Wyraźnie dymi na biało. Oleju nie ubywa ani nie przybywa. Przypuszczam żę to jednak uszczelka przez to ze głowica była tyle razy zakładana. Umówiłem sie z warsztatem że podjadę od razu jak tylko znowu zaświeci sie kontrolka od płynu. Jak myślicie czy to może być tylko zbieg okoliczności i jest jednak jakiś minimalny wyciek płynu tylko w czasie jazdy ? Może wymienić cały płyn i dokładnie odpowietrzyć układ ? Już nie wiem co robić. Proszę o rady.
Zaczynając od początku. W moim BMW zdiagnozowałem uszkodzoną uszczelkę pod głowicą, objawy standard: dymi na biało, ubywa płyn i miesza sie z olejem. Badanie na obecność spalin w układzie chłodzenia tylko to potwierdziły. Oddałem auto to warsztatu polecanego w Katowicach i w czasie naprawy wyszedł cyrk z blokiem silnika. W moim poszły gwinty, drugi kupiłem na allegro i poszła szpilka od podpory rozrządu w warsztacie załatwili trzeci blok i poskładali wszystko do kupy już na nim. Sama głowica była ściągana i zakładana już na nowej uszczelce min 2-3 razy. Odebrałem auto i było ok. Po kilku dniach zauważyłem dymienie na biało po dłuższym postoju, zbagatelizowałem to poranki były chłodniejsze itp. Jeździłem dalej aż nagle rano po nocy zapaliła sie kontrolka od poziomu płynu chłodzącego po mniej więcej 1 km zgasła. Znak że płynu ubywa. Żeby potwierdzić uszkodzenie uszczelki zrobiłem znowu badanie na obecność spalin w układzie chłodzenia i wynik wyszedł pozytywny. Oddałem auto do warsztatu gdzie był naprawiany i tam stwierdzili że jednak wszystko jest ok i że śladowe ilości spalin mogły być jeszcze w układzie dlatego badanie tak wyszło. Czy to jest możliwe ? Zrobiłem po naprawie ponad 500 km. Na ciepłym silniku płyn wybija ze zbiorniczka. Żadnego wycieku nie zauważyłem. Wyraźnie dymi na biało. Oleju nie ubywa ani nie przybywa. Przypuszczam żę to jednak uszczelka przez to ze głowica była tyle razy zakładana. Umówiłem sie z warsztatem że podjadę od razu jak tylko znowu zaświeci sie kontrolka od płynu. Jak myślicie czy to może być tylko zbieg okoliczności i jest jednak jakiś minimalny wyciek płynu tylko w czasie jazdy ? Może wymienić cały płyn i dokładnie odpowietrzyć układ ? Już nie wiem co robić. Proszę o rady.
-
- Bywalec forum
- Posty: 311
- Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
- BMW: 325i EU3
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: RZE
głowica byla planowana? ten ostatni blok był sprawdzany czy jest równy? uszczelka po takiej akcji niema prawa juz trzymać tak jak powinna, są na niej takie gumowe ścieżki które po dokręceniu wgniatają się w uszczelke i w ten sposob uszczelniają, sama uszczelka też po jednym dobrym dokręceniu i zluzowaniu jest spłaszczona o te paredziesiąt mikrometrów i jest twardsza, dlatego przy kolejnym dokręceniu nie ułoży się tak jak za pierwszym. Całkiem możliwe że to właśnie to jest przyczyną. Spróbuj go dobrze odpowietrzyc, jeśli dalej będzie wybijać to znak że są jakieś przedmuchy. Pozatym Kolego widze że nowy jesteś, pasowałoby sie przywitać w odpowiednim dziale
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 27 paź 14, 19:05
- BMW: e46 323i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Katowice
Już sie przywitałem
Tak głowica była planowana a czy blok był sprawdzany to nie wiem. Jak się powinien zachowywać płyn po odkręceniu korka na nagrzanym silniku ? Aż mi sie nie chce wierzyć że wszędzie polecany i ogólnie z bardzo dobrą opinią warsztat nie dopilnował takich rzeczy jak nowa uszczelka przy dokręcaniu tyle razy głowicy
Tak głowica była planowana a czy blok był sprawdzany to nie wiem. Jak się powinien zachowywać płyn po odkręceniu korka na nagrzanym silniku ? Aż mi sie nie chce wierzyć że wszędzie polecany i ogólnie z bardzo dobrą opinią warsztat nie dopilnował takich rzeczy jak nowa uszczelka przy dokręcaniu tyle razy głowicy
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 8 Odpowiedzi
- 3148 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie
-
- 4 Odpowiedzi
- 3259 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 6 Odpowiedzi
- 2998 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: wandii
-
- 7 Odpowiedzi
- 3074 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 3 Odpowiedzi
- 1798 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 10 Odpowiedzi
- 4218 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pawelgl
-
- 1 Odpowiedzi
- 470 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Przemqtm
-
- 1 Odpowiedzi
- 630 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Sisiorek2
-
- 3 Odpowiedzi
- 1518 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: e46driver